(2015) je průvodcem podnikatelů, kteří chtějí řídit inovace a mít dopad. Vychází z některých největších úspěchů v podnikání a nabízí praktické tipy pro řešení skutečných problémů a hledání příležitostí v neúspěchu.
O autorovi Jay Samit je sériový průkopník a jeden z předních světových odborníků na podnikání. Za posledních třicet let získal stovky milionů dolarů pro začínající podniky, poskytoval poradenství firmám z žebříčku Fortune 500 a pomáhal transformovat celá průmyslová odvětví. Působí také jako odborný asistent na Viterbi School of Engineering na University of Southern California.
Co z toho budu mít? Přestaňte čekat na úspěch. Možná si myslíte, že nejlepší podnikatelé na světě mají štěstí – ale mýlíte se. Skuteční průkopníci místo čekání na úspěch jednají. Den co den pečlivě pozorují svět kolem sebe, aby vytipovali osvědčené problémy a vytvořili účinná řešení.
Ne vždy se jim to podaří na první pokus – a dokonce ani na druhý, třetí nebo čtvrtý. Ale to je nerozhodí, protože neúspěch je pro ně prvním krokem k úspěchu. Tito podnikatelé nemají štěstí – postupují logicky. A se správnými poznatky je následování jejich kroků snazší, než byste možná čekali.
V této knize se dozvíte
jak rozpoznat slibné podnikatelské nápady; proč jsou data klíčem k narušení trhu a kde mnoho podnikatelů chybuje
Zdroj: Getty Images
Nejlepší podnikatelé nacházejí příležitost v neúspěchu Co uděláte jako první, když vstoupíte na letiště? Ať už jste v Kanadě nebo v Číně, v Norsku nebo na Novém Zélandu, je pravděpodobné, že přistoupíte k odbavovacímu stánku. Nechcete stát ve frontě, a tak si místo toho necháte vystavit palubní vstupenku od automatu.
Takové automaty dnes najdete téměř ve všech zemích světa. Tyto automaty však nebyly vždy úspěšné. Ve skutečnosti jsou vlastně symbolem neúspěchu.
Vynálezce letištních automatů vůbec nezamýšlel, aby se jeho stroje používaly v cestovním ruchu. Místo toho chtěl, aby prodávaly losy. Tento nápad byl naprostým propadákem. V neúspěchu však vynálezce viděl něco, co mnoho lidí nevidělo: příležitost.
A tak se obrátil – opustil svůj původní koncept a použil technologii automatů v cestovním ruchu.
Klíčové poselství je následující: Nejlepší podnikatelé nacházejí příležitost v neúspěchu
Tímto podnikatelem byl autor Jay Samit. Tento neúspěšný loterijní automat ho nasměroval na cestu sériových inovací a naučil ho, jak si odmítnutí představit jako přesměrování.
Existuje rčení, že podnikatelé jsou jednoduše ti, kteří chápou, že mezi překážkou a příležitostí je malý rozdíl. Stačí se podívat na Samitovu kariérní dráhu a hned vám to zní pravdivě. Samit se nezalekl neúspěchů a nyní je celosvětově uznávaným odborníkem na podnikání – spolupracoval se společnostmi z žebříčku Fortune 500, zahraničními vládami, a dokonce i s Vatikánem, aby prosadil převrat v bezpočtu odvětví.
Zdroj: Getty Images
Někteří lidé by se na autora mohli podívat a nazvat ho šťastlivcem. Ale jeho úspěch v kiosku se zrodil na základě logiky – ne štěstí. Poté, co narazil na nápad s loterií, začal se zabývat introspekcí. Zeptal se: „Jaký je váš cíl? Existuje pro tuto technologii další potenciální využití? Tam, kde by jiní možná hodili ručník do ringu, on viděl neúspěch jako součást procesu a vrátil se s ještě lepším nápadem než předtím.
Dobrá zpráva? Zatímco štěstí se naučit nedá, logice ano. V této knize využijete poznatky některých největších inovátorů historie a získáte návod na podnikatelský úspěch. Získáte nejdůležitější nástroje, které budete potřebovat k přeměně začínajících nápadů v plně zformované inovace.
Jste připraveni vydat se na cestu k podnikatelskému úspěchu? Začněme.
Když se všichni dívají doprava, podívejte se doleva Na začátku 90. let byly počítače ještě poměrně nové. Nespočet podnikatelů se předhánělo v tom, jak zpeněžit technologické inovace. Ptáte se, kdo nakonec vyhrál? Ten poslední, od koho byste to čekali.
První start-up, který v té době prodal za 100 milionů dolarů, nebyla softwarová ani hardwarová společnost. Nebyl založen znalcem kódování. Jeho zakladatel Billy Myers vlastně ani neuměl používat počítač.
A ani to nepotřeboval.
Jako rozený podnikatel se Billy odklonil od stávajícího stavu a způsobil rozvrat. Zatímco jiní se rozplývali nad rychlostí procesoru nebo úložným prostorem, on se na dění kolem sebe díval zcela novým, levicovým pohledem.
Zde je klíčové poselství: Když se všichni dívají doprava, podívejte se doleva
Tehdy přišla inspirace.
Lidé platili 2 000 dolarů za osobní počítače – ale neměli nic, čím by své investice ochránili. Billy se rozhodl to změnit a začal vyrábět plastové kryty proti prachu pro počítačové monitory, výpočetní jednotky, klávesnice a další příslušenství. Už jste někdy použili podložku pod myš nebo obal na disketu? I za tyto vynálezy můžete Billymu poděkovat.
Zdroj: Getty Images
Výroba těchto produktů ho nestála téměř nic. V éře high-tech podnikání byly hloupě jednoduché. Ale na tom nezáleželo. Důležité bylo, že Billy jako první rozpoznal začínající potřebu. Zatímco všichni ostatní se dívali na jednu stranu, on se díval na druhou.
Zajímá vás, jak můžete dosáhnout podobného úspěchu? Naštěstí to není tak složité, jak se zdá. Ve skutečnosti se „heuréka“ nápady objevují poměrně snadno – pokud máte oči a uši otevřené.
Aby se vaše kreativita rozproudila, autor doporučuje provádět každodenní cvičení. Každé ráno si zapište tři věci, kterých jste si všimli a které by se daly ve světě kolem vás zlepšit. Můžete se například zeptat: Které procesy jsou neefektivní? Kolik produktů nefunguje tak dobře, jak by mělo? Je něco, co se každý den bojím dělat – a pokud ano, jaký vynález by to mohl napravit?
Cvičení bude zpočátku snadné. Postupem času však bude stále těžší. A to vás donutí věnovat ještě větší pozornost svému okolí.
Pokud se vám někdy stane, že se cvičení budete vyhýbat, vzpomeňte si: dnešní pozorování může být zítřejším štěstím. Stačí jeden nápad.
Závěrečné shrnutí Klíčové poselství této knihy:
Úspěch v podnikání závisí na logice, ne na štěstí. Neustálým přemýšlením a přesměrováním podnikatelé způsobují rozvrat v různých odvětvích a po celém světě. Hledají skutečné problémy a prodávají jejich řešení. Samozřejmě ne každý jejich nápad je zlatý. Ale když tito podnikatelé selžou, vždycky jdou dopředu – rychle vyřazují špatné podnikatelské koncepty, identifikují nové příležitosti a využívají data ke zlepšení svého rozhodovacího procesu.
Praktické rady:Trénujte svůj mozek na úspěch
Každé ráno věnujte pět minut vizualizaci svých cílů, které se vám podaří uskutečnit. Toto cvičení vás nejen pozitivně naladí – také vás přiblíží o krok blíže k úspěchu a mentálně vás připraví na budování budoucnosti, kterou jste si představovali.
je průvodcem podnikatelů, kteří chtějí řídit inovace a mít dopad. Vychází z některých největších úspěchů v podnikání a nabízí praktické tipy pro řešení skutečných problémů a hledání příležitostí v neúspěchu.O autoroviJay Samit je sériový průkopník a jeden z předních světových odborníků na podnikání. Za posledních třicet let získal stovky milionů dolarů pro začínající podniky, poskytoval poradenství firmám z žebříčku Fortune 500 a pomáhal transformovat celá průmyslová odvětví. Působí také jako odborný asistent na Viterbi School of Engineering na University of Southern California.Co z toho budu mít? Přestaňte čekat na úspěch.Možná si myslíte, že nejlepší podnikatelé na světě mají štěstí – ale mýlíte se. Skuteční průkopníci místo čekání na úspěch jednají. Den co den pečlivě pozorují svět kolem sebe, aby vytipovali osvědčené problémy a vytvořili účinná řešení.Ne vždy se jim to podaří na první pokus – a dokonce ani na druhý, třetí nebo čtvrtý. Ale to je nerozhodí, protože neúspěch je pro ně prvním krokem k úspěchu. Tito podnikatelé nemají štěstí – postupují logicky. A se správnými poznatky je následování jejich kroků snazší, než byste možná čekali.V této knize se dozvítejak rozpoznat slibné podnikatelské nápady;proč jsou data klíčem k narušení trhu akde mnoho podnikatelů chybujeNejlepší podnikatelé nacházejí příležitost v neúspěchuCo uděláte jako první, když vstoupíte na letiště? Ať už jste v Kanadě nebo v Číně, v Norsku nebo na Novém Zélandu, je pravděpodobné, že přistoupíte k odbavovacímu stánku. Nechcete stát ve frontě, a tak si místo toho necháte vystavit palubní vstupenku od automatu.Takové automaty dnes najdete téměř ve všech zemích světa. Tyto automaty však nebyly vždy úspěšné. Ve skutečnosti jsou vlastně symbolem neúspěchu.Vynálezce letištních automatů vůbec nezamýšlel, aby se jeho stroje používaly v cestovním ruchu. Místo toho chtěl, aby prodávaly losy. Tento nápad byl naprostým propadákem. V neúspěchu však vynálezce viděl něco, co mnoho lidí nevidělo: příležitost.A tak se obrátil – opustil svůj původní koncept a použil technologii automatů v cestovním ruchu.Klíčové poselství je následující: Nejlepší podnikatelé