Čínská společnost Xpeng Inc. (XPEV), která vyrábí elektromobily, v pondělí oznámila, že kupuje společnost Didi, která se zabývá vývojem v oblasti chytrých elektromobilů, a to výměnou akcií v hodnotě 744 milionů dolarů.
Čínská společnost pro přepravu osob se stane strategickým akcionářem společnosti Xpeng a obě společnosti chtějí spolupracovat v oblasti marketingu, finančních a pojišťovacích služeb, nabíjení, robotických náprav a mezinárodní expanze. Vyplývá to ze sdělení obou společností.
Akcie společnosti Xpeng vzrostly v pondělí ráno při obchodování v Hongkongu o více než 13 %.
Společnost Xpeng uvedla, že díky strategickému partnerství a novým aktivům od Didi plánuje vyvinout elektromobil, který by měl být uveden na trh v příštím roce pod novou značkou pro masový trh a který bude zaměřen na cenovou kategorii 150 000 jüanů (20 580 USD).
Vozy Xpeng se obvykle prodávají za cenu kolem 200 000 jüanů a více. Nová značka, vyvíjená pod projektovým názvem „MONA“, má být odlišná od značky Xpeng.
Dohoda startupu s Didi přichází v době, kdy mnoho společností hledá způsoby, jak si urvat kousek rostoucího, ale vysoce konkurenčního čínského trhu s elektromobily.
Koncem července podepsaly společnosti Xpeng a německý automobilový gigant Volkswagen dohodu o vývoji dvou nových elektromobilů pro Čínu pod značkou VW, která má být uvedena na trh v roce 2026.
Na základě této dohody plánuje Volkswagen investovat do společnosti Xpeng přibližně 700 milionů dolarů za 4,99% podíl.
Stále funguje se ztrátou Tyto dohody přicházejí v době, kdy tradiční automobiloví giganti disponují hotovostí, která začínajícím výrobcům elektromobilů chybí.
Začátkem tohoto měsíce společnost Xpeng vykázala za druhé čtvrtletí čistou ztrátu 2,8 miliardy jüanů (384,5 milionu USD) – větší ztrátu, než očekávali analytici, a největší čtvrtletní ztrátu od vstupu společnosti na burzu před třemi lety.
Společnost Xpeng nabízí jedny z nejpokročilejších technologií asistovaného řízení, které jsou v Číně řidičům k dispozici. Měsíční dodávky automobilů tohoto startupu však zůstávají nízké ve srovnání s konkurenčními společnostmi, jako jsou BYD a Li Auto.
Ztráty zaznamenala také společnost Didi, která vyrábí elektromobily a kterou vlastní dceřiná společnost Da Vinci Auto Co. Ty se za rok 2022 více než ztrojnásobily oproti předchozímu roku na 2,64 miliardy jüanů, jak vyplývá z hongkongské burzy. K 30. červnu měla jednotka čistá aktiva ve výši 937 milionů jüanů.
Tyto finanční výsledky mají být po počáteční transakci konsolidovány do finančních výkazů společnosti Xpeng, uvádí se v podání.
Očekává se, že transakce bude dokončena postupně, přičemž Didi získá další akcie, pokud se nové značce masových vozů bude dařit, za očekávaný celkový podíl 3,25 % ve společnosti Xpeng.
Podle dohody nesmí Didi prodat akcie po dobu dvou let od prvního uzavření transakce.
Dohoda o strategické spolupráci má trvat nejméně pět let.
Sama Didi se v posledních dvou letech snažila vyvíjet robotické osy a elektromobily, a to při obchodních neúspěších.
Jen několik měsíců po vstupu na newyorskou burzu v roce 2021 byl gigant v oblasti přepravy autem stažen z burzy a prošel nyní ukončeným vládním vyšetřováním. Zatímco s akciemi se nadále obchoduje na mimoburzovním trhu, plány na očekávaný vstup na burzu v Hongkongu zůstávají nejasné.
