Čínský úřad pro kyberprostor (CAC) zveřejnil jména první skupiny 26 obchodů s mobilními aplikacemi, které dokončily proces poskytování svých obchodních údajů regulačním orgánům, což je znamením, že zavádějí nová pravidla, jejichž cílem je zvýšit dohled nad mobilními aplikacemi. Přihlášky úřadu předložily obchody spojené se společnostmi Tencent, Huawei, Ant Group, Baidu, Xiaomi a Samsung. App Store společnosti Apple však na seznamu nápadně chyběl.
Tyto pokroky jsou součástí rozšířené kontroly Pekingu nad používáním chytrých telefonů a mobilních aplikací a nyní znamenají povinnost obchodů s aplikacemi a mobilních aplikací předkládat vládě obchodní údaje. V odvětví rostou obavy, že publikování aplikací v Číně bude podstatně náročnější a že mnoho aplikací bude muset být odstraněno.
Tento posun směrem k regulaci se projevil v červnu loňského roku, kdy CAC vydala pravidlo, které ukládá obchodům s aplikacemi povinnost poskytovat obchodní údaje a činí je odpovědnými za nezákonný obsah v aplikacích. Letos v srpnu navíc ministerstvo průmyslu a informačních technologií vydalo další oznámení, podle něhož musí mobilní aplikace do konce března vyplnit přihlášku.
Společnost Apple zatím neupřesnila, jak bude její obchod App Store v Číně tato nová pravidla dodržovat. Odborníci spekulují, že jejich dodržování by mohlo vést ke stažení desítek tisíc aplikací z obchodu App Store společnosti Apple v Číně.
Čínský úřad pro kyberprostor zveřejnil jména první skupiny 26 obchodů s mobilními aplikacemi, které dokončily proces poskytování svých obchodních údajů regulačním orgánům, což je znamením, že zavádějí nová pravidla, jejichž cílem je zvýšit dohled nad mobilními aplikacemi. Přihlášky úřadu předložily obchody spojené se společnostmi Tencent, Huawei, Ant Group, Baidu, Xiaomi a Samsung. App Store společnosti Apple však na seznamu nápadně chyběl.
Tyto pokroky jsou součástí rozšířené kontroly Pekingu nad používáním chytrých telefonů a mobilních aplikací a nyní znamenají povinnost obchodů s aplikacemi a mobilních aplikací předkládat vládě obchodní údaje. V odvětví rostou obavy, že publikování aplikací v Číně bude podstatně náročnější a že mnoho aplikací bude muset být odstraněno.
Tento posun směrem k regulaci se projevil v červnu loňského roku, kdy CAC vydala pravidlo, které ukládá obchodům s aplikacemi povinnost poskytovat obchodní údaje a činí je odpovědnými za nezákonný obsah v aplikacích. Letos v srpnu navíc ministerstvo průmyslu a informačních technologií vydalo další oznámení, podle něhož musí mobilní aplikace do konce března vyplnit přihlášku.
Společnost Apple zatím neupřesnila, jak bude její obchod App Store v Číně tato nová pravidla dodržovat. Odborníci spekulují, že jejich dodržování by mohlo vést ke stažení desítek tisíc aplikací z obchodu App Store společnosti Apple v Číně.