nacházejí příležitost v neúspěchuTímto podnikatelem byl autor Jay Samit. Tento neúspěšný loterijní automat ho nasměroval na cestu sériových inovací a naučil ho, jak si odmítnutí představit jako přesměrování.Existuje rčení, že podnikatelé jsou jednoduše ti, kteří chápou, že mezi překážkou a příležitostí je malý rozdíl. Stačí se podívat na Samitovu kariérní dráhu a hned vám to zní pravdivě. Samit se nezalekl neúspěchů a nyní je celosvětově uznávaným odborníkem na podnikání – spolupracoval se společnostmi z žebříčku Fortune 500, zahraničními vládami, a dokonce i s Vatikánem, aby prosadil převrat v bezpočtu odvětví.Někteří lidé by se na autora mohli podívat a nazvat ho šťastlivcem. Ale jeho úspěch v kiosku se zrodil na základě logiky – ne štěstí. Poté, co narazil na nápad s loterií, začal se zabývat introspekcí. Zeptal se: „Jaký je váš cíl? Existuje pro tuto technologii další potenciální využití? Tam, kde by jiní možná hodili ručník do ringu, on viděl neúspěch jako součást procesu a vrátil se s ještě lepším nápadem než předtím.Dobrá zpráva? Zatímco štěstí se naučit nedá, logice ano. V této knize využijete poznatky některých největších inovátorů historie a získáte návod na podnikatelský úspěch. Získáte nejdůležitější nástroje, které budete potřebovat k přeměně začínajících nápadů v plně zformované inovace.Jste připraveni vydat se na cestu k podnikatelskému úspěchu? Začněme.Když se všichni dívají doprava, podívejte se dolevaNa začátku 90. let byly počítače ještě poměrně nové. Nespočet podnikatelů se předhánělo v tom, jak zpeněžit technologické inovace. Ptáte se, kdo nakonec vyhrál? Ten poslední, od koho byste to čekali.První start-up, který v té době prodal za 100 milionů dolarů, nebyla softwarová ani hardwarová společnost. Nebyl založen znalcem kódování. Jeho zakladatel Billy Myers vlastně ani neuměl používat počítač.A ani to nepotřeboval.Jako rozený podnikatel se Billy odklonil od stávajícího stavu a způsobil rozvrat. Zatímco jiní se rozplývali nad rychlostí procesoru nebo úložným prostorem, on se na dění kolem sebe díval zcela novým, levicovým pohledem.Zde je klíčové poselství: Když se všichni dívají doprava, podívejte se dolevaTehdy přišla inspirace.Lidé platili 2 000 dolarů za osobní počítače – ale neměli nic, čím by své investice ochránili. Billy se rozhodl to změnit a začal vyrábět plastové kryty proti prachu pro počítačové monitory, výpočetní jednotky, klávesnice a další příslušenství. Už jste někdy použili podložku pod myš nebo obal na disketu? I za tyto vynálezy můžete Billymu poděkovat.Výroba těchto produktů ho nestála téměř nic. V éře high-tech podnikání byly hloupě jednoduché. Ale na tom nezáleželo. Důležité bylo, že Billy jako první rozpoznal začínající potřebu. Zatímco všichni ostatní se dívali na jednu stranu, on se díval na druhou.Zajímá vás, jak můžete dosáhnout podobného úspěchu? Naštěstí to není tak složité, jak se zdá. Ve skutečnosti se „heuréka“ nápady objevují poměrně snadno – pokud máte oči a uši otevřené.Aby se vaše kreativita rozproudila, autor doporučuje provádět každodenní cvičení. Každé ráno si zapište tři věci, kterých jste si všimli a které by se daly ve světě kolem vás zlepšit. Můžete se například zeptat: Které procesy jsou neefektivní? Kolik produktů nefunguje tak dobře, jak by mělo? Je něco, co se každý den bojím dělat – a pokud ano, jaký vynález by to mohl napravit?Cvičení bude zpočátku snadné. Postupem času však bude stále těžší. A to vás donutí věnovat ještě větší pozornost svému okolí.Pokud se vám někdy stane, že se cvičení budete vyhýbat, vzpomeňte si: dnešní pozorování může být zítřejším štěstím. Stačí jeden nápad.Závěrečné shrnutíKlíčové poselství této knihy:Úspěch v podnikání závisí na logice, ne na štěstí. Neustálým přemýšlením a přesměrováním podnikatelé způsobují rozvrat v různých odvětvích a po celém světě. Hledají skutečné problémy a prodávají jejich řešení. Samozřejmě ne každý jejich nápad je zlatý. Ale když tito podnikatelé selžou, vždycky jdou dopředu – rychle vyřazují špatné podnikatelské koncepty, identifikují nové příležitosti a využívají data ke zlepšení svého rozhodovacího procesu.Praktické rady: Trénujte svůj mozek na úspěchKaždé ráno věnujte pět minut vizualizaci svých cílů, které se vám podaří uskutečnit. Toto cvičení vás nejen pozitivně naladí – také vás přiblíží o krok blíže k úspěchu a mentálně vás připraví na budování budoucnosti, kterou jste si představovali.