Je to první prototyp modelu 365 GTB/4 Daytona od Scagliettiho z roku 1967. Ze šesti postavených prototypů je tento pravděpodobně nejvýraznější a prodává se v zapečetěné aukci Sotheby’s, jejíž příhozy končí v pátek.
Nabízený prototyp, který překlenuje propast mezi oběma modely, je vpředu 275 GTB/4 a vzadu 365 GTB/4 Daytona. Kompletně zrestaurovaný vůz byl postaven na podvozku 275 koncem roku 1967 a nese číslo 10287. Je poháněn unikátním soutěžním dvanáctiválcem Tipo 243 o objemu 4,38 litru, který má od nového vozu na sobě půl tuctu karburátorů Weber. Vůz navrhl Ferrariho oblíbený Pininfarina a postavila jej firma Scaglietti. V letech 2015-16 byl vystaven v Museo Ferrari poblíž továrny společnosti a v roce 2016 získal ocenění Best of Show na Concours d’Élégance Paleis Het Loo Apeldoorn v Nizozemsku.
„Tento prototyp Daytona je skutečně fascinující a úžasnou součástí historie značky Ferrari,“ říká Greg Duckloe, ředitel operací a výzkumu soukromých prodejů v RM Sotheby’s, podle Penty. „Jeho motor Tipo 243 je jediným svého druhu a nese podobnost s motory, které se nacházejí v závodních prototypech Ferrari 330 P4. Řízení vozu je jednoduše fantastické a měl by být přirovnáván blíže k modelu 365 GTB/4 Daytona Competizione než ke ‚standardní‘ silniční Daytoně nebo 275 GTB/4. Restaurování vozu bylo dílem lásky jeho současných majitelů a specialistů Ferrari pověřených provedením prací, což vedlo k velkému uznání všude, kde byl vůz od té doby vystaven. Tento vůz by byl významným přírůstkem do každé sbírky Ferrari na celém světě.“
Zdroj: Carpixel
Aukční síň nenabídla odhad, kolik by první Ferrari vyneslo, ale sesterský vůz – druhý prototyp z roku 1968, který byl údajně vystaven na newyorském mezinárodním autosalonu prostřednictvím Luigiho Chinettiho v roce 1970 – vynesl 2,3 milionu dolarů, když byl loni v srpnu vydražen během Týdne automobilů v kalifornském Monterey. Tento vůz nesl jiný motor, verzi 3,3litrového 226 V-12 z modelu 275/4, a měl variaci přídě modelu 275 s plochými kryty světlometů.
Trocha historie. Model 275 GTB debutoval na pařížském salonu v roce 1964 a v průběhu roku 1968 se z něj stal model GTB/4 se čtyřvačkovým motorem (odtud „čtyřka“ v názvu). Mezi modely 275 GTB/4 a 365 Daytona došlo ke zpoždění, protože Ferrari spolupracovalo s Fiatem na odpovědi na Lamborghini Miura s motorem uprostřed. Nakonec se rozhodli pro vůz s konvenčním uspořádáním motoru Ferrari vpředu.
První dva prototypy nebyly postaveny jako výstavní vozy a v letech, kdy byly postaveny, nejezdily po okruzích. Místo toho byly firemními testovacími muly. Některé z nich se vyřazují, ale Ferrari to v tomto případě neudělalo. Oba vozy byly prodány mimo vlastnictví Ferrari. Tento byl ve vlastnictví jedné rodiny 20 let a nyní je v německém Düsseldorfu. Od roku 1972 žilo několik let v USA a v roce 1989 se vrátilo do Evropy k holandskému majiteli. Nějakou dobu ho měl italský prodejce vozů a pak se vrátil zpět do Nizozemska.
Zdroj: Carpixel
Otec současného majitele našel vůz v roce 2003 ve Švýcarsku. „Bylo v dost smutném stavu, ale podařilo se mi ho zprovoznit a v roce 2003 jsem se zúčastnil setkání klubu Ferrari,“ říká. „Pomalu jsem zjišťoval, že je to opravdu výjimečné auto.“
Byla provedena kompletní rekonstrukce. Mechanické práce provedl Alex Jansen z Forza Service a karosářské práce provedl Carrosseriebedrijf Bart Romijnders. Ferrari nakonec otevřelo své archivy a pomohlo najít vhodné díly pro přestavbu motoru. Collier Auto Media uvádí, že Daytona (jejíž oficiální název zůstal 365 GTB/4) byla „posledním z rodu Gran Turismů s motorem vpředu, které z Ferrari udělaly jednoho z nejvyhledávanějších výrobců na světě“. Po prototypech měla na newyorském autosalonu v roce 1969 premiéru sériová verze, která se obvykle nazývá Daytona. Model byl v roce 1973 nahrazen modelem 365 GT4 BB a Ferrari mělo konečně svůj vůz s motorem uprostřed.
