Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Startup Telo sází na to, že Amerika je připravena na malý pick-up snů

Většina dnešních nákladních vozidel se vydává špatným směrem, obrazně řečeno.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
15 září, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Jsou příliš velké a těžké, se zmenšujícími se lůžky a rozšiřujícími se kabinami, které odrážejí jejich proměnu z klasického pracovního koně v symbol statusu a rodinný vůz.

To je můj názor, ale nejsem tu jen proto, abych žvanil o estetice a své podivné lásce k malým autům. Obrovská vozidla jsou pro chodce a cyklisty jedinečně smrtící a pro dekarbonizaci kontraproduktivní. Vyžadují více surovin a nakonec i větší baterie a vzbuzují obavy, že kompaktní auta se vedle nich na dnešních silnicích nemohou prosadit. Jinými slovy, jsou špatné pro lidi i pro planetu.

Přechod na elektromobily nabízí příležitost změnit velikost. V USA to však většina automobilek nechce riskovat, což má své finanční opodstatnění. Nákladní vozy jako F-150 a Silverado jsou populárnější než kdykoli předtím, což společnosti příliš nemotivuje k tomu, aby si razily novou cestu. Mladý startup Telo Trucks se přesto vydává alternativní cestou. Sází na to, že spousta Američanů chce malý pickup – takový, který má „rozměry dvoudveřového Mini Cooperu“ a „stejný interiér a ložný prostor jako Toyota Tacoma,“ řekl TechCrunch generální ředitel společnosti Telo Jason Marks. Věříte mu?

Zdroj: Unsplash

Marks tvrdí, že existuje nevyužitý trh obyvatel měst, kteří by mohli využívat nákladní užitkové vozidlo – zahrádkáři, surfaři, snowboardisté, turisté atd. – „ale nemohou mít velký nákladní vůz, protože je pro město příliš velký.“ Právě na ně se Telo zaměřuje, alespoň na straně spotřebitelů. Společnost tento týden zahájila předobjednávky – ve skutečnosti placené rezervace – na své první vozidlo a vybírá od lidí 152 dolarů za možnost jednoho dne si koupit 152palcový nákladní vůz, který má při uvedení na trh stát 50 000 dolarů před vládními pobídkami.

Zatím je o ně zájem: Zájem je velký: Telo „obdrželo více než 500 předobjednávek během prvních 12 hodin od uvedení na trh,“ uvedl zástupce společnosti pro TechCrunch.

Minulý týden společnost Telo předvedla ve své kanceláři v San Francisku model vozidla ve skutečné velikosti. Teoreticky se do něj vejde pět dospělých osob a z 0 na 100 km/h zrychlí za čtyři sekundy. Má mít také dojezd 350 mil. Rendery vozu jsou také zatraceně elegantní – s téměř žádnou kapotou, texturou na přední části, která evokuje hezkou zarostlou bradu, a hloupoučkým švihem přes dveře pro proudění vzduchu. Jen si představte, že do něj naložíte surfovací prkna.

Advertisement

Podle Markse nyní společnost Telo pracuje na tom, aby se její první prototyp dostal na silnice do konce roku. V následujících letech je v plánu (jak jsem pochopil) překonat určitou vládní byrokracii, ručně vyrobit několik vozidel a poté spolupracovat se smluvními výrobci na masové výrobě minivozíků. Ale nezapomeňte: Startupy v oblasti elektromobilů obvykle startují se skvělými nápady (viz Arrival a Canoo). Dodávat tato vozidla mnoha řidičům a zároveň dosahovat zisku? To je v tomto oboru mnohem vzácnější.

Chcete využít této příležitosti?

Telo má před sebou spoustu práce bez ohledu na to, jak velká je poptávka po pickupech.

