Ve zprávě společnosti Mars Veterinary Health z roku 2022 se uvádí, že v příštím desetiletí bude potřeba přijmout více než 41 000 veterinárních lékařů, aby byla uspokojena poptávka. Do tohoto oboru nenastupuje dostatek lidí, což znamená, že do roku 2030 bude podle odhadů chybět 15 000 veterinárních lékařů.
Společnost Airvet, která se zabývá telezdravotnictvím domácích mazlíčků, jim chce pomoci a získala 18,2 milionu dolarů v nové sérii B.
Generální ředitel Brandon Werber, jehož otcem je známý veterinář Dr. Jeff Werber, založil společnost v roce 2018, aby propojil rodiče domácích mazlíčků s praktickými veterináři a umožnil jim návštěvy na dálku kdykoli a kdykoli.
„Nedostatek veterinářů způsobí, že bude velmi drahé a velmi obtížné zajistit péči o domácí zvířata, když jsou nemocná,“ řekl Werber. „Mnoho veterinářů dnes vůbec nepřijímá nové klienty. Prostě vám řeknou, abyste si našli jiného veterináře nebo šli na pohotovost. Problém je, že většina lidí si nemůže dovolit improvizované výlety k veterináři. Je to opravdu drahé.“
Pomoc je na cestě
Vzhledem k tomu, že se odhaduje, že péče o domácí zvířata v USA vzroste z 118 miliard dolarů v roce 2019 na 277 miliard dolarů do roku 2030, je tato potřeba příležitostí pro technologie, aby pomohly.

To přilákalo nejen startupy, ale i investory rizikového kapitálu.
V posledních letech přišly s řešeními na pomoc veterinářům společnosti jako Digitail, Mixlab, The Vets a Dutch. Přicházejí i novější startupy: Mascotte Health, poskytovatel veterinárních služeb ve Spojených arabských emirátech, tento měsíc oznámil financování ve výši 1,2 milionu dolarů, zatímco společnost Maven Pet nedávno získala 3 miliony dolarů a podle Guilherme Coelha, spoluzakladatele a generálního ředitele, využívá umělou inteligenci k včasnému odhalení závažných onemocnění u psů a koček.
Nicméně i přes potřebu většího počtu veterinárních služeb se ne každé společnosti její obchodní model podařilo prosadit. Například společnost Fuzzy, která vytvořila digitální síť veterinárních profesionálů pro péči o domácí zvířata a od svého založení v roce 2016 získala 80 milionů dolarů v rámci financování podpořeného rizikovým kapitálem, v červnu údajně ukončila činnost.
Podniková cesta
Když Werber sledoval, co se stalo společnosti Fuzzy, a snažil se udržet společnost v chodu v situaci, kdy se trh změnil, viděl věci z jiného úhlu pohledu.
„Když se trhy změnily, znovu se ukázalo, že nelze stavět rychle a bez rozmyslu,“ řekl. „Musíte budovat s ohledem na ziskovost, zdravé marže, zdravou ekonomiku jednotek a budovat skutečně škálovatelný podnik. Museli jsme se důkladně podívat na náš model a strategii.“
Obchodní přístupy v oblasti technologií pro domácí zvířata jsou různorodé, ale většinou se zaměřují na zdravotní péči přímo pro spotřebitele nebo na pomoc veterinárním lékařům, aby mohli snáze řídit své praxe v rámci poptávky.

Werber uvedl, že společnost Airvet vidí příležitost zaměřit se na obchod mezi podniky. Společnost si od té doby vybudovala základnu klientů z řad zaměstnavatelů, včetně společností Adobe, Ceridian a Rexford Industrial, kteří chtějí nabídnout benefit pro zaměstnance s domácími mazlíčky.
Werber odmítl uvést podrobnosti o růstu počtu zákazníků nebo příjmů, ale uvedl, že očekává, že Airvet v příštím roce dosáhne více než 50 zákazníků a že příjmy „rostou rychleji než dříve“.
Kolo B společnosti vedla společnost Mountain Group Partners za účasti společností Canvas Ventures, Headline, Burst Capital a skupiny strategických investorů, včetně zakladatele nemocnic VCA Animal Hospitals Boba Antina. Celkové financování společnosti Airvet tak přesahuje 33 milionů dolarů. Součástí investice je i vstup Byrona Smithe, výkonného ředitele společnosti Mountain Group Partners, do představenstva společnosti.
Financování podpoří další rozšiřování partnerství společnosti Airvet s podniky a zaměstnavateli, vývoj produktů a budování prodejního a marketingového týmu společnosti.
„Největší plány máme nyní s tím, abychom tuto kategorii skutečně vybudovali jako všudypřítomnou kategorii pro všechny zaměstnavatele a podniky, kteří chtějí ocenit, podpořit a oslavit rodiny domácích mazlíčků a poskytnout jim služby a zdroje v oblastech, kde se skutečně potýkají s problémy,“ řekl Werber. „Velkou roli v tom hraje přístupnost a cenová dostupnost péče o domácí mazlíčky.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky