Více než 12 000 zaměstnanců automobilového průmyslu zahájilo v pátek stávku, která by v případě prodloužení mohla zpomalit americkou ekonomiku, ačkoli ekonomové tvrdí, že není pravděpodobné, že by vyvolala recesi. Stávka následuje po tom, co se nepodařilo dohodnout novou smlouvu s detroitskými automobilkami “velké trojky” General Motors, Ford a Stellantis. Stávka, která se zpočátku týkala 12 700 hodinových zaměstnanců, by se mohla rozšířit na všech 146 000 členů UAW v těchto třech firmách a mohla by se stát největší stávkou v automobilovém průmyslu za posledních 25 let. Hlavní ekonom společnosti RSM v USA Joe Brusuelas odhaduje, že by mohla ohrozit ekonomiku částkou půl miliardy dolarů denně, nicméně celkový dopad na ekonomiku by měl být podle předpovědí mírný, pokud se nebude táhnout delší dobu. Panují obavy z možného čistého poklesu mezd v USA, prvního za téměř tři roky, pokud se stávka protáhne až do října. Stávka UAW v roce 1998 znamenala čistý pokles o 136 000 pracovních míst v automobilovém průmyslu.
Více než 12 000 zaměstnanců automobilového průmyslu zahájilo v pátek stávku, která by v případě prodloužení mohla zpomalit americkou ekonomiku, ačkoli ekonomové tvrdí, že není pravděpodobné, že by vyvolala recesi. Stávka následuje po tom, co se nepodařilo dohodnout novou smlouvu s detroitskými automobilkami “velké trojky” General Motors, Ford a Stellantis. Stávka, která se zpočátku týkala 12 700 hodinových zaměstnanců, by se mohla rozšířit na všech 146 000 členů UAW v těchto třech firmách a mohla by se stát největší stávkou v automobilovém průmyslu za posledních 25 let. Hlavní ekonom společnosti RSM v USA Joe Brusuelas odhaduje, že by mohla ohrozit ekonomiku částkou půl miliardy dolarů denně, nicméně celkový dopad na ekonomiku by měl být podle předpovědí mírný, pokud se nebude táhnout delší dobu. Panují obavy z možného čistého poklesu mezd v USA, prvního za téměř tři roky, pokud se stávka protáhne až do října. Stávka UAW v roce 1998 znamenala čistý pokles o 136 000 pracovních míst v automobilovém průmyslu.
