Růst zisků podporuje Porsche v uvedení nového elektrického luxusního SUV
Společnost Porsche AG představila plány na uvedení nového plně elektrického SUV a zároveň vykázala nárůst prodejů a zisku ve svých prvních ročních výsledcích od loňského vstupu mateřské společnosti Volkswagen AG na burzu.
Německá společnost v pondělí uvedla, že nové luxusní SUV bude základním kamenem jejího plánu na zvýšení ziskovosti díky většímu strategickému zaměření na zákazníky z řad luxusních automobilů.
Zatímco Porsche vždy vyrábělo špičkové vozy, jako je ikonický model 911 nebo plně elektrický sedan Taycan, společnost se snaží následovat konkurenty, jako jsou Ferrari NV, Mercedes-Benz Group AG a Aston Martin Lagonda Global Holdings PLC, a zaměřit se na rostoucí počet nejbohatších zákazníků na světě.
„Zdůrazňujeme a posilujeme naši pozici sportovně luxusního vozu,“ uvedl šéf Porsche Oliver Blume. „Vidíme, že v tomto segmentu rostou ziskové rezervy, zejména v Číně a USA.“
Blume, který je zároveň generálním ředitelem společnosti Volkswagen, uvedl, že nové SUV Porsche bude zařazeno do vyššího luxusního segmentu, nad současný vrcholný model SUV Cayenne. Vůz je v současné době ve fázi testování a vývoje, ale zatím nebyl odhalen a Blume neuvedl, kdy bude uveden na trh.
Blume však dodal, že design nového plně elektrického SUV bude mít pro Porsche typickou zakřivenou letovou linii od přídě k zádi, bude mít silný elektrický výkon a bude obsahovat řadu plně automatizovaných funkcí. SUV bude založeno na vlastní technologii výkonných elektromobilů Porsche.
Porsche se jako jeden z prvních výrobců špičkových sportovních vozů pustil do rostoucího trhu SUV, když v roce 2002 uvedl na trh model Cayenne. Úspěch tohoto vozu a jeho menšího příbuzného, modelu Macan, uvedeného na trh v roce 2014, inspiroval další výrobce luxusních automobilů, včetně značek Bentley a Lamborghini, k vývoji vlastních luxusních SUV.
Porsche Taycan – Zdroj: Getty Images
Plně elektrická verze modelu Macan se po odkladu způsobeném problémy se softwarem VW začne prodávat příští rok. V příštím roce by měla přijít na trh plně elektrická verze sportovního vozu 718. Později bude následovat uvedení nové generace elektrického SUV Cayenne. VW vlastní 75 % společnosti Porsche.
Zpráva o novém SUV přišla v době, kdy Porsche oznámilo první roční zisk od svého vstupu na burzu v září.
Porsche uvedlo, že v loňském roce prodalo 309 884 vozů, což je o 2,6 % více než v roce předchozím. Největšími trhy Porsche byly Čína a USA, na které připadlo 30 %, resp. 26 % prodejů, uvedla společnost ve své výroční zprávě.
Klíčový cíl společnosti, návratnost tržeb, se v roce 2022 zvýšil na 18 % z 16 % v předchozím roce. V příštích letech chce Porsche dosáhnout nárůstu na 20 %, čehož chce dosáhnout dalším posunem na vyšší úroveň.
Tržby vzrostly z 33,14 miliardy eur v roce 2021 na 37,63 miliardy eur. Čistý zisk vzrostl o 68 % na 6,9 miliardy eur.
Společnost Porsche navrhla dividendu za rok ve výši 1 EUR na kmenovou akcii a 1,01 EUR na prioritní akcii.
Společnost Porsche uvedla, že v roce 2023 očekává provozní návratnost tržeb ve výši 17-19 % a nárůst tržeb na přibližně 40 až 42 miliard eur.
Akcie společnosti Porsche se ve Frankfurtu obchodovaly o 4 % níže, protože zisk nenaplnil očekávání analytiků.
Zdroj: Getty Images
„Výsledky mírně zaostaly za konsensem, ale výhled na rok 2023 byl v souladu s očekáváním,“ napsal ve zprávě klientům Daniel Roeska, analytik automobilového průmyslu společnosti Bernstein Research.
Budoucnost elektromobilů (EV) vypadá slibně, protože svět přechází na udržitelnou energii a snižování emisí uhlíku. Růst elektromobilů podporuje několik faktorů, včetně vládních pobídek, pokroku v technologii baterií a rostoucího zájmu o životní prostředí.
Vlády po celém světě poskytují pobídky na podporu zavádění elektromobilů, jako jsou daňové úlevy, dotace a výstavba nabíjecí infrastruktury. Díky těmto pobídkám jsou elektromobily pro spotřebitele cenově dostupnější, což je motivuje k přechodu z tradičních benzinových automobilů.
Růst elektromobilů podporuje také pokrok v technologii baterií. Technologie baterií se v posledních letech výrazně zdokonalila a přináší delší dojezd a kratší dobu nabíjení. Díky tomu jsou elektromobily praktičtější pro každodenní používání a řeší problém „dojezdové úzkosti“, kdy se řidiči obávají omezeného dojezdu elektromobilů.
