Tento bot se jmenuje „Tako“ a je v omezeném testování na vybraných trzích, kde se bude zobrazovat na pravé straně rozhraní TikToku, nad profilem uživatele a dalšími tlačítky pro lajky, komentáře a záložky. Po klepnutí na něj mohou uživatelé pokládat Tako různé otázky týkající se videa pomocí dotazů v přirozeném jazyce nebo objevovat nový obsah dotazem na doporučení.
Například při sledování videa o korunovaci krále Karla může společnost Tako uživatelům navrhnout, aby se zeptali: „Jaký význam měla korunovace krále Karla III.?“.
Nebo pokud by uživatelé hledali nápady, na co se podívat, mohli by Tako požádat, aby jim navrhl videa na určité téma – například zábavná videa o domácích mazlíčcích. Bot by odpověděl seznamem výsledků, který by obsahoval název videa, autora a téma a také odkazy na navrhovaná videa. Odtud by bylo možné kliknout na miniaturu videa a přejít na jeho obsah.

Zjistilo se, že firma Watchful.ai, která se zabývá zpravodajstvím z aplikací, bota veřejně testuje, a TikTok potvrdil, že testy jsou nyní v provozu.
„Být v čele inovací je základem budování zážitku z TikToku a my neustále zkoumáme nové technologie, které naší komunitě přinášejí přidanou hodnotu,“ uvedl mluvčí TikToku pro TechCrunch. „Na vybraných trzích testujeme nové způsoby, jak v TikToku podpořit vyhledávání a objevování, a těšíme se, že se budeme učit od naší komunity, protože i nadále vytváříme bezpečné místo, které baví, inspiruje kreativitu a podporuje kulturu.“
Ačkoli Watchful.ai tvrdí, že chatbot s umělou inteligencí byl nalezen při testech na zařízeních se systémem iOS v USA, TikTok uvádí, že současná verze bota není v USA v současné době veřejná, ale testuje se na dalších globálních trzích, včetně časně omezeného testu na Filipínách.
Chápeme také, že se bot nebude zobrazovat na účtech nezletilých.
V zákulisí TikTok využívá neznámého poskytovatele umělé inteligence třetí strany, kterého si TikTok upravil pro své potřeby. Tato úprava nezahrnuje použití žádných interních technologií AI společnosti TikTok ani mateřské společnosti ByteDance.
Při prvním spuštění TikTok ve vyskakovacím okně upozorňuje uživatele, že Tako je stále považován za „experimentální“ a jeho zpětná vazba „nemusí být pravdivá nebo přesná“ – což je zřeknutí se odpovědnosti, které platí pro všechny moderní chatboty s umělou inteligencí, mimo jiné pro ChatGPT od OpenAI a AI od Googlu. TikTok také zdůrazňuje, že chatbot by neměl sloužit jako lékařské, právní nebo finanční poradenství.

Ve zveřejnění je také uvedeno, že všechny konverzace ve službě Tako budou přezkoumávány z bezpečnostních důvodů za účelem „zlepšení vašich zkušeností“. To je bohužel jedna z komplikací, které s sebou přináší používání moderních chatbotů s umělou inteligencí. Vzhledem k tomu, že jde o nové technologie, se společnosti rozhodují zaznamenávat interakce se zákazníky a přezkoumávat je, aby pomohly svým botům se zlepšovat. Z hlediska ochrany osobních údajů to však znamená, že konverzace s AI nejsou po ukončení chatu smazány, což představuje potenciální riziko.
Některé společnosti tuto obavu o soukromí spotřebitelů obešly tím, že uživatelům umožnily ruční mazání chatů, jako to udělala společnost Snap se svým chatbotem My AI v aplikaci Snapchat. Podobný přístup zaujímá i TikTok s aplikací Tako, která rovněž umožňuje uživatelům mazat jejich chaty.
Není však jasné, zda chatbot s umělou inteligencí zaznamenává údaje spojené se jménem uživatele nebo jiné osobní údaje. Dlouhodobé zásady uchovávání údajů nebo aspekty ochrany soukromí chatbota také nebylo možné v tuto chvíli určit.
Bezpečnostní rizika chatbotů s umělou inteligencí vedla některé společnosti k zákazu těchto robotů v práci, včetně společnosti Apple, která zašla tak daleko, že omezila zaměstnancům používání nástrojů, jako je ChatGPT společnosti OpenAI nebo Copilot společnosti GitHub, která patří Microsoftu, kvůli obavám z úniku důvěrných dat. Mezi další, kteří nedávno zavedli podobné zákazy, patří banky jako Bank of America, Citi, Deutsche Bank, Goldman Sachs, Wells Fargo a JPMorgan, stejně jako Walmart, Samsung a telekomunikační gigant Verizon.

Proč by spotřebitelé vůbec chtěli chatbota s umělou inteligencí v TikToku, je jiná věc.
Zatímco většina společností s umělou inteligencí nějakým způsobem experimentuje, TikTok věří, že chatbot by mohl umět víc než jen odpovídat na otázky týkající se videa – mohl by se také stát jiným způsobem, jak uživatelé mohou v aplikaci vyhledávat obsah, než jen psaním do vyhledávacího pole.
Pokud by testy TikToku byly úspěšné a chatbot by se veřejně rozšířil, mohlo by to pro Google znamenat hrozbu, protože Google již zaznamenal, že generace Z se obrací na TikTok a Instagram jako na první místo, kde vyhledávají určitá témata. Google brzy začne zavádět konverzační prostředí ve vyhledávání, ale pokud by TikTok měl svého vlastního chatbota s umělou inteligencí v aplikaci, mohlo by to mladší uživatele přimět k tomu, aby Google zcela obešli.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky