BYD a další čínské značky elektromobilů se v minulém týdnu sjely na německý autosalon, aby oznámily plány pro evropský trh. Vývoz automobilů zůstává světlým bodem v celkovém propadu čínského obchodu, ukazují celní údaje.
Tyto zahraniční prodeje pomohly ve druhém čtvrtletí zvýšit příjmy čínského automobilového sektoru o 46 % oproti předchozímu roku, uvedl ve středeční zprávě Lei Meng, čínský akciový stratég společnosti UBS Securities.
Celkově BYD, státní SAIC a další čínské společnosti získaly ve druhém čtvrtletí 9 % celosvětového trhu s elektromobily, což je více než 5 % ve druhém čtvrtletí, uvedla společnost Counterpoint Research.
To je navíc k podílu těchto společností na domácím čínském trhu – celosvětově největším trhu s automobily.
Společnost CLSA 4. září zvýšila cílovou cenu společnosti BYD o 10 hongkongských dolarů na 310 HKD, což představuje 25% nárůst oproti závěrečné hodnotě společnosti BYD za minulý týden.
Zdroj: Getty Images
Analytik Xiao Feng a jeho tým očekávají, že letos se společnost BYD dostane mezi deset největších světových výrobců originálních zařízení – a v roce 2026 se pak vyšplhá do první pětky.
Podle zprávy CLSA je na prvním místě celosvětově Toyota s 10,43 milionu prodaných kusů v roce 2022. Analytici očekávají, že prodeje společnosti BYD letos vzrostou o 65 % na 3,05 milionu kusů – včetně 250 000 až 300 000 vyvážených vozidel.
To je krok ve stopách Toyoty.
Přibližně před 60 lety začala japonská automobilka zvyšovat svůj vývoz do zahraničí a v průběhu desetiletí rostla, až v roce 2008 překonala General Motors jako největší výrobce automobilů na světě, uvádí Britannica.
Dnes se japonský automobilový gigant snaží udržet stejně silnou pozici na trhu plně elektrických automobilů.
Zdroj: Getty Images
Kromě elektromobilů Zpomalující se růst v Číně také přiměl společnosti, včetně začínajících, aby se poohlédly po zahraničí.
Ve druhém čtvrtletí zaznamenaly akcie pevninské Číny, známé jako akcie typu A, meziroční propad zisků o 8 %, uvedl Meng z UBS.
Uvedl však, že „dalším odvětvím, které se vezlo na silném vývozu, je strojírenství: meziroční růst zisků H123 se obrátil do kladných čísel, a to i přes meziroční pokles v prvním čtvrtletí“.
Společnost XCMG, která je kótovaná na burze v Šen-čenu, v dokumentech z posledních dvou týdnů uvedla, že její mezinárodní tržby v prvním pololetí vzrostly o 33,5 % na 21 miliard jüanů (2,86 miliardy USD).
To představovalo 41 % celkových příjmů, což je o 11 procentních bodů více než před rokem, uvedla společnost, jejíž celý název zní Xuzhou Construction Machinery Group.
Tvrdila, že příjmy ze západní Asie, severní Afriky a Střední Ameriky se v prvním pololetí více než ztrojnásobily. Tržby z Evropy vzrostly o 150 %, zatímco tržby ze střední Asie a Severní Ameriky se zdvojnásobily, uvedla společnost.
Pro celý letošní rok má společnost XCMG stanoven cíl růstu exportních tržeb ve výši 50 %, uvedla ve zprávě ze 4. září Phyllis Wangová, analytička společnosti UBS, a její tým.
Zdroj: Getty Images
Analytici na základě vyššího očekávání zisku zvýšili cílovou cenu z 6,20 jüanu na 6,70 jüanu a zároveň zachovali neutrální hodnocení. Zhruba na této hodnotě akcie v pátek uzavřely.
Čínské společnosti se již léta snaží „globalizovat“, přičemž Peking je v tom tiše podporuje.
Státem vlastněný lodní gigant Cosco má lodě po celém světě. Společnost Haier, kótovaná na burze v Šanghaji, získala v roce 2016 jednotku GE vyrábějící spotřebiče. Společnost Mingyang, rovněž kótovaná v Šanghaji, je světovým lídrem v oblasti větrné energie.
ZMÍNĚNÉ ČÍNSKÉ AKCIE S ROSTOUCÍ GLOBÁLNÍ EXPOZICÍ
COMPANY
Ticker
How to buy
BYD
1211-HK
Via a broker that offers international trading access to Hong Kong; part of iShares MSCI China ETF (MCHI).
XCMG
425-SZ
Via a broker that offers international trading; accessible via Hong Kong’s Shenzhen Connect. Part of iShares MSCI China A ETF (CNYA).
MINDRAY
300760-SZ
Via a broker that offers international trading; accessible via Hong Kong’s Shenzhen Connect. Part of iShares MSCI China A ETF (CNYA).
V oblasti zdravotnických prostředků patří největší domácí čínský výrobce Mindray mezi 50 největších na světě, uvedli analytici JPMorgan s odvoláním na společnosti Omed a S&P Capital IQ.
Tržby společnosti Mindray v zahraničí ve druhém čtvrtletí „výrazně zrychlily“ a oproti předchozímu roku vzrostly o 40 %, uvedla Helen Zhu z JPMorgan a její tým ve zprávě z 31. srpna. Prodeje v Evropě se podle nich v první polovině roku zvýšily o 20 % oproti předchozímu roku.
Akcie společnosti obchodované v Šen-čenu mají téměř 67% nárůst cílové ceny JPMorgan na 433 jüanů – a to i poté, co analytici snížili svá růstová očekávání kvůli pokračujícímu protikorupčnímu zásahu v čínském zdravotnictví.
