Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Německo ustoupí od cíle nabíjení, protože lidé připojují elektromobily doma

Německo v tichosti upouští od svého cíle mít do roku 2030 na ulicích a v supermarketech milion dobíjecích stanic pro elektromobily, protože se ukazuje, že lidé dávají přednost domácímu dobíjení.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
8 června, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Mluvčí ministerstva dopravy, které řídí podnikatelům nakloněná strana Svobodných demokratů, uvedl, že tento cíl je stále oficiální politikou, ale lidé obeznámení s vládními úvahami uvedli, že úředníci připustili, že se o něj nebude usilovat.

Cíl stanovený na rok 2021 v rámci smlouvy vládnoucí koalice podle nich neodráží technologický pokrok a měnící se preference a hrozí, že budou vybudovány veřejné nabíjecí stanice, které budou málo využívány.

V Německu je přibližně 85 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic a téměř pětina z nich je klasifikována jako rychlodobíjecí stanice. Řidiči v největší evropské ekonomice však dávají přednost domácím nabíječkám, přičemž na každý veřejný přípojný bod připadá přibližně deset soukromých instalací. To je obrat, který vláda nečekala.

Tato změna poukazuje na problém, kterému čelí mnoho evropských zemí při plánování veřejné infrastruktury na podporu elektrické dopravy. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí byl cíl jednoho milionu, který byl v říjnu posílen v hlavním plánu, původně zakotven ve smlouvě vládní koalice po lobbování automobilového průmyslu v zemi, který by z širší sítě nabíjecích stanic mohl těžit.

„Celkově může být vybudování infrastruktury sítě a její schválení v předstihu poměrně obtížné,“ řekl Ryan Fisher, analytik nabíjecí infrastruktury ve společnosti BNEF, který odhaduje, že Německo bude do konce desetiletí potřebovat zhruba 450 000 nabíjecích míst. „Kdybyste skončili u 1 milionu, skončili byste s příliš velkým počtem, ale počet rychlonabíječek je důležitý pro určení toho, kolik jich celkově potřebujete.“

Advertisement
Chcete využít této příležitosti?

Chybné předpoklady

Zdroj: Getty Images

Tento cíl vychází ze studie z roku 2020, na níž se podíleli příslušní aktéři z automobilového průmyslu, energetiky, vědy a politiky. Zpráva však uvádí potřebu jednoho milionu dobíjecích míst pouze v jednom ze čtyř posuzovaných scénářů, přičemž ostatní scénáře ukazují na nižší potřebu. Německá automobilová lobby VDA na dotaz agentury Bloomberg News zdůraznila, že se na výpočtu tohoto čísla podílely i další zainteresované strany.

„Cíl nezohledňuje obrovský vývoj jak na straně vozidel, tak na straně dobíjecích stanic, a je tedy technologicky zastaralý,“ uvedla Kerstin Andreaeová, předsedkyně energetické lobbistické skupiny BDEW, která se tehdy na studii podílela.

Širší síť dobíjecí infrastruktury by mohla být užitečná, protože ceny elektromobilů klesají a roste podíl majitelů elektromobilů bez možnosti soukromého dobíjení. Ale i samostatná studie z roku 2020 uvádí, že Německo pravděpodobně potřebuje pouze 440 000 až 843 000 veřejných dobíjecích míst a horní hranice tohoto rozmezí by dosáhlo pouze v případě pomalého rozšíření soukromých vozidel.

Německé ministerstvo hospodářství nechtělo milionový cíl komentovat a na dotaz agentury Bloomberg News odkázalo na ministerstvo dopravy, které zdůraznilo, že „německá vláda se drží cíle z koaliční dohody“. Ministr dopravy Volker Wissing již dříve prosazoval politiku, která upřednostňuje zájmy výrobců automobilů, a výrobci automobilů v současné době vyzývají vlády v celé Evropě, aby rozšířily nabíjecí infrastrukturu, která jim pomůže podpořit prodej e-aut.

