Akcie společnosti Netflix po vyjádření finančního ředitele klesají
Akcie společnosti Netflix (NFLX) ve čtvrtek klesly o další 2 % poté, co předchozí den uzavřely o 5 % níže po komentáři finančního ředitele Spencera Neumanna na středeční konferenci Bank of America o médiích, komunikacích a zábavě.
Neumann se dotkl více aspektů podnikání, ale investory zklamal svými komentáři k provozním maržím. Ředitel uvedl, že očekává provozní marže, které dosáhly vrcholu ve výši 21 %, v rozmezí 18-20 %. Současné konsensuální odhady jsou těsně pod 20 %.
Neumann dále vysvětlil, že očekává, že se marže „v budoucnu opět zvýší“, protože se společnost opírá o více iniciativ v oblasti příjmů, jako je například omezení sdílení hesel a nabídka podporovaná reklamou.
Varoval však, že obě tyto iniciativy, zejména reklamní byznys, budou potřebovat čas, než dozrají.
„Jsme stále ve fázi plazení se-chození-běhání, takže není snadné vybudovat reklamní byznys od nuly. Čeká nás spousta práce,“ řekl.
Dodal, že „jak jste viděli v našich pokynech, to, co jsme zatím udělali, není podstatné pro celkové příjmy podniku. Je to něco, na čem stavíme, a musíme se zlepšit v celé oblasti.“
Neumann uvedl, že společnost potřebuje „škálovat dosah“ své reklamní vrstvy, a vysvětlil: „Inzerenti chtějí škálované řešení. Takže to je priorita číslo 1. A druhou prioritou je pak lepší monetizace tohoto dosahu.“
Přesto je podle svých slov z dlouhodobého hlediska optimistický a prozradil, že společnost splnila očekávání v oblasti reklamy na svých prvních Upfronts a že míra nových předplatitelů, kteří se přihlašují k reklamní vrstvě, je „zdravá“, ačkoli nechtěl uvést konkrétní číslo.
Ti, kteří se odpojují od předchozích účtů a přihlašují se k vlastním tarifům v důsledku prolomení hesla, se však více přiklánějí k prémiovým vrstvám, prozradil.
„Reklamní stupeň je obecně zdravý mix napříč našimi plány, ale je to menšina, protože máme více plánů. V těchto odbočkách se to trochu více vychyluje směrem k tarifům bez reklam,“ řekl.
Neumann se také vyjádřil k probíhajícím hollywoodským stávkám, protože jednání opět váznou poté, co cech scénáristů odmítl poslední nabídku studií.
„Pro byznys to není dobré,“ řekl moderátorce a analytičce Jessice Reif Ehrlichové. „Nakonec, abychom posunuli byznys kupředu a měli skvělé vyprávění a nové příběhy pro naše členy, je to opravdu o partnerství s těmi scénáristy, s těmi producenty, s těmi režiséry, s těmi herci.“
„Potřebujeme, aby toto partnerství bylo zdravé. Musíme se vrátit k práci. Na to se zaměřujeme,“ dodala.
Zdroj: Shutterstock
Na základě Neumannových komentářů snížil analytik společnosti Pivotal Research Jeffrey Wlodarczak své očekávání růstu průměrných tržeb na uživatele (ARPU) ve čtvrtém čtvrtletí ze 4 % na 2 % a kromě toho snížil svou prognózu tržeb ve čtvrtém čtvrtletí na 8,73 miliardy USD – z předchozích 8,89 miliardy USD.
Wlodarczak uvedl, že toto snížení odráží „spíše přínos počátečních předplatitelů než přínos ARPU z jejich kroku zpeněžit více než 100 milionů domácností, které formálně za službu neplatí [sdílením účtů]“. V souvislosti se stávkami také zvýšil svůj odhad volných peněžních toků o 500 milionů USD na 6 miliard USD.
Analytik ponechal na akciích rating Buy a cílovou cenu 600 USD, což je nejvyšší hodnota na Wall Street.
Neumann se dotkl více aspektů podnikání, ale investory zklamal svými komentáři k provozním maržím. Ředitel uvedl, že očekává provozní marže, které dosáhly vrcholu ve výši 21 %, v rozmezí 18-20 %. Současné konsensuální odhady jsou těsně pod 20 %.Neumann dále vysvětlil, že očekává, že se marže „v budoucnu opět zvýší“, protože se společnost opírá o více iniciativ v oblasti příjmů, jako je například omezení sdílení hesel a nabídka podporovaná reklamou.Varoval však, že obě tyto iniciativy, zejména reklamní byznys, budou potřebovat čas, než dozrají.„Jsme stále ve fázi plazení se-chození-běhání, takže není snadné vybudovat reklamní byznys od nuly. Čeká nás spousta práce,“ řekl.Dodal, že „jak jste viděli v našich pokynech, to, co jsme zatím udělali, není podstatné pro celkové příjmy podniku. Je to něco, na čem stavíme, a musíme se zlepšit v celé oblasti.“Neumann uvedl, že společnost potřebuje „škálovat dosah“ své reklamní vrstvy, a vysvětlil: „Inzerenti chtějí škálované řešení. Takže to je priorita číslo 1. A druhou prioritou je pak lepší monetizace tohoto dosahu.“Přesto je podle svých slov z dlouhodobého hlediska optimistický a prozradil, že společnost splnila očekávání v oblasti reklamy na svých prvních Upfronts a že míra nových předplatitelů, kteří se přihlašují k reklamní vrstvě, je „zdravá“, ačkoli nechtěl uvést konkrétní číslo.Ti, kteří se odpojují od předchozích účtů a přihlašují se k vlastním tarifům v důsledku prolomení hesla, se však více přiklánějí k prémiovým vrstvám, prozradil.„Reklamní stupeň je obecně zdravý mix napříč našimi plány, ale je to menšina, protože máme více plánů. V těchto odbočkách se to trochu více vychyluje směrem k tarifům bez reklam,“ řekl.Neumann se také vyjádřil k probíhajícím hollywoodským stávkám, protože jednání opět váznou poté, co cech scénáristů odmítl poslední nabídku studií.„Pro byznys to není dobré,“ řekl moderátorce a analytičce Jessice Reif Ehrlichové. „Nakonec, abychom posunuli byznys kupředu a měli skvělé vyprávění a nové příběhy pro naše členy, je to opravdu o partnerství s těmi scénáristy, s těmi producenty, s těmi režiséry, s těmi herci.“„Potřebujeme, aby toto partnerství bylo zdravé. Musíme se vrátit k práci. Na to se zaměřujeme,“ dodala.Na základě Neumannových komentářů snížil analytik společnosti Pivotal Research Jeffrey Wlodarczak své očekávání růstu průměrných tržeb na uživatele ve čtvrtém čtvrtletí ze 4 % na 2 % a kromě toho snížil svou prognózu tržeb ve čtvrtém čtvrtletí na 8,73 miliardy USD – z předchozích 8,89 miliardy USD.Wlodarczak uvedl, že toto snížení odráží „spíše přínos počátečních předplatitelů než přínos ARPU z jejich kroku zpeněžit více než 100 milionů domácností, které formálně za službu neplatí [sdílením účtů]“. V souvislosti se stávkami také zvýšil svůj odhad volných peněžních toků o 500 milionů USD na 6 miliard USD.Analytik ponechal na akciích rating Buy a cílovou cenu 600 USD, což je nejvyšší hodnota na Wall Street.