Německá společnost v pondělí uvedla, že nové luxusní SUV bude základním kamenem jejího plánu na zvýšení ziskovosti díky většímu strategickému zaměření na zákazníky z řad luxusních automobilů.Zatímco Porsche vždy vyrábělo špičkové vozy, jako je ikonický model 911 nebo plně elektrický sedan Taycan, společnost se snaží následovat konkurenty, jako jsou Ferrari NV, Mercedes-Benz Group AG a Aston Martin Lagonda Global Holdings PLC, a zaměřit se na rostoucí počet nejbohatších zákazníků na světě.„Zdůrazňujeme a posilujeme naši pozici sportovně luxusního vozu,“ uvedl šéf Porsche Oliver Blume. „Vidíme, že v tomto segmentu rostou ziskové rezervy, zejména v Číně a USA.“Blume, který je zároveň generálním ředitelem společnosti Volkswagen, uvedl, že nové SUV Porsche bude zařazeno do vyššího luxusního segmentu, nad současný vrcholný model SUV Cayenne. Vůz je v současné době ve fázi testování a vývoje, ale zatím nebyl odhalen a Blume neuvedl, kdy bude uveden na trh.Blume však dodal, že design nového plně elektrického SUV bude mít pro Porsche typickou zakřivenou letovou linii od přídě k zádi, bude mít silný elektrický výkon a bude obsahovat řadu plně automatizovaných funkcí. SUV bude založeno na vlastní technologii výkonných elektromobilů Porsche.Porsche se jako jeden z prvních výrobců špičkových sportovních vozů pustil do rostoucího trhu SUV, když v roce 2002 uvedl na trh model Cayenne. Úspěch tohoto vozu a jeho menšího příbuzného, modelu Macan, uvedeného na trh v roce 2014, inspiroval další výrobce luxusních automobilů, včetně značek Bentley a Lamborghini, k vývoji vlastních luxusních SUV.Plně elektrická verze modelu Macan se po odkladu způsobeném problémy se softwarem VW začne prodávat příští rok. V příštím roce by měla přijít na trh plně elektrická verze sportovního vozu 718. Později bude následovat uvedení nové generace elektrického SUV Cayenne. VW vlastní 75 % společnosti Porsche.Zpráva o novém SUV přišla v době, kdy Porsche oznámilo první roční zisk od svého vstupu na burzu v září.Porsche uvedlo, že v loňském roce prodalo 309 884 vozů, což je o 2,6 % více než v roce předchozím. Největšími trhy Porsche byly Čína a USA, na které připadlo 30 %, resp. 26 % prodejů, uvedla společnost ve své výroční zprávě.Klíčový cíl společnosti, návratnost tržeb, se v roce 2022 zvýšil na 18 % z 16 % v předchozím roce. V příštích letech chce Porsche dosáhnout nárůstu na 20 %, čehož chce dosáhnout dalším posunem na vyšší úroveň.Tržby vzrostly z 33,14 miliardy eur v roce 2021 na 37,63 miliardy eur. Čistý zisk vzrostl o 68 % na 6,9 miliardy eur.Společnost Porsche navrhla dividendu za rok ve výši 1 EUR na kmenovou akcii a 1,01 EUR na prioritní akcii.Společnost Porsche uvedla, že v roce 2023 očekává provozní návratnost tržeb ve výši 17-19 % a nárůst tržeb na přibližně 40 až 42 miliard eur.Akcie společnosti Porsche se ve Frankfurtu obchodovaly o 4 % níže, protože zisk nenaplnil očekávání analytiků.„Výsledky mírně zaostaly za konsensem, ale výhled na rok 2023 byl v souladu s očekáváním,“ napsal ve zprávě klientům Daniel Roeska, analytik automobilového průmyslu společnosti Bernstein Research. Chcete využít této příležitosti?ElektromobilyBudoucnost elektromobilů vypadá slibně, protože svět přechází na udržitelnou energii a snižování emisí uhlíku. Růst elektromobilů podporuje několik faktorů, včetně vládních pobídek, pokroku v technologii baterií a rostoucího zájmu o životní prostředí.Vlády po celém světě poskytují pobídky na podporu zavádění elektromobilů, jako jsou daňové úlevy, dotace a výstavba nabíjecí infrastruktury. Díky těmto pobídkám jsou elektromobily pro spotřebitele cenově dostupnější, což je motivuje k přechodu z tradičních benzinových automobilů.Růst elektromobilů podporuje také pokrok v technologii baterií. Technologie baterií se v posledních letech výrazně zdokonalila a přináší delší dojezd a kratší dobu nabíjení. Díky tomu jsou elektromobily praktičtější pro každodenní používání a řeší problém „dojezdové úzkosti“, kdy se řidiči obávají omezeného dojezdu elektromobilů.
Akcie společnosti CoreWeave ve čtvrtek výrazně posílily poté, co se ukázalo, že významná kvantitativní obchodní společnost Jane Street Group navýšila...