Společnost Prolific získala 32 milionů dolarů na trénink a zátěžové testování AI
Když umělá inteligence funguje dobře, může působit jako kouzlo, ale až příliš často systémy založené na umělé inteligenci nefungují tak, jak by měly: Pokud data použitá k tréninku modelů nejsou dostatečně hluboká, rozsáhlá a spolehlivá, může jakákoli překážka poslat umělou inteligenci špatným směrem.
Londýnský startup s názvem Prolific vytvořil systém, který podle něj může pomoci tomuto problému předejít tím, že využívá síť 120 000 lidských účastníků, kteří poskytují informace modelům AI a provádějí jejich zátěžové testy. A na znamení poptávky po jeho službách nyní Prolific získal určité finanční prostředky – 25 milionů liber (32 milionů dolarů) – na rozšíření své činnosti.
Toto kolo společně vedly společnosti Partech a Oxford Science Enterprises (OSE).
Společnost Prolific byla založena v roce 2014 a mezi její zákazníky již patří organizace jako Google, Stanfordova univerzita, Oxfordská univerzita, King’s College London a Evropská komise, které využívají síť účastníků k testování nových produktů, trénování systémů umělé inteligence v oblastech, jako je sledování očí, a zjišťování, zda aplikace umělé inteligence zaměřené na člověka fungují tak, jak jejich tvůrci chtějí. Dosud to byly příjmy od takových uživatelů, které pomohly společnosti Prolific růst. Ve skutečnosti jediné peníze, které společnost Prolific získala před tímto kolem, bylo seed kolo ve výši 1,4 milionu dolarů, které získala po průchodu přes YC. (Ano, byl ziskový; nyní, když přijímá peníze od VC a investuje do růstu, už ne).
Zdroj: Getty Images
„V poslední době jsme zaznamenali neuvěřitelnou trakci a máme před sebou obrovskou příležitost, takže využíváme toto nové financování, abychom posílili naše úsilí a rozšířili náš produkt a okruh účastníků mnohem rychleji, než bychom mohli bez něj,“ uvedl Phelim Bradley, zakladatel a generální ředitel, prostřednictvím e-mailu pro TechCrunch.
Společnost původně nevznikla kvůli konkrétní potřebě ve světě umělé inteligence, ale kvůli obecnému problému, s nímž se výzkumníci často potýkají u panelů pro cokoli, což Bradley identifikoval ve své vlastní akademické práci (před založením společnosti Prolific se zabýval výpočetní biologií a fyzikou).
Je zkrátka náročné najít ucelené průřezy lidí, kteří by odpovídali na otázky, a je téměř nemožné to udělat včas. Mnoho výzkumníků se uchyluje ke spolupráci s třetími stranami, které získávají účastníky, ale to má své nevýhody, včetně nemožnosti ověřit jednotlivce a vybrat průřez, aby se zajistil reprezentativní vzorek.
V oblasti umělé inteligence jsou tyto problémy obzvláště palčivé: Nepravdivé nebo zavádějící údaje jsou pověstnou mouchou, která může ovlivnit nebo zničit fungování systémů umělé inteligence. Vzhledem k tomu, jak široce se AI používá – nebo možná přesněji, jak široce lidé doufají, že ji jednou použijí.
Zdroj: Unsplash
Řešení, které Bradley našel, aby to napravil, bylo poměrně jednoduché, pokud jde o koncept, ne však o skutečné provedení: vytvořit lepší způsob získávání účastníků panelu.
V počátcích podle něj společnost aktivně oslovovala lidi, chodila na akce a další místa, aby je našla. „Obecně jsme dělali věci, které se ‚neškálovaly‘,“ řekl Bradley. „Ale poté, co jsme dosáhli kritického množství, nás většina účastníků objevila ústním podáním v důsledku pozitivních uživatelských zkušeností.“ Společnost Prolific, která těmto dobrovolným účastníkům na volné noze platí minimálně 6-8 dolarů za hodinu, obvykle však více, uvádí, že jim doposud vyplatila přibližně 100 milionů dolarů.
Uvedl, že společnost Prolific se snaží udržet skupinu 120 000 uživatelů relativně vyrovnanou, pokud jde o demografické údaje. A také vytvořila nástroje – včetně více než 300 filtrů založených na údajích ze sčítání lidu a dalších zdrojů – aby její zákazníci mohli lépe vyladit to, co hledají.
Společnost paradoxně nevyužívá samotnou umělou inteligenci k řešení zásadního problému ve světě umělé inteligence. „V současné době se zaměřujeme na poskytování HI (lidské inteligence), která pomáhá zlepšovat AI,“ řekl.
A přestože existuje mnoho synergií mezi tím, co společnost Prolific vybudovala pro řešení potřeb na trhu s umělou inteligencí, a širšími potřebami ve světě výzkumu, Bradley uvedl, že nemá v plánu rozšiřovat svou síť tak, aby fungovala i mimo aplikace umělé inteligence.
Zdroj: Unsplash
Přesto se zdá, že není vyloučeno, že se do této oblasti pokusí vstoupit společnosti jako Amazon (který poskytuje Mechanical Turk zákazníkům, kteří potřebují lidské testery), Nielsen a YouGov, nemluvě o velkých hráčích v oblasti vytváření jazykových modelů, jako je OpenAI. Prozatím jsou jejími nejbližšími konkurenty pravděpodobně společnosti jako Attest a Scale AI.
