Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Německo ustoupí od cíle nabíjení, protože lidé připojují elektromobily doma

Německo v tichosti upouští od svého cíle mít do roku 2030 na ulicích a v supermarketech milion dobíjecích stanic pro elektromobily, protože se ukazuje, že lidé dávají přednost domácímu dobíjení.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
8 června, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Mluvčí ministerstva dopravy, které řídí podnikatelům nakloněná strana Svobodných demokratů, uvedl, že tento cíl je stále oficiální politikou, ale lidé obeznámení s vládními úvahami uvedli, že úředníci připustili, že se o něj nebude usilovat.

Cíl stanovený na rok 2021 v rámci smlouvy vládnoucí koalice podle nich neodráží technologický pokrok a měnící se preference a hrozí, že budou vybudovány veřejné nabíjecí stanice, které budou málo využívány.

V Německu je přibližně 85 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic a téměř pětina z nich je klasifikována jako rychlodobíjecí stanice. Řidiči v největší evropské ekonomice však dávají přednost domácím nabíječkám, přičemž na každý veřejný přípojný bod připadá přibližně deset soukromých instalací. To je obrat, který vláda nečekala.

Tato změna poukazuje na problém, kterému čelí mnoho evropských zemí při plánování veřejné infrastruktury na podporu elektrické dopravy. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí byl cíl jednoho milionu, který byl v říjnu posílen v hlavním plánu, původně zakotven ve smlouvě vládní koalice po lobbování automobilového průmyslu v zemi, který by z širší sítě nabíjecích stanic mohl těžit.

„Celkově může být vybudování infrastruktury sítě a její schválení v předstihu poměrně obtížné,“ řekl Ryan Fisher, analytik nabíjecí infrastruktury ve společnosti BNEF, který odhaduje, že Německo bude do konce desetiletí potřebovat zhruba 450 000 nabíjecích míst. „Kdybyste skončili u 1 milionu, skončili byste s příliš velkým počtem, ale počet rychlonabíječek je důležitý pro určení toho, kolik jich celkově potřebujete.“

Advertisement
Chcete využít této příležitosti?

Chybné předpoklady

Zdroj: Getty Images

Tento cíl vychází ze studie z roku 2020, na níž se podíleli příslušní aktéři z automobilového průmyslu, energetiky, vědy a politiky. Zpráva však uvádí potřebu jednoho milionu dobíjecích míst pouze v jednom ze čtyř posuzovaných scénářů, přičemž ostatní scénáře ukazují na nižší potřebu. Německá automobilová lobby VDA na dotaz agentury Bloomberg News zdůraznila, že se na výpočtu tohoto čísla podílely i další zainteresované strany.

„Cíl nezohledňuje obrovský vývoj jak na straně vozidel, tak na straně dobíjecích stanic, a je tedy technologicky zastaralý,“ uvedla Kerstin Andreaeová, předsedkyně energetické lobbistické skupiny BDEW, která se tehdy na studii podílela.

Širší síť dobíjecí infrastruktury by mohla být užitečná, protože ceny elektromobilů klesají a roste podíl majitelů elektromobilů bez možnosti soukromého dobíjení. Ale i samostatná studie z roku 2020 uvádí, že Německo pravděpodobně potřebuje pouze 440 000 až 843 000 veřejných dobíjecích míst a horní hranice tohoto rozmezí by dosáhlo pouze v případě pomalého rozšíření soukromých vozidel.

Německé ministerstvo hospodářství nechtělo milionový cíl komentovat a na dotaz agentury Bloomberg News odkázalo na ministerstvo dopravy, které zdůraznilo, že „německá vláda se drží cíle z koaliční dohody“. Ministr dopravy Volker Wissing již dříve prosazoval politiku, která upřednostňuje zájmy výrobců automobilů, a výrobci automobilů v současné době vyzývají vlády v celé Evropě, aby rozšířily nabíjecí infrastrukturu, která jim pomůže podpořit prodej e-aut.

„Je důležité tento cíl znovu a znovu přezkoumávat, zejména s ohledem na technický vývoj,“ řekl Stefan Gelbhaar, mluvčí dopravní politiky parlamentní skupiny Zelených.

Nabíjení elektromobilů označuje proces dobíjení elektrických vozidel (EV) pomocí speciálních dobíjecích stanic nebo zásuvek. Vzhledem k tomu, že popularita elektromobilů stále roste, je pro jejich široké rozšíření zásadní vybudování robustní a dostupné nabíjecí infrastruktury.

