Převzetí nové role může být skličující. Když začínáte – ať už v nové nebo stávající společnosti – je pravděpodobné, že vaše role bude značně nejednoznačná, budete muset udržet svou novou oblast odpovědnosti v dobrém stavu, nové zainteresované strany se vás budou snažit ovlivnit, organizační politika bude fungovat na plné obrátky a všichni kolem vás budou mít velká očekávání. A to je ještě před vysokými nároky, které kladete sami na sebe, abyste odváděli dobrou práci.
I když jste mimořádně citliví na okolní svět a následně jste schopni vytvořit úžasnou strategii reagující na tyto síly, mnoho lidí, které vedete, vás bude posuzovat podle toho, co skutečně dokážete udělat, a také podle toho, co uděláte během prvních 90 dnů.
V tomto období bude váš nejbližší tým posuzovat váš charakter, kompetence a celkový kulturní styl. Budou pečlivě zkoumat rozhodnutí, která učiníte (nebo ne), sebejistotu a profesionalitu vašeho přístupu a nakonec i to, zda jsou připraveni vás následovat.
Je proto velmi důležité, abyste měli důkladný plán, jak budete přistupovat k prvním 90 dnům, abyste je dokončili s jasným porozuměním hlavním problémům, navázali smysluplný kontakt s lidmi v nové organizaci a získali pocit pozitivní budoucnosti.
Jak byste měli postupovat? Podle mých zkušeností, které jsem získal za tři desetiletí vedení transformace, by váš 90denní plán měl zohledňovat tři prvky: myšlení, mechanismy a chyby.
MINDSET
Nepromarněte příležitost zlepšit svou novou oblast odpovědnosti. Váš plán by proto měl odrážet „transformační“ způsob myšlení, kdy se snažíte dosáhnout podstatných změn tím, že projevíte následující vlastnosti:
Sebereflexe: Podívejte se na sebe do zrcadla a zamyslete se nad tím, proč jste chtěli tuto novou práci. Ujasněte si, čeho chcete dosáhnout a jaký přínos chcete mít.
Zvědavost: Buďte skutečně otevření novým věcem, nechte se překvapit a zpochybněte své názory.
Ambice: Stanovte si ambiciózní cíle pro svou firmu i pro sebe. Buďte připraveni podstoupit určité profesní riziko a dosáhnout více, než si ostatní myslí, že je možné.
Naléhavost: Dobrý“ plán provedený s elánem dnes je lepší než „dokonalý“ plán příští týden. Postupujte co nejrychleji, aniž byste spěchali.
Postavte se realitě: Buďte připraveni na to, že vaše předpoklady a hypotézy mohou být chybné. Řiďte se fakty, ne domněnkami, a pamatujte, že naděje není strategie.
MECHANIZMY
Postupujte podle osvědčeného a důkladného přístupu, abyste získali okamžitou dynamiku:
Zdokumentujte svůj plán: Jak řekl Benjamin Franklin: „Pokud neplánujete, plánujete neúspěch.“ Napište si svůj plán a ujasněte si, čeho chcete dosáhnout do konce prvního dne, prvního týdne a poté každý další týden a měsíc. Skutečné sepsání plánu nutí k hlubokému zamyšlení, logickému uvažování a strukturovanému přístupu.
Zvažte všechny páky změny: To jsou páky, kterými můžete skutečně změnit a ovlivnit organizaci, kterou vedete. Buďte důkladní a ujistěte se, že jste prověřili své zákazníky a trhy, produkty a služby, obchodní procesy, technologie, organizační strukturu, lidi a kulturu a zařízení.
Konzultace v rámci celé společnosti: Setkávejte se s lidmi nad vámi, vedle vás i pod vámi a naslouchejte jim. Zapište si a promyslete, co vám lidé řeknou.
CHYBY
Nezapomeňte, že při nástupu do nové pozice můžete udělat několik velkých chyb, které mohou výrazně ovlivnit pravděpodobnost vašeho úspěchu. Vyvarujte se chyb, jako jsou např:
Předstírat, že znáte všechny odpovědi: Než si začnete myslet, že víte všechno, věnujte trochu času naslouchání a učení.
Otravovat všechny tupými zprávami: Buďte přímí, ale také diplomatičtí. Svá sdělení pečlivě formulujte tak, abyste lidi přivedli na cestu. Příliš nekritizujte minulost, i když si to zaslouží.
Nedostatečně rychlý postup vašeho týmu: Pokud se někdo z vašeho týmu nehodí pro svou roli nebo pro to, co máte v plánu, jednejte včas. Jakákoli pochybnost je nepochybná. Obklopte se co nejrychleji těmi nejlepšími lidmi, které můžete najít.
Váš devadesátidenní plán by neměl být pevně zakotven v kameni, protože je třeba jej přizpůsobovat a upravovat na základě získaných poznatků. Vstup do nové role se všemi jejími nejasnostmi, nejistotou a výzvami by měl být vzrušující a plný energie. Vypracování komplexního plánu před nástupem poskytne pevný základ, díky kterému se budete moci zaměřit na správné věci a rychle si vybudovat dynamiku.