Zdroj: Unsplash

Příběh v pozadí

Před společností Telo pracoval Marks na autonomním řízení a asistenčních funkcích pro řidiče ve společnosti National Instruments, zatímco spoluzakladatel Forrest North působil v týmu Tesla Roadster. „Vtipné je, že jedno z těch vozidel, na kterých jsem pracoval, je nyní ve vesmíru, což je tak náhodné a zvláštní,“ řekl North serveru TechCrunch.

Dvojice se seznámila přes společného přítele a později zjistila, že „oba byli skokani o tyči na stejné střední škole ve státě Washington, ale dělilo je od sebe 10 let“, řekl Marks.

Marks chtěl původně postavit elektrický motocykl, ale spoluzakladatelé uvedli, že se asi před rokem po sdílení nápadů s přáteli a rozhovorech se 100 lidmi na ulici v San Francisku zaměřili na mini nákladní automobil. Marks uvedl, že po tomto obratu následovaly „investice a mnohem větší zájem“.

Společnost Telo sdělila serveru TechCrunch, že zatím získala 1,4 milionu dolarů při ocenění 10 milionů dolarů po vyplacení peněz. Předběžné kolo vedla společnost GoAhead Ventures, přispěly také Underdog Labs, WorkPlay Ventures, průmyslový designér Yves Behar a další andělští investoři. Zástupce startupu uvedl, že spoluzakladatelé se nejprve spojili s GoAhead v posilovně a poté prošli „video pitch procesem“. [Nejsem si jistý, jak se z vtipkování v posilovně stalo financování malých nákladních autíček, ale to je asi San Francisco.]

Zdroj: Unsplash

Yves Behar, významný designér známý svou prací pro Jawbone, notebook XO a Jimmyjane, nastoupil do společnosti Telo jako její šéf designu. Behar je plodný a prostřednictvím své firmy pracoval na několika opravdu povedených projektech, ale také na několika smradlavých – například na chytrém hrnku Vessyl a odšťavňovači Juicero. Každopádně Behar se minulý týden v rozhovoru s TechCrunchem laskavě podělil o svůj pohled na kamion.

„Je to pickup bez agresivního vzhledu a věřím, že se městskému zákazníkovi bude líbit jak designový rukopis, tak i, řekli bychom, plynulejší estetika, kterou na voze máme,“ řekl Behar. [Tento muž opravdu mluví mým jazykem.]

Šéf designu dodal, že vozidlo je „skutečně zamýšleno jako vyjádření toho, co elektromobil dokáže a co uživatelé hledají, což je v tomto případě rodinné vozidlo, které je vysoce funkční.“

