Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Německo ustoupí od cíle nabíjení, protože lidé připojují elektromobily doma

Německo v tichosti upouští od svého cíle mít do roku 2030 na ulicích a v supermarketech milion dobíjecích stanic pro elektromobily, protože se ukazuje, že lidé dávají přednost domácímu dobíjení.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
8 června, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Mluvčí ministerstva dopravy, které řídí podnikatelům nakloněná strana Svobodných demokratů, uvedl, že tento cíl je stále oficiální politikou, ale lidé obeznámení s vládními úvahami uvedli, že úředníci připustili, že se o něj nebude usilovat.

Cíl stanovený na rok 2021 v rámci smlouvy vládnoucí koalice podle nich neodráží technologický pokrok a měnící se preference a hrozí, že budou vybudovány veřejné nabíjecí stanice, které budou málo využívány.

V Německu je přibližně 85 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic a téměř pětina z nich je klasifikována jako rychlodobíjecí stanice. Řidiči v největší evropské ekonomice však dávají přednost domácím nabíječkám, přičemž na každý veřejný přípojný bod připadá přibližně deset soukromých instalací. To je obrat, který vláda nečekala.

Tato změna poukazuje na problém, kterému čelí mnoho evropských zemí při plánování veřejné infrastruktury na podporu elektrické dopravy. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí byl cíl jednoho milionu, který byl v říjnu posílen v hlavním plánu, původně zakotven ve smlouvě vládní koalice po lobbování automobilového průmyslu v zemi, který by z širší sítě nabíjecích stanic mohl těžit.

„Celkově může být vybudování infrastruktury sítě a její schválení v předstihu poměrně obtížné,“ řekl Ryan Fisher, analytik nabíjecí infrastruktury ve společnosti BNEF, který odhaduje, že Německo bude do konce desetiletí potřebovat zhruba 450 000 nabíjecích míst. „Kdybyste skončili u 1 milionu, skončili byste s příliš velkým počtem, ale počet rychlonabíječek je důležitý pro určení toho, kolik jich celkově potřebujete.“

Advertisement

Chybné předpoklady

Zdroj: Getty Images

Tento cíl vychází ze studie z roku 2020, na níž se podíleli příslušní aktéři z automobilového průmyslu, energetiky, vědy a politiky. Zpráva však uvádí potřebu jednoho milionu dobíjecích míst pouze v jednom ze čtyř posuzovaných scénářů, přičemž ostatní scénáře ukazují na nižší potřebu. Německá automobilová lobby VDA na dotaz agentury Bloomberg News zdůraznila, že se na výpočtu tohoto čísla podílely i další zainteresované strany.

„Cíl nezohledňuje obrovský vývoj jak na straně vozidel, tak na straně dobíjecích stanic, a je tedy technologicky zastaralý,“ uvedla Kerstin Andreaeová, předsedkyně energetické lobbistické skupiny BDEW, která se tehdy na studii podílela.

Širší síť dobíjecí infrastruktury by mohla být užitečná, protože ceny elektromobilů klesají a roste podíl majitelů elektromobilů bez možnosti soukromého dobíjení. Ale i samostatná studie z roku 2020 uvádí, že Německo pravděpodobně potřebuje pouze 440 000 až 843 000 veřejných dobíjecích míst a horní hranice tohoto rozmezí by dosáhlo pouze v případě pomalého rozšíření soukromých vozidel.

Německé ministerstvo hospodářství nechtělo milionový cíl komentovat a na dotaz agentury Bloomberg News odkázalo na ministerstvo dopravy, které zdůraznilo, že „německá vláda se drží cíle z koaliční dohody“. Ministr dopravy Volker Wissing již dříve prosazoval politiku, která upřednostňuje zájmy výrobců automobilů, a výrobci automobilů v současné době vyzývají vlády v celé Evropě, aby rozšířily nabíjecí infrastrukturu, která jim pomůže podpořit prodej e-aut.

„Je důležité tento cíl znovu a znovu přezkoumávat, zejména s ohledem na technický vývoj,“ řekl Stefan Gelbhaar, mluvčí dopravní politiky parlamentní skupiny Zelených.

Nabíjení elektromobilů označuje proces dobíjení elektrických vozidel (EV) pomocí speciálních dobíjecích stanic nebo zásuvek. Vzhledem k tomu, že popularita elektromobilů stále roste, je pro jejich široké rozšíření zásadní vybudování robustní a dostupné nabíjecí infrastruktury.