Převzetí nové role může být skličující. Když začínáte – ať už v nové nebo stávající společnosti – je pravděpodobné, že vaše role bude značně nejednoznačná, budete muset udržet svou novou oblast odpovědnosti v dobrém stavu, nové zainteresované strany se vás budou snažit ovlivnit, organizační politika bude fungovat na plné obrátky a všichni kolem vás budou mít velká očekávání. A to je ještě před vysokými nároky, které kladete sami na sebe, abyste odváděli dobrou práci. I když jste mimořádně citliví na okolní svět a následně jste schopni vytvořit úžasnou strategii reagující na tyto síly, mnoho lidí, které vedete, vás bude posuzovat podle toho, co skutečně dokážete udělat, a také podle toho, co uděláte během prvních 90 dnů. V tomto období bude váš nejbližší tým posuzovat váš charakter, kompetence a celkový kulturní styl. Budou pečlivě zkoumat rozhodnutí, která učiníte , sebejistotu a profesionalitu vašeho přístupu a nakonec i to, zda jsou připraveni vás následovat. Je proto velmi důležité, abyste měli důkladný plán, jak budete přistupovat k prvním 90 dnům, abyste je dokončili s jasným porozuměním hlavním problémům, navázali smysluplný kontakt s lidmi v nové organizaci a získali pocit pozitivní budoucnosti. Jak byste měli postupovat? Podle mých zkušeností, které jsem získal za tři desetiletí vedení transformace, by váš 90denní plán měl zohledňovat tři prvky: myšlení, mechanismy a chyby. Nepromarněte příležitost zlepšit svou novou oblast odpovědnosti. Váš plán by proto měl odrážet „transformační“ způsob myšlení, kdy se snažíte dosáhnout podstatných změn tím, že projevíte následující vlastnosti: Sebereflexe: Podívejte se na sebe do zrcadla a zamyslete se nad tím, proč jste chtěli tuto novou práci. Ujasněte si, čeho chcete dosáhnout a jaký přínos chcete mít. Zvědavost: Buďte skutečně otevření novým věcem, nechte se překvapit a zpochybněte své názory. Ambice: Stanovte si ambiciózní cíle pro svou firmu i pro sebe. Buďte připraveni podstoupit určité profesní riziko a dosáhnout více, než si ostatní myslí, že je možné. Naléhavost: Dobrý“ plán provedený s elánem dnes je lepší než „dokonalý“ plán příští týden. Postupujte co nejrychleji, aniž byste spěchali. Postavte se realitě: Buďte připraveni na to, že vaše předpoklady a hypotézy mohou být chybné. Řiďte se fakty, ne domněnkami, a pamatujte, že naděje není strategie. Postupujte podle osvědčeného a důkladného přístupu, abyste získali okamžitou dynamiku: Zdokumentujte svůj plán: Jak řekl Benjamin Franklin: „Pokud neplánujete, plánujete neúspěch.“ Napište si svůj plán a ujasněte si, čeho chcete dosáhnout do konce prvního dne, prvního týdne a poté každý další týden a měsíc. Skutečné sepsání plánu nutí k hlubokému zamyšlení, logickému uvažování a strukturovanému přístupu. Zvažte všechny páky změny: To jsou páky, kterými můžete skutečně změnit a ovlivnit organizaci, kterou vedete. Buďte důkladní a ujistěte se, že jste prověřili své zákazníky a trhy, produkty a služby, obchodní procesy, technologie, organizační strukturu, lidi a kulturu a zařízení. Konzultace v rámci celé společnosti: Setkávejte se s lidmi nad vámi, vedle vás i pod vámi a naslouchejte jim. Zapište si a promyslete, co vám lidé řeknou. Nezapomeňte, že při nástupu do nové pozice můžete udělat několik velkých chyb, které mohou výrazně ovlivnit pravděpodobnost vašeho úspěchu. Vyvarujte se chyb, jako jsou např: Předstírat, že znáte všechny odpovědi: Než si začnete myslet, že víte všechno, věnujte trochu času naslouchání a učení. Otravovat všechny tupými zprávami: Buďte přímí, ale také diplomatičtí. Svá sdělení pečlivě formulujte tak, abyste lidi přivedli na cestu. Příliš nekritizujte minulost, i když si to zaslouží. Nedostatečně rychlý postup vašeho týmu: Pokud se někdo z vašeho týmu nehodí pro svou roli nebo pro to, co máte v plánu, jednejte včas. Jakákoli pochybnost je nepochybná. Obklopte se co nejrychleji těmi nejlepšími lidmi, které můžete najít. Váš devadesátidenní plán by neměl být pevně zakotven v kameni, protože je třeba jej přizpůsobovat a upravovat na základě získaných poznatků. Vstup do nové role se všemi jejími nejasnostmi, nejistotou a výzvami by měl být vzrušující a plný energie. Vypracování komplexního plánu před nástupem poskytne pevný základ, díky kterému se budete moci zaměřit na správné věci a rychle si vybudovat dynamiku.
Dividendové akcie, které zvyšují své výplaty, mohou být často skvělou dlouhodobou investicí. Když se jejich výplaty zvyšují, investoři získávají vyšší...
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...