Jsou příliš velké a těžké, se zmenšujícími se lůžky a rozšiřujícími se kabinami, které odrážejí jejich proměnu z klasického pracovního koně v symbol statusu a rodinný vůz.To je můj názor, ale nejsem tu jen proto, abych žvanil o estetice a své podivné lásce k malým autům. Obrovská vozidla jsou pro chodce a cyklisty jedinečně smrtící a pro dekarbonizaci kontraproduktivní. Vyžadují více surovin a nakonec i větší baterie a vzbuzují obavy, že kompaktní auta se vedle nich na dnešních silnicích nemohou prosadit. Jinými slovy, jsou špatné pro lidi i pro planetu.Přechod na elektromobily nabízí příležitost změnit velikost. V USA to však většina automobilek nechce riskovat, což má své finanční opodstatnění. Nákladní vozy jako F-150 a Silverado jsou populárnější než kdykoli předtím, což společnosti příliš nemotivuje k tomu, aby si razily novou cestu. Mladý startup Telo Trucks se přesto vydává alternativní cestou. Sází na to, že spousta Američanů chce malý pickup – takový, který má „rozměry dvoudveřového Mini Cooperu“ a „stejný interiér a ložný prostor jako Toyota Tacoma,“ řekl TechCrunch generální ředitel společnosti Telo Jason Marks. Věříte mu?Marks tvrdí, že existuje nevyužitý trh obyvatel měst, kteří by mohli využívat nákladní užitkové vozidlo – zahrádkáři, surfaři, snowboardisté, turisté atd. – „ale nemohou mít velký nákladní vůz, protože je pro město příliš velký.“ Právě na ně se Telo zaměřuje, alespoň na straně spotřebitelů. Společnost tento týden zahájila předobjednávky – ve skutečnosti placené rezervace – na své první vozidlo a vybírá od lidí 152 dolarů za možnost jednoho dne si koupit 152palcový nákladní vůz, který má při uvedení na trh stát 50 000 dolarů před vládními pobídkami.Zatím je o ně zájem: Zájem je velký: Telo „obdrželo více než 500 předobjednávek během prvních 12 hodin od uvedení na trh,“ uvedl zástupce společnosti pro TechCrunch.Minulý týden společnost Telo předvedla ve své kanceláři v San Francisku model vozidla ve skutečné velikosti. Teoreticky se do něj vejde pět dospělých osob a z 0 na 100 km/h zrychlí za čtyři sekundy. Má mít také dojezd 350 mil. Rendery vozu jsou také zatraceně elegantní – s téměř žádnou kapotou, texturou na přední části, která evokuje hezkou zarostlou bradu, a hloupoučkým švihem přes dveře pro proudění vzduchu. Jen si představte, že do něj naložíte surfovací prkna.Podle Markse nyní společnost Telo pracuje na tom, aby se její první prototyp dostal na silnice do konce roku. V následujících letech je v plánu překonat určitou vládní byrokracii, ručně vyrobit několik vozidel a poté spolupracovat se smluvními výrobci na masové výrobě minivozíků. Ale nezapomeňte: Startupy v oblasti elektromobilů obvykle startují se skvělými nápady . Dodávat tato vozidla mnoha řidičům a zároveň dosahovat zisku? To je v tomto oboru mnohem vzácnější.Chcete využít této příležitosti?Telo má před sebou spoustu práce bez ohledu na to, jak velká je poptávka po pickupech.Před společností Telo pracoval Marks na autonomním řízení a asistenčních funkcích pro řidiče ve společnosti National Instruments, zatímco spoluzakladatel Forrest North působil v týmu Tesla Roadster. „Vtipné je, že jedno z těch vozidel, na kterých jsem pracoval, je nyní ve vesmíru, což je tak náhodné a zvláštní,“ řekl North serveru TechCrunch.Dvojice se seznámila přes společného přítele a později zjistila, že „oba byli skokani o tyči na stejné střední škole ve státě Washington, ale dělilo je od sebe 10 let“, řekl Marks. Marks chtěl původně postavit elektrický motocykl, ale spoluzakladatelé uvedli, že se asi před rokem po sdílení nápadů s přáteli a rozhovorech se 100 lidmi na ulici v San Francisku zaměřili na mini nákladní automobil. Marks uvedl, že po tomto obratu následovaly „investice a mnohem větší zájem“.Společnost Telo sdělila serveru TechCrunch, že zatím získala 1,4 milionu dolarů při ocenění 10 milionů dolarů po vyplacení peněz. Předběžné kolo vedla společnost GoAhead Ventures, přispěly také Underdog Labs, WorkPlay Ventures, průmyslový designér Yves Behar a další andělští investoři. Zástupce startupu uvedl, že spoluzakladatelé se nejprve spojili s GoAhead v posilovně a poté prošli „video pitch procesem“. [Nejsem si jistý, jak se z vtipkování v posilovně stalo financování malých nákladních autíček, ale to je asi San Francisco.]Yves Behar, významný designér známý svou prací pro Jawbone, notebook XO a Jimmyjane, nastoupil do společnosti Telo jako její šéf designu. Behar je plodný a prostřednictvím své firmy pracoval na několika opravdu povedených projektech, ale také na několika smradlavých – například na chytrém hrnku Vessyl a odšťavňovači Juicero. Každopádně Behar se minulý týden v rozhovoru s TechCrunchem laskavě podělil o svůj pohled na kamion.„Je to pickup bez agresivního vzhledu a věřím, že se městskému zákazníkovi bude líbit jak designový rukopis, tak i, řekli bychom, plynulejší estetika, kterou na voze máme,“ řekl Behar. [Tento muž opravdu mluví mým jazykem.]Šéf designu dodal, že vozidlo je „skutečně zamýšleno jako vyjádření toho, co elektromobil dokáže a co uživatelé hledají, což je v tomto případě rodinné vozidlo, které je vysoce funkční.“
Tagy: alternativní investiceelektromobilystart-upystartuptelo