„Je důležité tento cíl znovu a znovu přezkoumávat, zejména s ohledem na technický vývoj,“ řekl Stefan Gelbhaar, mluvčí dopravní politiky parlamentní skupiny Zelených.

Nabíjení elektromobilů označuje proces dobíjení elektrických vozidel (EV) pomocí speciálních dobíjecích stanic nebo zásuvek. Vzhledem k tomu, že popularita elektromobilů stále roste, je pro jejich široké rozšíření zásadní vybudování robustní a dostupné nabíjecí infrastruktury.

Mluvčí ministerstva dopravy, které řídí podnikatelům nakloněná strana Svobodných demokratů, uvedl, že tento cíl je stále oficiální politikou, ale lidé obeznámení s vládními úvahami uvedli, že úředníci připustili, že se o něj nebude usilovat.Cíl stanovený na rok 2021 v rámci smlouvy vládnoucí koalice podle nich neodráží technologický pokrok a měnící se preference a hrozí, že budou vybudovány veřejné nabíjecí stanice, které budou málo využívány.V Německu je přibližně 85 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic a téměř pětina z nich je klasifikována jako rychlodobíjecí stanice. Řidiči v největší evropské ekonomice však dávají přednost domácím nabíječkám, přičemž na každý veřejný přípojný bod připadá přibližně deset soukromých instalací. To je obrat, který vláda nečekala.Tato změna poukazuje na problém, kterému čelí mnoho evropských zemí při plánování veřejné infrastruktury na podporu elektrické dopravy. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí byl cíl jednoho milionu, který byl v říjnu posílen v hlavním plánu, původně zakotven ve smlouvě vládní koalice po lobbování automobilového průmyslu v zemi, který by z širší sítě nabíjecích stanic mohl těžit.„Celkově může být vybudování infrastruktury sítě a její schválení v předstihu poměrně obtížné,“ řekl Ryan Fisher, analytik nabíjecí infrastruktury ve společnosti BNEF, který odhaduje, že Německo bude do konce desetiletí potřebovat zhruba 450 000 nabíjecích míst. „Kdybyste skončili u 1 milionu, skončili byste s příliš velkým počtem, ale počet rychlonabíječek je důležitý pro určení toho, kolik jich celkově potřebujete.“Chcete využít této příležitosti?Chybné předpokladyTento cíl vychází ze studie z roku 2020, na níž se podíleli příslušní aktéři z automobilového průmyslu, energetiky, vědy a politiky. Zpráva však uvádí potřebu jednoho milionu dobíjecích míst pouze v jednom ze čtyř posuzovaných scénářů, přičemž ostatní scénáře ukazují na nižší potřebu. Německá automobilová lobby VDA na dotaz agentury Bloomberg News zdůraznila, že se na výpočtu tohoto čísla podílely i další zainteresované strany.„Cíl nezohledňuje obrovský vývoj jak na straně vozidel, tak na straně dobíjecích stanic, a je tedy technologicky zastaralý,“ uvedla Kerstin Andreaeová, předsedkyně energetické lobbistické skupiny BDEW, která se tehdy na studii podílela.Širší síť dobíjecí infrastruktury by mohla být užitečná, protože ceny elektromobilů klesají a roste podíl majitelů elektromobilů bez možnosti soukromého dobíjení. Ale i samostatná studie z roku 2020 uvádí, že Německo pravděpodobně potřebuje pouze 440 000 až 843 000 veřejných dobíjecích míst a horní hranice tohoto rozmezí by dosáhlo pouze v případě pomalého rozšíření soukromých vozidel.Německé ministerstvo hospodářství nechtělo milionový cíl komentovat a na dotaz agentury Bloomberg News odkázalo na ministerstvo dopravy, které zdůraznilo, že „německá vláda se drží cíle z koaliční dohody“. Ministr dopravy Volker Wissing již dříve prosazoval politiku, která upřednostňuje zájmy výrobců automobilů, a výrobci automobilů v současné době vyzývají vlády v celé Evropě, aby rozšířily nabíjecí infrastrukturu, která jim pomůže podpořit prodej e-aut.„Je důležité tento cíl znovu a znovu přezkoumávat, zejména s ohledem na technický vývoj,“ řekl Stefan Gelbhaar, mluvčí dopravní politiky parlamentní skupiny Zelených.Nabíjení elektromobilů označuje proces dobíjení elektrických vozidel pomocí speciálních dobíjecích stanic nebo zásuvek. Vzhledem k tomu, že popularita elektromobilů stále roste, je pro jejich široké rozšíření zásadní vybudování robustní a dostupné nabíjecí infrastruktury.
Tagy: businesselektromobilyněmeckozelená energie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Rozdíl v podílu elektromobilů v Evropské unii a v ČR se zvýšil
      2. 24. července – Tesla se pomalu stává mainstreamovou záležitostí
      3. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
      4. E.ON Energie loni v ČR zvýšil tržby, čistý zisk nicméně klesl
      5. Vláda v případě potřeby posílí rozpočet dopravy, výstavba má pokračovat
      6. Čínská automobilka Lynk&Co slavnostně vstupuje na český trh
      7. Akcie společnosti NIO vzrostly po snížení ztráty ve druhém čtvrtletí
      8. Ford chystá dostupný elektrický pickup a revoluci ve výrobě, akcie prudce rostou
      9. Veřejnoprávní média v USA čelí bezprecedentním škrtům…
      10. ČEZ ještě letos vybuduje síť s 1 000 dobíjecími stanicemi po celém Česku
      Advertisement