„Společnost Prolific vytvořila neuvěřitelně výkonnou online platformu pro výzkum,“ uvedl Omri Benayoun, generální partner společnosti Partech. „Její kořeny v akademickém prostředí znamenají, že uplatňuje nejvyšší standardy kvality, zatímco její technické znalosti přinášejí inovace, které ji odlišují od všeho ostatního. Tam, kde se ostatní spoléhají na manuální metody náboru, společnost Prolific vybudovala výzkumnou infrastrukturu zahrnující vše od náboru a prověřování účastníků až po integraci výzkumných nástrojů. Společnost Prolific je připravena dobýt celosvětové prvenství v akademické sféře a má také skvělé předpoklady k tomu, aby napomohla rozvoji umělé inteligence.“
Londýnský startup s názvem Prolific vytvořil systém, který podle něj může pomoci tomuto problému předejít tím, že využívá síť 120 000 lidských účastníků, kteří poskytují informace modelům AI a provádějí jejich zátěžové testy. A na znamení poptávky po jeho službách nyní Prolific získal určité finanční prostředky – 25 milionů liber – na rozšíření své činnosti.Toto kolo společně vedly společnosti Partech a Oxford Science Enterprises .Společnost Prolific byla založena v roce 2014 a mezi její zákazníky již patří organizace jako Google, Stanfordova univerzita, Oxfordská univerzita, King’s College London a Evropská komise, které využívají síť účastníků k testování nových produktů, trénování systémů umělé inteligence v oblastech, jako je sledování očí, a zjišťování, zda aplikace umělé inteligence zaměřené na člověka fungují tak, jak jejich tvůrci chtějí. Dosud to byly příjmy od takových uživatelů, které pomohly společnosti Prolific růst. Ve skutečnosti jediné peníze, které společnost Prolific získala před tímto kolem, bylo seed kolo ve výši 1,4 milionu dolarů, které získala po průchodu přes YC. .„V poslední době jsme zaznamenali neuvěřitelnou trakci a máme před sebou obrovskou příležitost, takže využíváme toto nové financování, abychom posílili naše úsilí a rozšířili náš produkt a okruh účastníků mnohem rychleji, než bychom mohli bez něj,“ uvedl Phelim Bradley, zakladatel a generální ředitel, prostřednictvím e-mailu pro TechCrunch.Společnost původně nevznikla kvůli konkrétní potřebě ve světě umělé inteligence, ale kvůli obecnému problému, s nímž se výzkumníci často potýkají u panelů pro cokoli, což Bradley identifikoval ve své vlastní akademické práci .Je zkrátka náročné najít ucelené průřezy lidí, kteří by odpovídali na otázky, a je téměř nemožné to udělat včas. Mnoho výzkumníků se uchyluje ke spolupráci s třetími stranami, které získávají účastníky, ale to má své nevýhody, včetně nemožnosti ověřit jednotlivce a vybrat průřez, aby se zajistil reprezentativní vzorek.V oblasti umělé inteligence jsou tyto problémy obzvláště palčivé: Nepravdivé nebo zavádějící údaje jsou pověstnou mouchou, která může ovlivnit nebo zničit fungování systémů umělé inteligence. Vzhledem k tomu, jak široce se AI používá – nebo možná přesněji, jak široce lidé doufají, že ji jednou použijí.Řešení, které Bradley našel, aby to napravil, bylo poměrně jednoduché, pokud jde o koncept, ne však o skutečné provedení: vytvořit lepší způsob získávání účastníků panelu.V počátcích podle něj společnost aktivně oslovovala lidi, chodila na akce a další místa, aby je našla. „Obecně jsme dělali věci, které se ‚neškálovaly‘,“ řekl Bradley. „Ale poté, co jsme dosáhli kritického množství, nás většina účastníků objevila ústním podáním v důsledku pozitivních uživatelských zkušeností.“ Společnost Prolific, která těmto dobrovolným účastníkům na volné noze platí minimálně 6-8 dolarů za hodinu, obvykle však více, uvádí, že jim doposud vyplatila přibližně 100 milionů dolarů.Uvedl, že společnost Prolific se snaží udržet skupinu 120 000 uživatelů relativně vyrovnanou, pokud jde o demografické údaje. A také vytvořila nástroje – včetně více než 300 filtrů založených na údajích ze sčítání lidu a dalších zdrojů – aby její zákazníci mohli lépe vyladit to, co hledají.Společnost paradoxně nevyužívá samotnou umělou inteligenci k řešení zásadního problému ve světě umělé inteligence. „V současné době se zaměřujeme na poskytování HI , která pomáhá zlepšovat AI,“ řekl.A přestože existuje mnoho synergií mezi tím, co společnost Prolific vybudovala pro řešení potřeb na trhu s umělou inteligencí, a širšími potřebami ve světě výzkumu, Bradley uvedl, že nemá v plánu rozšiřovat svou síť tak, aby fungovala i mimo aplikace umělé inteligence.Přesto se zdá, že není vyloučeno, že se do této oblasti pokusí vstoupit společnosti jako Amazon , Nielsen a YouGov, nemluvě o velkých hráčích v oblasti vytváření jazykových modelů, jako je OpenAI. Prozatím jsou jejími nejbližšími konkurenty pravděpodobně společnosti jako Attest a Scale AI.„Společnost Prolific vytvořila neuvěřitelně výkonnou online platformu pro výzkum,“ uvedl Omri Benayoun, generální partner společnosti Partech. „Její kořeny v akademickém prostředí znamenají, že uplatňuje nejvyšší standardy kvality, zatímco její technické znalosti přinášejí inovace, které ji odlišují od všeho ostatního. Tam, kde se ostatní spoléhají na manuální metody náboru, společnost Prolific vybudovala výzkumnou infrastrukturu zahrnující vše od náboru a prověřování účastníků až po integraci výzkumných nástrojů. Společnost Prolific je připravena dobýt celosvětové prvenství v akademické sféře a má také skvělé předpoklady k tomu, aby napomohla rozvoji umělé inteligence.“