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Generace Z a mileniálové se zaměřují na zdraví a wellness. Sledujte tyto akcie
      2. Proč vědomé zpomalení může být klíčem k lepším a rychlejším výsledkům
      3. Proměna stresu v palivo, které vás posune k profesnímu úspěchu
      4. Britské akcie posilují díky růstu v těžbě a chemii
      5. Kraft Heinz se po deseti letech fúze rozděluje na dvě společnosti
      6. Proč nejlepší nápady přicházejí, když přestaneme tlačit na výkon
      7. Sociální média vytvářejí iluzi znalostí a vedou k horším investičním výsledkům
      Advertisement

      Breaking.

      08:59

      USA plánují investici do grónských vzácných zemin v boji s Čínou

      08:56

      Evropa v krizi: Propouštění zaměstnanců nabírá na síle

      08:53

      Průlom v léčbě: Nový lék prodlužuje život s pokročilým karcinomem prsu.

      08:42

      SEB varuje: Slabá poptávka dusí zisky v Evropě a USA

      08:37

      Norwegian Air slaví zářijový boom: Cestujících přibývá!

      08:32

      Tele2: Hvězda telekomunikací s výhledem na ziskový růst

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Rychlý přístup Gucci k módě Demny vykazuje první známky úspěchu

      6 října, 2025

      Nová strategie „see now, buy now“ přináší výsledky Značka Gucci (KER.PA) se snaží po letech poklesu prodejů znovu získat svou...

      Zdroj: Shutterstock

      Dokáže gigant Pfizer konečně zvrátit svůj dlouhodobý pokles?

      5 října, 2025
      Zdroj: Getty images

      Goldman přidává Hershey na říjnový seznam „největších přesvědčení“

      5 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Freeport-McMoRan – zotavení po katastrofě může přinést růst

      5 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Bank of America vybrala pro říjen akcie s větším potenciálem růstu

      5 října, 2025

      IPO Radar.

      Verisure Plc.

      Datum IPO: 8 října, 2025
      Potenciální ocenění: 12,9 - 13,9 miliard eur (přibližně 16,3 miliard dolarů).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      GIP skupiny BlackRock jedná o akvizici za téměř 40 miliard dolarů

      5 října, 2025

      USA Rare Earth roste díky spekulacím o investici Trumpovy administrativy

      4 října, 2025

      S&P 500 zaznamenal další rekordní uzavření navzdory pokračujícímu shutdownu

      2 října, 2025

      Sektor služeb v USA slábne a zvyšuje tlak na snížení sazeb Fedu

      4 října, 2025

      Morgan Stanley označuje pokles DraftKings a Flutter za nákupní příležitost

      2 října, 2025

      Palantir: může tento gigant umělé inteligence udržet svůj raketový růst?

      5 října, 2025

      Zlato láme rekordy a roste nad 3 900 USD díky slabému jenu a Fedu

      6 října, 2025

      S&P 500 zaznamenal týdenní růst navzdory shutdownu vlády USA

      3 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Tyto akcie AI vynikají jako vítězové v dodavatelském řetězci

      30 září, 2025

      Umělá inteligence se stala jedním z největších motorů růstu polovodičového průmyslu a každá zpráva o dodavatelském řetězci přitahuje pozornost investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.