Mluvčí ministerstva dopravy, které řídí podnikatelům nakloněná strana Svobodných demokratů, uvedl, že tento cíl je stále oficiální politikou, ale lidé obeznámení s vládními úvahami uvedli, že úředníci připustili, že se o něj nebude usilovat.Cíl stanovený na rok 2021 v rámci smlouvy vládnoucí koalice podle nich neodráží technologický pokrok a měnící se preference a hrozí, že budou vybudovány veřejné nabíjecí stanice, které budou málo využívány.V Německu je přibližně 85 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic a téměř pětina z nich je klasifikována jako rychlodobíjecí stanice. Řidiči v největší evropské ekonomice však dávají přednost domácím nabíječkám, přičemž na každý veřejný přípojný bod připadá přibližně deset soukromých instalací. To je obrat, který vláda nečekala.Tato změna poukazuje na problém, kterému čelí mnoho evropských zemí při plánování veřejné infrastruktury na podporu elektrické dopravy. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí byl cíl jednoho milionu, který byl v říjnu posílen v hlavním plánu, původně zakotven ve smlouvě vládní koalice po lobbování automobilového průmyslu v zemi, který by z širší sítě nabíjecích stanic mohl těžit.„Celkově může být vybudování infrastruktury sítě a její schválení v předstihu poměrně obtížné,“ řekl Ryan Fisher, analytik nabíjecí infrastruktury ve společnosti BNEF, který odhaduje, že Německo bude do konce desetiletí potřebovat zhruba 450 000 nabíjecích míst. „Kdybyste skončili u 1 milionu, skončili byste s příliš velkým počtem, ale počet rychlonabíječek je důležitý pro určení toho, kolik jich celkově potřebujete.“Chcete využít této příležitosti?Chybné předpokladyTento cíl vychází ze studie z roku 2020, na níž se podíleli příslušní aktéři z automobilového průmyslu, energetiky, vědy a politiky. Zpráva však uvádí potřebu jednoho milionu dobíjecích míst pouze v jednom ze čtyř posuzovaných scénářů, přičemž ostatní scénáře ukazují na nižší potřebu. Německá automobilová lobby VDA na dotaz agentury Bloomberg News zdůraznila, že se na výpočtu tohoto čísla podílely i další zainteresované strany.„Cíl nezohledňuje obrovský vývoj jak na straně vozidel, tak na straně dobíjecích stanic, a je tedy technologicky zastaralý,“ uvedla Kerstin Andreaeová, předsedkyně energetické lobbistické skupiny BDEW, která se tehdy na studii podílela.Širší síť dobíjecí infrastruktury by mohla být užitečná, protože ceny elektromobilů klesají a roste podíl majitelů elektromobilů bez možnosti soukromého dobíjení. Ale i samostatná studie z roku 2020 uvádí, že Německo pravděpodobně potřebuje pouze 440 000 až 843 000 veřejných dobíjecích míst a horní hranice tohoto rozmezí by dosáhlo pouze v případě pomalého rozšíření soukromých vozidel.Německé ministerstvo hospodářství nechtělo milionový cíl komentovat a na dotaz agentury Bloomberg News odkázalo na ministerstvo dopravy, které zdůraznilo, že „německá vláda se drží cíle z koaliční dohody“. Ministr dopravy Volker Wissing již dříve prosazoval politiku, která upřednostňuje zájmy výrobců automobilů, a výrobci automobilů v současné době vyzývají vlády v celé Evropě, aby rozšířily nabíjecí infrastrukturu, která jim pomůže podpořit prodej e-aut.„Je důležité tento cíl znovu a znovu přezkoumávat, zejména s ohledem na technický vývoj,“ řekl Stefan Gelbhaar, mluvčí dopravní politiky parlamentní skupiny Zelených.Nabíjení elektromobilů označuje proces dobíjení elektrických vozidel pomocí speciálních dobíjecích stanic nebo zásuvek. Vzhledem k tomu, že popularita elektromobilů stále roste, je pro jejich široké rozšíření zásadní vybudování robustní a dostupné nabíjecí infrastruktury.
Tagy: businesselektromobilyněmeckozelená energie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Rozdíl v podílu elektromobilů v Evropské unii a v ČR se zvýšil
      2. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
      3. Vláda v případě potřeby posílí rozpočet dopravy, výstavba má pokračovat
      4. Čínská automobilka Lynk&Co slavnostně vstupuje na český trh
      5. Akcie společnosti NIO vzrostly po snížení ztráty ve druhém čtvrtletí
      6. Ford chystá dostupný elektrický pickup a revoluci ve výrobě, akcie prudce rostou
      Advertisement

      Breaking.

      08:52

      Rightmove zvyšuje investice do technologií k podpoře trvalého růstu

      08:46

      ME Group očekává rekordní zisky podpořené růstem v oblasti praní.

      08:40

      Startup zaměřený na AI, Anthropic, rozšiřuje svou přítomnost v Evropě, otevírá kanceláře v Paříži a Mnichově.

      08:36

      Wizz Air odkládá dodávku 88 letadel Airbus na rok 2033.

      08:26

      ITV jedná s Comcast’s Sky o prodeji mediální jednotky za 2,15 miliardy dolarů.

      08:20

      Honda snižuje roční prognózu provozního zisku po poklesu ve druhém čtvrtletí.

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Stifel zvyšuje doporučení pro Scotts Miracle-Gro díky lepším maržím a výhledu

      7 listopadu, 2025

      Investiční společnost Stifel zveřejnila novou analýzu výrobce hnojiv a zahradnických produktů Scotts Miracle-Gro, v níž zvýšila své hodnocení akcií z...

      Zdroj: Getty Images

      Nárůst hodnoty Amazonu o stovky miliard posiluje jeho postavení v AI sektoru

      6 listopadu, 2025

      Central Bancompany míří na Nasdaq: skrytý klenot roku 2025?

      6 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Bank of America vidí prostor pro další růst akcií společnosti Sandisk

      5 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Dva nové impulsy posilují optimismus investorů kolem akcií Amazonu

      5 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      Central Bancompany, Inc.

      Datum IPO: 20 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 5,7 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Rekordní produkce ropy v USA tlačí ceny dolů a zvyšuje tlak na producenty

      6 listopadu, 2025

      S&P 500 stoupá díky nákupům technologických akcií po nedávném výprodeji

      5 listopadu, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      S&P 500 ve středu posílil díky růstu technologických titulů

      5 listopadu, 2025

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      Palantir klesá navzdory rekordním výsledkům a silnému růstu v AI

      6 listopadu, 2025

      Opendoor sází na umělou inteligenci, přesto akcie znovu klesají

      7 listopadu, 2025

      S&P 500 propadá, generální ředitelé varovali před oceněním trhu

      4 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Bullionář Recap

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Index S&P 500 v pondělí posílil, když akcie spojené s tématem umělé inteligence, vedené společností Nvidia, pokračovaly v růstu díky...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.