BYD a další čínské značky elektromobilů se v minulém týdnu sjely na německý autosalon, aby oznámily plány pro evropský trh. Vývoz automobilů zůstává světlým bodem v celkovém propadu čínského obchodu, ukazují celní údaje.Tyto zahraniční prodeje pomohly ve druhém čtvrtletí zvýšit příjmy čínského automobilového sektoru o 46 % oproti předchozímu roku, uvedl ve středeční zprávě Lei Meng, čínský akciový stratég společnosti UBS Securities.Celkově BYD, státní SAIC a další čínské společnosti získaly ve druhém čtvrtletí 9 % celosvětového trhu s elektromobily, což je více než 5 % ve druhém čtvrtletí, uvedla společnost Counterpoint Research.To je navíc k podílu těchto společností na domácím čínském trhu – celosvětově největším trhu s automobily.Společnost CLSA 4. září zvýšila cílovou cenu společnosti BYD o 10 hongkongských dolarů na 310 HKD, což představuje 25% nárůst oproti závěrečné hodnotě společnosti BYD za minulý týden.Analytik Xiao Feng a jeho tým očekávají, že letos se společnost BYD dostane mezi deset největších světových výrobců originálních zařízení – a v roce 2026 se pak vyšplhá do první pětky.Chcete využít této příležitosti?Podle zprávy CLSA je na prvním místě celosvětově Toyota s 10,43 milionu prodaných kusů v roce 2022. Analytici očekávají, že prodeje společnosti BYD letos vzrostou o 65 % na 3,05 milionu kusů – včetně 250 000 až 300 000 vyvážených vozidel.To je krok ve stopách Toyoty.Přibližně před 60 lety začala japonská automobilka zvyšovat svůj vývoz do zahraničí a v průběhu desetiletí rostla, až v roce 2008 překonala General Motors jako největší výrobce automobilů na světě, uvádí Britannica.Dnes se japonský automobilový gigant snaží udržet stejně silnou pozici na trhu plně elektrických automobilů.Kromě elektromobilůZpomalující se růst v Číně také přiměl společnosti, včetně začínajících, aby se poohlédly po zahraničí.Ve druhém čtvrtletí zaznamenaly akcie pevninské Číny, známé jako akcie typu A, meziroční propad zisků o 8 %, uvedl Meng z UBS.Uvedl však, že „dalším odvětvím, které se vezlo na silném vývozu, je strojírenství: meziroční růst zisků H123 se obrátil do kladných čísel, a to i přes meziroční pokles v prvním čtvrtletí“.Společnost XCMG, která je kótovaná na burze v Šen-čenu, v dokumentech z posledních dvou týdnů uvedla, že její mezinárodní tržby v prvním pololetí vzrostly o 33,5 % na 21 miliard jüanů .To představovalo 41 % celkových příjmů, což je o 11 procentních bodů více než před rokem, uvedla společnost, jejíž celý název zní Xuzhou Construction Machinery Group.Tvrdila, že příjmy ze západní Asie, severní Afriky a Střední Ameriky se v prvním pololetí více než ztrojnásobily. Tržby z Evropy vzrostly o 150 %, zatímco tržby ze střední Asie a Severní Ameriky se zdvojnásobily, uvedla společnost.Pro celý letošní rok má společnost XCMG stanoven cíl růstu exportních tržeb ve výši 50 %, uvedla ve zprávě ze 4. září Phyllis Wangová, analytička společnosti UBS, a její tým.Analytici na základě vyššího očekávání zisku zvýšili cílovou cenu z 6,20 jüanu na 6,70 jüanu a zároveň zachovali neutrální hodnocení. Zhruba na této hodnotě akcie v pátek uzavřely.Čínské společnosti se již léta snaží „globalizovat“, přičemž Peking je v tom tiše podporuje.Státem vlastněný lodní gigant Cosco má lodě po celém světě. Společnost Haier, kótovaná na burze v Šanghaji, získala v roce 2016 jednotku GE vyrábějící spotřebiče. Společnost Mingyang, rovněž kótovaná v Šanghaji, je světovým lídrem v oblasti větrné energie.ZMÍNĚNÉ ČÍNSKÉ AKCIE S ROSTOUCÍ GLOBÁLNÍ EXPOZICÍCOMPANYTickerHow to buyBYD1211-HKVia a broker that offers international trading access to Hong Kong; part of iShares MSCI China ETF .XCMG425-SZVia a broker that offers international trading; accessible via Hong Kong’s Shenzhen Connect. Part of iShares MSCI China A ETF .MINDRAY300760-SZVia a broker that offers international trading; accessible via Hong Kong’s Shenzhen Connect. Part of iShares MSCI China A ETF .V oblasti zdravotnických prostředků patří největší domácí čínský výrobce Mindray mezi 50 největších na světě, uvedli analytici JPMorgan s odvoláním na společnosti Omed a S&P Capital IQ.Tržby společnosti Mindray v zahraničí ve druhém čtvrtletí „výrazně zrychlily“ a oproti předchozímu roku vzrostly o 40 %, uvedla Helen Zhu z JPMorgan a její tým ve zprávě z 31. srpna. Prodeje v Evropě se podle nich v první polovině roku zvýšily o 20 % oproti předchozímu roku.Akcie společnosti obchodované v Šen-čenu mají téměř 67% nárůst cílové ceny JPMorgan na 433 jüanů – a to i poté, co analytici snížili svá růstová očekávání kvůli pokračujícímu protikorupčnímu zásahu v čínském zdravotnictví.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...