Středočeský krajský soud se dnes bude zabývat sporem o odškodnění v takzvané aféře dieselgate. Projedná odvolání proti únorovému rozhodnutí, kterým soud v Mladé Boleslavi odmítl společnou žalobu českých majitelů vozů Volkswagen vybavených naftovými motory se softwarem, jenž manipuloval s emisemi.
„Důvodem zamítnutí nebylo podle soudu to, že by spotřebitelé nebyli poškozeni, ale údajná nemožnost sdružit se ve společné žalobě podané společností Safe Diesel,“ uvedla společnost na webu. Podle Safe Diesel bude vyřešení otázky přípustnosti společné žaloby věnována klíčová pozornost. Podle jejího právního názoru český právní řád sdružení žalobců ke společné žalobě nezakazuje.
O odškodnění kvůli tomu, že do jejich automobilů byl instalován podvodný software obcházející homologační měření emisí, žádalo koncern VW a Škodu Auto přes 7000 majitelů aut v Česku. Požadují přes 1,5 miliardy korun. Podle dřívějších vyjádření automobilek jsou auta v pořádku a nepředstavují pro své majitele žádné nebezpečí.
Emisní aféra automobilky Volkswagen, pro kterou se vžil název dieselgate, vypukla v září 2015. Americká agentura pro životní prostředí odhalila, že německý koncern, pod který spadají značky VW, Audi, Seat a Škoda, montoval do dieselových motorů s označením EA 189 TDI podvodný software. Celosvětově se Volkswagen k falšování laboratorních emisních testů přiznal. V některých zemích, například v Británii či USA, se řidiči odškodného domohli.
Středočeský krajský soud se dnes bude zabývat sporem o odškodnění v takzvané aféře dieselgate. Projedná odvolání proti únorovému rozhodnutí, kterým soud v Mladé Boleslavi odmítl společnou žalobu českých majitelů vozů Volkswagen vybavených naftovými motory se softwarem, jenž manipuloval s emisemi.
„Důvodem zamítnutí nebylo podle soudu to, že by spotřebitelé nebyli poškozeni, ale údajná nemožnost sdružit se ve společné žalobě podané společností Safe Diesel,“ uvedla společnost na webu. Podle Safe Diesel bude vyřešení otázky přípustnosti společné žaloby věnována klíčová pozornost. Podle jejího právního názoru český právní řád sdružení žalobců ke společné žalobě nezakazuje.
O odškodnění kvůli tomu, že do jejich automobilů byl instalován podvodný software obcházející homologační měření emisí, žádalo koncern VW a Škodu Auto přes 7000 majitelů aut v Česku. Požadují přes 1,5 miliardy korun. Podle dřívějších vyjádření automobilek jsou auta v pořádku a nepředstavují pro své majitele žádné nebezpečí.
Emisní aféra automobilky Volkswagen, pro kterou se vžil název dieselgate, vypukla v září 2015. Americká agentura pro životní prostředí odhalila, že německý koncern, pod který spadají značky VW, Audi, Seat a Škoda, montoval do dieselových motorů s označením EA 189 TDI podvodný software. Celosvětově se Volkswagen k falšování laboratorních emisních testů přiznal. V některých zemích, například v Británii či USA, se řidiči odškodného domohli.