Mluvčí ministerstva dopravy, které řídí podnikatelům nakloněná strana Svobodných demokratů, uvedl, že tento cíl je stále oficiální politikou, ale lidé obeznámení s vládními úvahami uvedli, že úředníci připustili, že se o něj nebude usilovat.Cíl stanovený na rok 2021 v rámci smlouvy vládnoucí koalice podle nich neodráží technologický pokrok a měnící se preference a hrozí, že budou vybudovány veřejné nabíjecí stanice, které budou málo využívány.V Německu je přibližně 85 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic a téměř pětina z nich je klasifikována jako rychlodobíjecí stanice. Řidiči v největší evropské ekonomice však dávají přednost domácím nabíječkám, přičemž na každý veřejný přípojný bod připadá přibližně deset soukromých instalací. To je obrat, který vláda nečekala.Tato změna poukazuje na problém, kterému čelí mnoho evropských zemí při plánování veřejné infrastruktury na podporu elektrické dopravy. Podle dvou osob obeznámených s touto záležitostí byl cíl jednoho milionu, který byl v říjnu posílen v hlavním plánu, původně zakotven ve smlouvě vládní koalice po lobbování automobilového průmyslu v zemi, který by z širší sítě nabíjecích stanic mohl těžit.„Celkově může být vybudování infrastruktury sítě a její schválení v předstihu poměrně obtížné,“ řekl Ryan Fisher, analytik nabíjecí infrastruktury ve společnosti BNEF, který odhaduje, že Německo bude do konce desetiletí potřebovat zhruba 450 000 nabíjecích míst. „Kdybyste skončili u 1 milionu, skončili byste s příliš velkým počtem, ale počet rychlonabíječek je důležitý pro určení toho, kolik jich celkově potřebujete.“Chybné předpokladyTento cíl vychází ze studie z roku 2020, na níž se podíleli příslušní aktéři z automobilového průmyslu, energetiky, vědy a politiky. Zpráva však uvádí potřebu jednoho milionu dobíjecích míst pouze v jednom ze čtyř posuzovaných scénářů, přičemž ostatní scénáře ukazují na nižší potřebu. Německá automobilová lobby VDA na dotaz agentury Bloomberg News zdůraznila, že se na výpočtu tohoto čísla podílely i další zainteresované strany.„Cíl nezohledňuje obrovský vývoj jak na straně vozidel, tak na straně dobíjecích stanic, a je tedy technologicky zastaralý,“ uvedla Kerstin Andreaeová, předsedkyně energetické lobbistické skupiny BDEW, která se tehdy na studii podílela.Širší síť dobíjecí infrastruktury by mohla být užitečná, protože ceny elektromobilů klesají a roste podíl majitelů elektromobilů bez možnosti soukromého dobíjení. Ale i samostatná studie z roku 2020 uvádí, že Německo pravděpodobně potřebuje pouze 440 000 až 843 000 veřejných dobíjecích míst a horní hranice tohoto rozmezí by dosáhlo pouze v případě pomalého rozšíření soukromých vozidel.Německé ministerstvo hospodářství nechtělo milionový cíl komentovat a na dotaz agentury Bloomberg News odkázalo na ministerstvo dopravy, které zdůraznilo, že „německá vláda se drží cíle z koaliční dohody“. Ministr dopravy Volker Wissing již dříve prosazoval politiku, která upřednostňuje zájmy výrobců automobilů, a výrobci automobilů v současné době vyzývají vlády v celé Evropě, aby rozšířily nabíjecí infrastrukturu, která jim pomůže podpořit prodej e-aut.„Je důležité tento cíl znovu a znovu přezkoumávat, zejména s ohledem na technický vývoj,“ řekl Stefan Gelbhaar, mluvčí dopravní politiky parlamentní skupiny Zelených.Nabíjení elektromobilů označuje proces dobíjení elektrických vozidel pomocí speciálních dobíjecích stanic nebo zásuvek. Vzhledem k tomu, že popularita elektromobilů stále roste, je pro jejich široké rozšíření zásadní vybudování robustní a dostupné nabíjecí infrastruktury.
Tagy: businesselektromobilyněmeckozelená energie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Proč Bill Ackman sází na Hertz: Ztrátová firma, která skrývá obrovský potenciál
      2. Akcie Tesly opět klesají, protože čínští konkurenti oznámili nové aktualizace
      3. Brookfield Infrastructure patří mezi nejzajímavější dividendové akcie dneška
      4. Bezosův tajemný startup láká na elektromobil budoucnosti
      5. Proč EVgo dnes vzrostlo o více než 30 %? Bude trend pokračovat?
      6. Výroba aut za leden a únor meziročně klesla o 11% na 234 341 vozů
      7. Tržní hodnota Velkolepé sedmičky ve srovnání s indexem S&P 500
      Advertisement

      Breaking.

      00:05

      Carney představil zákon „One Canadian Economy“ na sjednocení obchodu a schvalovacích procesů

      23:48

      Fed jmenuje Michaela Horowitze novým generálním inspektorem

      23:36

      Americké akcie se blíží rekordům, pozornost se soustředí na údaje o inflaci a pokrok v politice

      23:24

      S&P Global Ratings snížila hodnocení Fortrea Holdings na „B-“ kvůli slabým úvěrovým ukazatelům

      23:12

      Vedoucí programu Optimus v Tesle odchází, jeho roli přebírá šéf autopilotu, uvádí Bloomberg

      23:12

      Akcie společnosti Opendoor Technologies klesají po návrhu na reverzní rozdělení akcií

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Je Costco nyní vhodná koupě? Kam směřuje tento řetězec v USA?

      4 června, 2025

      Nvidia překonává trh: Proč zůstává perspektivní investicí?

      2 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025

      S&P 500 vstupuje do nového měsíce v zisku, investoři ignorují obchodní napětí

      2 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.