Zatímco Musk začíná měnit značku Twitteru na X, přejmenování Facebooku na Meta se nezdá být tak špatné.
Zuckerbergovi to možná v těchto dnech jde, ale stále potřebuje vytáhnout Metu z několika vážně nelehkých let. Po rebrandingu na Meta v roce 2021 utratila společnost dříve známá jako Facebook v roce 2022 za VR a AR 13,7 miliardy dolarů, ačkoli její sociální VR aplikace jako Horizon Worlds zůstávají neuvěřitelně nepopulární.
Zuckerberg byl kdysi nejodsuzovanějším mužem na internetu. Sledovali jsme, jak čelí nejhorší noční můře manažerů sociálních médií, když vypovídal před Senátem kvůli zjevnému selhání Facebooku při ochraně uživatelských dat. Smáli jsme se mu, nikoliv s ním, když se svěřoval se svou láskou k „uzenému masu“ a barbecue omáčce Sweet Baby Ray’s. Pochybovali jsme o svém smyslu pro realitu, když se pořádně rozmáchl (a zatím se netrefil) a přejmenoval svou společnost na Meta, čímž čtyřikrát zvýšil sázku na to, že všichni chceme nosit VR headsety celý den.
Zdroj: Getty Images
Zuckerbergova záchrana: Elon Musk. Víte, co je ještě horší než investovat 13,7 miliardy dolarů do něčeho, co nikdo nechce zaplatit? Investovat 44 miliard dolarů do něčeho, co nikdo nechce zaplatit.
Musk a Zuckerberg zřejmě trochu vážně uvažovali o možnosti, že by se utkali v kleci v římském Koloseu. Ale možná nejblíže k tomuto souboji budeme mít právě teď, kdy se před námi odehrává: jaká firemní značka je víc na hovno, Meta nebo X?
Twitter byl v otázce ptáků poněkud liberální a Muskovi se to od začátku nelíbilo, takže změnil název „Birdwatch“ na „Community Notes“. Tato všeobjímající změna značky však nepřišla z ničeho nic. Musk udělal na Twitteru (nebo mu teď říkáme X?) tolik špatných obchodních rozhodnutí, že někteří lidé vyslovili teorii, že se ho možná jen snaží z legrace rozjet. Nemyslím si však, že je to pravda. Musk je písmenem X posedlý už desítky let – jeho první velkou společností byla doména x.com, kterou se nyní snaží přesměrovat na Twitter. Tento podnik by se přejmenoval na PayPal, což dává mnohem větší smysl pro společnost, která pomáhá lidem provádět platby na internetu. Musk svému batoleti říká X, namísto svého plného jména X Æ A-12, a při koupi Twitteru prohlásil, že chce z firmy udělat „X, aplikaci pro všechno“. Nemluvě o tom, že už má SpaceX (chápete? X?) a právě oznámil další společnost, kterou zřejmě buduje a která se jmenuje xAI.
Zdroj: Twitter
„Tato transformace nemá absolutně žádné hranice,“ napsala na Twitteru (nebo X-ed?) generální ředitelka Linda Yaccarino. „X bude platforma, která dokáže dodat, dobře….vše.“
Všichni jsme si dělali legraci ze změny názvu Facebooku na Meta, ale alespoň trochu to dává smysl. Meta je kohorta aplikací, z nichž jen jedna je Facebook, ale Facebook pravděpodobně není důležitější než WhatsApp nebo Instagram… a nezapomeňte na Muskův osobní kryptonit, Threads. Je docela příjemné, že můžeme snadno rozlišit, zda mluvíme o Facebooku jako platformě, nebo o Facebooku jako společnosti, i když Meta je hloupý název, který odkazuje na metavesmír, o který nikdo nestojí. Koneckonců Google se přejmenoval na Alphabet, protože společnost se značně rozrostla nad rámec pouhého vyhledávače. Ale X je preventivní rebranding, který předpokládá, že na Twitteru bude brzy umístěna rodina aplikací jako Meta, nicméně žádná z těchto aplikací zatím neexistuje. A i kdyby se Muskovi podařilo vyvinout platby, textové zprávy, hry nebo cokoli jiného, je X opravdu dobrý název?
Zdroj: Bloomberg
Při používání počítačů jsme zvyklí spojovat X s tlačítkem, které stisknete, když chcete něco ukončit. To není zrovna nejlepší pro udržení uživatele. Samozřejmě, XXX je zkratka pro pornografii, což mě příliš netlačí, protože to je jedna z oblastí, kterou by Musk skutečně mohl využít, aby byl Twitter ziskový (inzerenti už stejně odešli!). Ale zatím to tak není a uživatelé už upozornili, že videa na Twitteru by se brzy mohla označovat jako „X videa“, což je název pornografické stránky. Nové logo Twitteru by však mohlo být v každém případě nešťastné, protože se zřejmě podobá znaku X v Unicode, což ztěžuje jeho autorská práva. Zdá se, že Twitter zatím ani nemá k dispozici škálovatelný vektorový soubor svého nového loga, soudě podle toho, jak vypadalo, když bylo v obrovské velikosti promítnuto na boční stranu sídla Twitteru v San Francisku.
