Společnost však zveřejnila chmurný výhled tržeb na fiskální rok 2024, který zaostal za odhady Wall Street.
Přesto akcie P&G vzrostly o více než 2 %.
Zde je srovnání toho, co společnost oznámila, s tím, co očekávala Wall Street, na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,37 USD oproti očekávaným 1,32 USD
Tržby: 20,55 miliardy USD oproti očekávaným 19,98 miliardy USD.
Vlastník pracích prášků Tide vykázal ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí čistý zisk ve výši 3,38 miliardy dolarů, tj. 1,37 dolaru na akcii, oproti 3,05 miliardy dolarů, tj. 1,21 dolaru na akcii, o rok dříve.
Čisté tržby vzrostly o 5 % na 20,55 miliardy USD. Její organické tržby, od nichž se odečítá vliv cizích měn, akvizic a odprodejů, se ve čtvrtletí zvýšily o 8 %.
Pro fiskální rok 2024 společnost P&G předpokládá, že její tržby vzrostou o 3 až 4 %, což je méně, než očekává Wall Street, která předpokládá 4,5% růst tržeb. Společnost rovněž předpokládá růst zisku na akcii o 6 % až 9 %, což je na spodní hranici prognózy analytiků, kteří předpokládají růst o 8,8 %.
„V nadcházejícím fiskálním roce nepochybně zažijeme větší volatilitu, a přestože se dodavatelské řetězce a vstupní náklady na vstupu do fiskálního roku 2024 stabilizovaly, výzvy, kterým čelíme, jsou mnohostranné,“ uvedl finanční ředitel Andre Schulten na konferenčním hovoru společnosti.
Jedním ze světlých bodů je však přínos 400 milionů dolarů po zdanění z příznivých nákladů na komodity, a to i při započtení měnových vlivů.
Již zhruba dva roky společnost P&G zvyšuje ceny svých výrobků, aby zmírnila vyšší náklady na komodity. Přesto zákazníci nebyli tak ochotní zůstat u značek P&G, což vedlo k poklesu objemu prodeje v pěti po sobě jdoucích čtvrtletích. Objem nezahrnuje dopad měnových a cenových změn, které odrážejí poptávku.

Objem P&G se během čtvrtletí snížil o 1 %. Ve fiskálním roce 2024 společnost P&G očekává, že její objem začne opět růst a ceny vzrostou pouze o 1 % až 1,5 %.
Ve Spojených státech, které jsou největším trhem společnosti P&G, spotřebitelé přešli na levnější výrobky privátních značek. Objem tohoto trhu však ve skutečnosti ve čtvrtletí vzrostl o 3 %. V Evropě a v Asii a Tichomoří byla poptávka slabší.
Segment společnosti zaměřený na péči o zdraví zaznamenal největší pokles celosvětového objemu o 3 %. Tato divize, do které patří Oral-B a Pepto-Bismol, podle P&G odradila severoamerické zákazníky vyššími cenami. Evropa a asijsko-pacifický region rovněž zaznamenaly pokles trhu.
Divize P&G zaměřená na textilní a domácí péči, která zahrnuje Tide a Febreze, zaznamenala pokles objemu o 2 %. Společnost uvedla, že zákazníci v Číně kupují méně výrobků péče o tkaniny, jako je například prací prostředek Downy.
Segment péče o tělo, který zahrnuje holicí strojky Gillette a Venus, zaznamenal ve čtvrtletí pokles objemu o 1 %.
Segmenty P&G zaměřené na péči o děti, ženy a rodinu a kosmetiku vykázaly za čtvrtletí stejný objem.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky