Od robotických grilů po rychlejší mixéry s vlastními dávkovači ledu a mléka – velké americké restaurační řetězce včetně Starbucks (NASDAQ:SBUX), Domino’s a Chipotle (NYSE:CMG) se chlubí novými technologiemi, které mají automatizovat výrobu, snížit náklady na pracovní sílu a potenciálně zvýšit ziskové marže.
Společnost Starbucks uvedla, že od příštího roku plánuje zavést automat na přípravu kávy, systém Siren, přibližně v 10 % svých prodejen. Starbucks tvrdí, že baristé používající tento stroj budou schopni připravit nápoj za kratší dobu a s menším počtem kroků – například kávu grande mocha frappucinno připraví za 36 sekund namísto 87 sekund.
Vzhledem k masovému nedostatku levné pracovní síly v důsledku pandemie se řetězce přesunuly k investicím do technologií ve svých kuchyních, aby zaplnily tuto mezeru. Podle vedoucích pracovníků restaurací by přidání automatizačních nástrojů v řetězcích mohlo zkrátit čekací doby, což by vedlo k vyššímu zapojení zákazníků a zvýšení tržeb po zbytek roku.
Od robotických grilů po rychlejší mixéry s vlastními dávkovači ledu a mléka – velké americké restaurační řetězce včetně Starbucks , Domino’s a Chipotle se chlubí novými technologiemi, které mají automatizovat výrobu, snížit náklady na pracovní sílu a potenciálně zvýšit ziskové marže.
Společnost Starbucks uvedla, že od příštího roku plánuje zavést automat na přípravu kávy, systém Siren, přibližně v 10 % svých prodejen. Starbucks tvrdí, že baristé používající tento stroj budou schopni připravit nápoj za kratší dobu a s menším počtem kroků – například kávu grande mocha frappucinno připraví za 36 sekund namísto 87 sekund.
Vzhledem k masovému nedostatku levné pracovní síly v důsledku pandemie se řetězce přesunuly k investicím do technologií ve svých kuchyních, aby zaplnily tuto mezeru. Podle vedoucích pracovníků restaurací by přidání automatizačních nástrojů v řetězcích mohlo zkrátit čekací doby, což by vedlo k vyššímu zapojení zákazníků a zvýšení tržeb po zbytek roku.