Konečně jsme se dočkali velkého souboje v kleci mezi Muskem a Zuckem. Bohužel je o něco méně vzrušující než epický souboj v nejslavnější aréně světa. Je to souboj špatných rozhodnutí.
Zatímco Musk začíná měnit značku Twitteru na X, přejmenování Facebooku na Meta se nezdá být tak špatné.Zuckerbergovi to možná v těchto dnech jde, ale stále potřebuje vytáhnout Metu z několika vážně nelehkých let. Po rebrandingu na Meta v roce 2021 utratila společnost dříve známá jako Facebook v roce 2022 za VR a AR 13,7 miliardy dolarů, ačkoli její sociální VR aplikace jako Horizon Worlds zůstávají neuvěřitelně nepopulární.Zuckerberg byl kdysi nejodsuzovanějším mužem na internetu. Sledovali jsme, jak čelí nejhorší noční můře manažerů sociálních médií, když vypovídal před Senátem kvůli zjevnému selhání Facebooku při ochraně uživatelských dat. Smáli jsme se mu, nikoliv s ním, když se svěřoval se svou láskou k „uzenému masu“ a barbecue omáčce Sweet Baby Ray’s. Pochybovali jsme o svém smyslu pro realitu, když se pořádně rozmáchl a přejmenoval svou společnost na Meta, čímž čtyřikrát zvýšil sázku na to, že všichni chceme nosit VR headsety celý den.Zuckerbergova záchrana: Elon Musk. Víte, co je ještě horší než investovat 13,7 miliardy dolarů do něčeho, co nikdo nechce zaplatit? Investovat 44 miliard dolarů do něčeho, co nikdo nechce zaplatit. Musk a Zuckerberg zřejmě trochu vážně uvažovali o možnosti, že by se utkali v kleci v římském Koloseu. Ale možná nejblíže k tomuto souboji budeme mít právě teď, kdy se před námi odehrává: jaká firemní značka je víc na hovno, Meta nebo X?Twitter byl v otázce ptáků poněkud liberální a Muskovi se to od začátku nelíbilo, takže změnil název „Birdwatch“ na „Community Notes“. Tato všeobjímající změna značky však nepřišla z ničeho nic. Musk udělal na Twitteru tolik špatných obchodních rozhodnutí, že někteří lidé vyslovili teorii, že se ho možná jen snaží z legrace rozjet. Nemyslím si však, že je to pravda. Musk je písmenem X posedlý už desítky let – jeho první velkou společností byla doména x.com, kterou se nyní snaží přesměrovat na Twitter. Tento podnik by se přejmenoval na PayPal, což dává mnohem větší smysl pro společnost, která pomáhá lidem provádět platby na internetu. Musk svému batoleti říká X, namísto svého plného jména X Æ A-12, a při koupi Twitteru prohlásil, že chce z firmy udělat „X, aplikaci pro všechno“. Nemluvě o tom, že už má SpaceX a právě oznámil další společnost, kterou zřejmě buduje a která se jmenuje xAI.„Tato transformace nemá absolutně žádné hranice,“ napsala na Twitteru generální ředitelka Linda Yaccarino. „X bude platforma, která dokáže dodat, dobře….vše.“Všichni jsme si dělali legraci ze změny názvu Facebooku na Meta, ale alespoň trochu to dává smysl. Meta je kohorta aplikací, z nichž jen jedna je Facebook, ale Facebook pravděpodobně není důležitější než WhatsApp nebo Instagram… a nezapomeňte na Muskův osobní kryptonit, Threads. Je docela příjemné, že můžeme snadno rozlišit, zda mluvíme o Facebooku jako platformě, nebo o Facebooku jako společnosti, i když Meta je hloupý název, který odkazuje na metavesmír, o který nikdo nestojí. Koneckonců Google se přejmenoval na Alphabet, protože společnost se značně rozrostla nad rámec pouhého vyhledávače. Ale X je preventivní rebranding, který předpokládá, že na Twitteru bude brzy umístěna rodina aplikací jako Meta, nicméně žádná z těchto aplikací zatím neexistuje. A i kdyby se Muskovi podařilo vyvinout platby, textové zprávy, hry nebo cokoli jiného, je X opravdu dobrý název?Při používání počítačů jsme zvyklí spojovat X s tlačítkem, které stisknete, když chcete něco ukončit. To není zrovna nejlepší pro udržení uživatele. Samozřejmě, XXX je zkratka pro pornografii, což mě příliš netlačí, protože to je jedna z oblastí, kterou by Musk skutečně mohl využít, aby byl Twitter ziskový . Ale zatím to tak není a uživatelé už upozornili, že videa na Twitteru by se brzy mohla označovat jako „X videa“, což je název pornografické stránky. Nové logo Twitteru by však mohlo být v každém případě nešťastné, protože se zřejmě podobá znaku X v Unicode, což ztěžuje jeho autorská práva. Zdá se, že Twitter zatím ani nemá k dispozici škálovatelný vektorový soubor svého nového loga, soudě podle toho, jak vypadalo, když bylo v obrovské velikosti promítnuto na boční stranu sídla Twitteru v San Francisku.Konečně jsme se dočkali velkého souboje v kleci mezi Muskem a Zuckem. Bohužel je o něco méně vzrušující než epický souboj v nejslavnější aréně světa. Je to souboj špatných rozhodnutí.