Aukce probíhá pouze online. Dražitelé uvidí pouze svou vlastní nabídku, nikoli vítěznou (pokud nejsou sami vítězi).
Je to první prototyp modelu 365 GTB/4 Daytona od Scagliettiho z roku 1967. Ze šesti postavených prototypů je tento pravděpodobně nejvýraznější a prodává se v zapečetěné aukci Sotheby’s, jejíž příhozy končí v pátek.Nabízený prototyp, který překlenuje propast mezi oběma modely, je vpředu 275 GTB/4 a vzadu 365 GTB/4 Daytona. Kompletně zrestaurovaný vůz byl postaven na podvozku 275 koncem roku 1967 a nese číslo 10287. Je poháněn unikátním soutěžním dvanáctiválcem Tipo 243 o objemu 4,38 litru, který má od nového vozu na sobě půl tuctu karburátorů Weber. Vůz navrhl Ferrariho oblíbený Pininfarina a postavila jej firma Scaglietti. V letech 2015-16 byl vystaven v Museo Ferrari poblíž továrny společnosti a v roce 2016 získal ocenění Best of Show na Concours d’Élégance Paleis Het Loo Apeldoorn v Nizozemsku.„Tento prototyp Daytona je skutečně fascinující a úžasnou součástí historie značky Ferrari,“ říká Greg Duckloe, ředitel operací a výzkumu soukromých prodejů v RM Sotheby’s, podle Penty. „Jeho motor Tipo 243 je jediným svého druhu a nese podobnost s motory, které se nacházejí v závodních prototypech Ferrari 330 P4. Řízení vozu je jednoduše fantastické a měl by být přirovnáván blíže k modelu 365 GTB/4 Daytona Competizione než ke ‚standardní‘ silniční Daytoně nebo 275 GTB/4. Restaurování vozu bylo dílem lásky jeho současných majitelů a specialistů Ferrari pověřených provedením prací, což vedlo k velkému uznání všude, kde byl vůz od té doby vystaven. Tento vůz by byl významným přírůstkem do každé sbírky Ferrari na celém světě.“Aukční síň nenabídla odhad, kolik by první Ferrari vyneslo, ale sesterský vůz – druhý prototyp z roku 1968, který byl údajně vystaven na newyorském mezinárodním autosalonu prostřednictvím Luigiho Chinettiho v roce 1970 – vynesl 2,3 milionu dolarů, když byl loni v srpnu vydražen během Týdne automobilů v kalifornském Monterey. Tento vůz nesl jiný motor, verzi 3,3litrového 226 V-12 z modelu 275/4, a měl variaci přídě modelu 275 s plochými kryty světlometů.Trocha historie. Model 275 GTB debutoval na pařížském salonu v roce 1964 a v průběhu roku 1968 se z něj stal model GTB/4 se čtyřvačkovým motorem . Mezi modely 275 GTB/4 a 365 Daytona došlo ke zpoždění, protože Ferrari spolupracovalo s Fiatem na odpovědi na Lamborghini Miura s motorem uprostřed. Nakonec se rozhodli pro vůz s konvenčním uspořádáním motoru Ferrari vpředu.První dva prototypy nebyly postaveny jako výstavní vozy a v letech, kdy byly postaveny, nejezdily po okruzích. Místo toho byly firemními testovacími muly. Některé z nich se vyřazují, ale Ferrari to v tomto případě neudělalo. Oba vozy byly prodány mimo vlastnictví Ferrari. Tento byl ve vlastnictví jedné rodiny 20 let a nyní je v německém Düsseldorfu. Od roku 1972 žilo několik let v USA a v roce 1989 se vrátilo do Evropy k holandskému majiteli. Nějakou dobu ho měl italský prodejce vozů a pak se vrátil zpět do Nizozemska.Otec současného majitele našel vůz v roce 2003 ve Švýcarsku. „Bylo v dost smutném stavu, ale podařilo se mi ho zprovoznit a v roce 2003 jsem se zúčastnil setkání klubu Ferrari,“ říká. „Pomalu jsem zjišťoval, že je to opravdu výjimečné auto.“Byla provedena kompletní rekonstrukce. Mechanické práce provedl Alex Jansen z Forza Service a karosářské práce provedl Carrosseriebedrijf Bart Romijnders. Ferrari nakonec otevřelo své archivy a pomohlo najít vhodné díly pro přestavbu motoru. Collier Auto Media uvádí, že Daytona byla „posledním z rodu Gran Turismů s motorem vpředu, které z Ferrari udělaly jednoho z nejvyhledávanějších výrobců na světě“. Po prototypech měla na newyorském autosalonu v roce 1969 premiéru sériová verze, která se obvykle nazývá Daytona. Model byl v roce 1973 nahrazen modelem 365 GT4 BB a Ferrari mělo konečně svůj vůz s motorem uprostřed.Aukce probíhá pouze online. Dražitelé uvidí pouze svou vlastní nabídku, nikoli vítěznou .