Akcie amerických automobilek Ford Motor Co a General Motors v pátek brzy ráno klesly o 2 % poté, co stávky odborářů ovlivnily výrobu ve třech klíčových závodech. Stellantis, vlastník Chrysleru, zaznamenal pokles svých amerických akcií o 0,5 % v důsledku stávky zaměstnanců v továrně v Toledu v Ohiu. Akcie společnosti Stellantis kótované v Miláně se však odrazily o 0,5 %. Stávky následovaly po neúspěšných jednáních mezi odborovým svazem United Auto Workers (UAW) a automobilkami “detroitské trojky”. Stávky ve vybraných závodech, nikoli ve všech, by mohly prezidentovi UAW Shawnu Fainovi poskytnout větší vyjednávací sílu v probíhajících jednáních. Analytici předpovídají, že tyto stávky by mohly snížit provozní zisk GM ve 3. čtvrtletí o 2 % a ve 4. čtvrtletí o 13 %. V případě Fordu by měsíční dopad mohl odpovídat přibližně 15 000 kusů nebo zhruba 140 milionům dolarů EBIT. Někteří analytici se domnívají, že společnost Stellantis má nejlepší pozici pro zvládnutí stávek díky své ziskovosti mezi velkou trojkou a schopnosti využít nižšího bodu zlomu a vyššího počtu dní skladových zásob než GM a Ford.
Akcie amerických automobilek Ford Motor Co a General Motors v pátek brzy ráno klesly o 2 % poté, co stávky odborářů ovlivnily výrobu ve třech klíčových závodech. Stellantis, vlastník Chrysleru, zaznamenal pokles svých amerických akcií o 0,5 % v důsledku stávky zaměstnanců v továrně v Toledu v Ohiu. Akcie společnosti Stellantis kótované v Miláně se však odrazily o 0,5 %. Stávky následovaly po neúspěšných jednáních mezi odborovým svazem United Auto Workers a automobilkami “detroitské trojky”. Stávky ve vybraných závodech, nikoli ve všech, by mohly prezidentovi UAW Shawnu Fainovi poskytnout větší vyjednávací sílu v probíhajících jednáních. Analytici předpovídají, že tyto stávky by mohly snížit provozní zisk GM ve 3. čtvrtletí o 2 % a ve 4. čtvrtletí o 13 %. V případě Fordu by měsíční dopad mohl odpovídat přibližně 15 000 kusů nebo zhruba 140 milionům dolarů EBIT. Někteří analytici se domnívají, že společnost Stellantis má nejlepší pozici pro zvládnutí stávek díky své ziskovosti mezi velkou trojkou a schopnosti využít nižšího bodu zlomu a vyššího počtu dní skladových zásob než GM a Ford.