V úvodu scény se posadí a prohlásí: „Kdo bude nástupcem? Já.“
Tato scéna se samozřejmě v seriálu HBO neobjevila, ale dobře ilustruje úroveň generativní umělé inteligence ve srovnání s realitou. Přestože Sdružení amerických scenáristů stávkuje za lepší pracovní podmínky a lepší odměny za vysílání, stanice nechtějí ustoupit od požadavků scenáristů na regulaci používání umělé inteligence ve scenáristických místnostech.
„Navrhujeme, abychom nebyli povinni adaptovat něco, co je výstupem umělé inteligence, a aby výstupy umělé inteligence nebyly považovány za dílo spisovatelů,“ řekl komediální scenárista Adam Conover serveru TechCrunch. „To tuto technologii z výrobního procesu zcela nevylučuje, ale znamená to, že by naše pracovní podmínky nebyly umělou inteligencí podkopávány.“
Aliance filmových a televizních producentů (AMPTP) se však tímto návrhem odmítla zabývat a místo toho nabídla každoroční setkání, na kterém by se diskutovalo o „technologickém pokroku“.
Zdroj: TechCrunch
„Když jsme [návrh] předkládali poprvé, mysleli jsme si, že jsme si pokryli naše základy – víte, někteří naši členové se toho obávají, oblast se rychle vyvíjí, měli bychom to předběhnout,“ řekl Conover. „Nemysleli jsme si, že to bude sporná záležitost, protože faktem je, že současný stav technologie generování textu je naprosto neschopný napsat jakékoli dílo, které by se dalo použít v produkci.“
Algoritmy pro generování textu, které stojí za nástroji jako ChatGPT, nejsou vytvořeny proto, aby nás bavily. Místo toho analyzují vzorce v obrovských souborech dat a reagují na požadavky tím, že určují, co je s největší pravděpodobností požadovaným výstupem. ChatGPT tedy ví, že „Nástupnictví“ je o boji dětí stárnoucího mediálního magnáta o kontrolu nad jeho společností, ale pravděpodobně nevymyslí žádný dialog s větší nuancí.
Podle Bena Zhaoa, profesora Chicagské univerzity a vedoucího fakulty uměleckého nástroje proti napodobování Glaze, může pokrok v oblasti umělé inteligence sloužit jako záminka pro korporace, aby znehodnotily lidskou práci.
„Pro studia a větší korporace je výhodné, že v podstatě nadhodnocují schopnosti ChatGPT, aby mohly přinejmenším při vyjednávání oslabit a minimalizovat roli lidských tvůrců,“ řekl Zhao pro TechCrunch. „Nejsem si jistý, kolik lidí v těchto větších společnostech skutečně věří tomu, co říkají.“
Zdroj: ChatGPT
Conover zdůraznil, že některé části práce scenáristy jsou méně zřejmé než doslovné psaní scénářů, ale stejně obtížně se replikují pomocí umělé inteligence.
„Jde o to, že se sejdete s dekoratérským oddělením, které vám řekne: „Hele, tuhle rekvizitu, kterou si představujete, nemůžeme postavit, mohli byste místo toho udělat tohle?“ a pak si s nimi promluvíte a vrátíte se a přepíšete to,“ řekl. „Je to lidský podnik, který zahrnuje spolupráci s dalšími lidmi, a to umělá inteligence prostě nemůže zvládnout.“
Komik Yedoye Travis vidí, jak může být umělá inteligence užitečná ve spisovatelské dílně.
„To, co děláme ve spisovatelských místnostech, je nakonec jen předávání nápadů,“ řekl pro TechCrunch. „I když to samo o sobě není dobré, umělá inteligence dokáže dát dohromady scénář za kolik minut, ve srovnání s týdnem u lidských scenáristů, a pak je jednodušší ho upravit než napsat.“
Ale i když je možné, že lidé mohou tuto technologii využít, obává se, že ji studia považují pouze za způsob, jak od spisovatelů požadovat více v kratším časovém období.
„Říká mi to, že jim jde jen o to, aby se věci vyráběly,“ řekl Travis. „Nezajímají se o to, aby se lidem za vyrobené věci platilo.“
Zdroj: Fussybytes
Spisovatelé se také zasazují o regulaci používání umělé inteligence v zábavním průmyslu, protože zůstává právně šedou zónou.
„Není jasné, zda je dílo, které z něj vychází, chráněno autorskými právy, a filmové studio nebude utrácet 50 až 100 milionů dolarů za natáčení scénáře, o němž neví, že k němu vlastní autorská práva,“ řekl Conover. „Takže jsme si mysleli, že to bude pro [AMPTP] snadné, ale oni to zcela odmítli.“
V době, kdy americká asociace spisovatelů poprvé od své historické 100denní akce v roce 2007 stávkuje, Conover řekl, že debatu o technologii umělé inteligence považuje za „red herring“. Vzhledem k tomu, že generativní umělá inteligence je teprve v zárodečném stádiu, scenáristy bezprostředněji trápí neutěšené honoráře za streamování a nedostatečný počet zaměstnanců v týmech scenáristů. Nicméně odmítavé reakce studií na požadavky odborů týkající se AI jen dále posilují hlavní problém: Lidé, kteří řídí Hollywood, nedostávají spravedlivě zaplaceno.