Čínská společnost Xpeng Inc. , která vyrábí elektromobily, v pondělí oznámila, že kupuje společnost Didi, která se zabývá vývojem v oblasti chytrých elektromobilů, a to výměnou akcií v hodnotě 744 milionů dolarů. Čínská společnost pro přepravu osob se stane strategickým akcionářem společnosti Xpeng a obě společnosti chtějí spolupracovat v oblasti marketingu, finančních a pojišťovacích služeb, nabíjení, robotických náprav a mezinárodní expanze. Vyplývá to ze sdělení obou společností. Akcie společnosti Xpeng vzrostly v pondělí ráno při obchodování v Hongkongu o více než 13 %. Společnost Xpeng uvedla, že díky strategickému partnerství a novým aktivům od Didi plánuje vyvinout elektromobil, který by měl být uveden na trh v příštím roce pod novou značkou pro masový trh a který bude zaměřen na cenovou kategorii 150 000 jüanů . Vozy Xpeng se obvykle prodávají za cenu kolem 200 000 jüanů a více. Nová značka, vyvíjená pod projektovým názvem „MONA“, má být odlišná od značky Xpeng. Dohoda startupu s Didi přichází v době, kdy mnoho společností hledá způsoby, jak si urvat kousek rostoucího, ale vysoce konkurenčního čínského trhu s elektromobily. Koncem července podepsaly společnosti Xpeng a německý automobilový gigant Volkswagen dohodu o vývoji dvou nových elektromobilů pro Čínu pod značkou VW, která má být uvedena na trh v roce 2026. Na základě této dohody plánuje Volkswagen investovat do společnosti Xpeng přibližně 700 milionů dolarů za 4,99% podíl. Stále funguje se ztrátouTyto dohody přicházejí v době, kdy tradiční automobiloví giganti disponují hotovostí, která začínajícím výrobcům elektromobilů chybí. Začátkem tohoto měsíce společnost Xpeng vykázala za druhé čtvrtletí čistou ztrátu 2,8 miliardy jüanů – větší ztrátu, než očekávali analytici, a největší čtvrtletní ztrátu od vstupu společnosti na burzu před třemi lety. Společnost Xpeng nabízí jedny z nejpokročilejších technologií asistovaného řízení, které jsou v Číně řidičům k dispozici. Měsíční dodávky automobilů tohoto startupu však zůstávají nízké ve srovnání s konkurenčními společnostmi, jako jsou BYD a Li Auto. Ztráty zaznamenala také společnost Didi, která vyrábí elektromobily a kterou vlastní dceřiná společnost Da Vinci Auto Co. Ty se za rok 2022 více než ztrojnásobily oproti předchozímu roku na 2,64 miliardy jüanů, jak vyplývá z hongkongské burzy. K 30. červnu měla jednotka čistá aktiva ve výši 937 milionů jüanů. Tyto finanční výsledky mají být po počáteční transakci konsolidovány do finančních výkazů společnosti Xpeng, uvádí se v podání. Očekává se, že transakce bude dokončena postupně, přičemž Didi získá další akcie, pokud se nové značce masových vozů bude dařit, za očekávaný celkový podíl 3,25 % ve společnosti Xpeng. Podle dohody nesmí Didi prodat akcie po dobu dvou let od prvního uzavření transakce. Dohoda o strategické spolupráci má trvat nejméně pět let. Sama Didi se v posledních dvou letech snažila vyvíjet robotické osy a elektromobily, a to při obchodních neúspěších. Jen několik měsíců po vstupu na newyorskou burzu v roce 2021 byl gigant v oblasti přepravy autem stažen z burzy a prošel nyní ukončeným vládním vyšetřováním. Zatímco s akciemi se nadále obchoduje na mimoburzovním trhu, plány na očekávaný vstup na burzu v Hongkongu zůstávají nejasné.