      Breaking.

      01:22

      Inflace dusí českou ekonomiku: Obavy z poklesu kupní síly rostou

      01:02

      Kimmelova show stažena z obrazovek po kontroverzních výrocích

      00:52

      Oracle v ohrožení: AI kontrakty mohou zvýšit finanční rizika

      00:07

      Trh v pohybu: Výzvy a úspěchy čtyř velkých hráčů

      00:04

      IonQ a Ministerstvo energetiky: Kvantová revoluce ve vesmíru začíná

      00:01

      Velcí hráči opět cílí na Hologic: Akviziční bitva pokračuje

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku

      17 září, 2025

      Netflix se znovu dostává do centra pozornosti Wall Street.

      Zdroj: Canva

      Walmart posiluje svou roli lídra v AI, BofA zvyšuje cílovou cenu

      17 září, 2025
      Zdroj: Reuters

      Citi zvyšuje cílovou cenu pro McDonald’s na rekordní úroveň

      17 září, 2025

      Chery Automobile míří na burzu v Hong-Kongu s IPO za 1,2 miliardy USD

      17 září, 2025
      Zdroj: Getty images

      Hershey dostává zvýšení ratingu od Goldman Sachs, investoři zpozorněli

      16 září, 2025

      IPO Radar.

      Chery Automobile Co., Ltd.

      Datum IPO: 25 září, 2025
      Potenciální ocenění: 140 miliard HKD (18 miliard USD).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 klesá, ale zůstává u rekordních úrovní, začíná zasedání Fedu

      16 září, 2025

      Americké akcie vykazují rostoucí pravděpodobnost přehřátí trhu

      15 září, 2025

      Lumen Technologies posiluje důvěru investorů díky růstu a novým plánům

      13 září, 2025

      S&P 500 se díky růstu Tesly poprvé uzavřel nad hranicí 6 600 bodů

      15 září, 2025

      Opendoor mění vedení, akcie rostou na víc než tříleté maximum

      13 září, 2025

      S&P 500 ustupuje z rekordních úrovní, Fed rozhodne o sazbách

      16 září, 2025

      S&P 500 končí níže, snížení sazeb Fedu a výhled splnily očekávání

      17 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.