„O technologii se nebojím,“ řekl Conover. „Obávám se, že společnosti využívají technologie, které ve skutečnosti nejsou příliš dobré, k tomu, aby podkopávaly naše pracovní podmínky.“
V úvodu scény se posadí a prohlásí: „Kdo bude nástupcem? Já.“Tato scéna se samozřejmě v seriálu HBO neobjevila, ale dobře ilustruje úroveň generativní umělé inteligence ve srovnání s realitou. Přestože Sdružení amerických scenáristů stávkuje za lepší pracovní podmínky a lepší odměny za vysílání, stanice nechtějí ustoupit od požadavků scenáristů na regulaci používání umělé inteligence ve scenáristických místnostech.„Navrhujeme, abychom nebyli povinni adaptovat něco, co je výstupem umělé inteligence, a aby výstupy umělé inteligence nebyly považovány za dílo spisovatelů,“ řekl komediální scenárista Adam Conover serveru TechCrunch. „To tuto technologii z výrobního procesu zcela nevylučuje, ale znamená to, že by naše pracovní podmínky nebyly umělou inteligencí podkopávány.“Aliance filmových a televizních producentů se však tímto návrhem odmítla zabývat a místo toho nabídla každoroční setkání, na kterém by se diskutovalo o „technologickém pokroku“.„Když jsme [návrh] předkládali poprvé, mysleli jsme si, že jsme si pokryli naše základy – víte, někteří naši členové se toho obávají, oblast se rychle vyvíjí, měli bychom to předběhnout,“ řekl Conover. „Nemysleli jsme si, že to bude sporná záležitost, protože faktem je, že současný stav technologie generování textu je naprosto neschopný napsat jakékoli dílo, které by se dalo použít v produkci.“Algoritmy pro generování textu, které stojí za nástroji jako ChatGPT, nejsou vytvořeny proto, aby nás bavily. Místo toho analyzují vzorce v obrovských souborech dat a reagují na požadavky tím, že určují, co je s největší pravděpodobností požadovaným výstupem. ChatGPT tedy ví, že „Nástupnictví“ je o boji dětí stárnoucího mediálního magnáta o kontrolu nad jeho společností, ale pravděpodobně nevymyslí žádný dialog s větší nuancí.Podle Bena Zhaoa, profesora Chicagské univerzity a vedoucího fakulty uměleckého nástroje proti napodobování Glaze, může pokrok v oblasti umělé inteligence sloužit jako záminka pro korporace, aby znehodnotily lidskou práci.„Pro studia a větší korporace je výhodné, že v podstatě nadhodnocují schopnosti ChatGPT, aby mohly přinejmenším při vyjednávání oslabit a minimalizovat roli lidských tvůrců,“ řekl Zhao pro TechCrunch. „Nejsem si jistý, kolik lidí v těchto větších společnostech skutečně věří tomu, co říkají.“Conover zdůraznil, že některé části práce scenáristy jsou méně zřejmé než doslovné psaní scénářů, ale stejně obtížně se replikují pomocí umělé inteligence.„Jde o to, že se sejdete s dekoratérským oddělením, které vám řekne: „Hele, tuhle rekvizitu, kterou si představujete, nemůžeme postavit, mohli byste místo toho udělat tohle?“ a pak si s nimi promluvíte a vrátíte se a přepíšete to,“ řekl. „Je to lidský podnik, který zahrnuje spolupráci s dalšími lidmi, a to umělá inteligence prostě nemůže zvládnout.“Komik Yedoye Travis vidí, jak může být umělá inteligence užitečná ve spisovatelské dílně.„To, co děláme ve spisovatelských místnostech, je nakonec jen předávání nápadů,“ řekl pro TechCrunch. „I když to samo o sobě není dobré, umělá inteligence dokáže dát dohromady scénář za kolik minut, ve srovnání s týdnem u lidských scenáristů, a pak je jednodušší ho upravit než napsat.“Ale i když je možné, že lidé mohou tuto technologii využít, obává se, že ji studia považují pouze za způsob, jak od spisovatelů požadovat více v kratším časovém období.„Říká mi to, že jim jde jen o to, aby se věci vyráběly,“ řekl Travis. „Nezajímají se o to, aby se lidem za vyrobené věci platilo.“Spisovatelé se také zasazují o regulaci používání umělé inteligence v zábavním průmyslu, protože zůstává právně šedou zónou.„Není jasné, zda je dílo, které z něj vychází, chráněno autorskými právy, a filmové studio nebude utrácet 50 až 100 milionů dolarů za natáčení scénáře, o němž neví, že k němu vlastní autorská práva,“ řekl Conover. „Takže jsme si mysleli, že to bude pro [AMPTP] snadné, ale oni to zcela odmítli.“V době, kdy americká asociace spisovatelů poprvé od své historické 100denní akce v roce 2007 stávkuje, Conover řekl, že debatu o technologii umělé inteligence považuje za „red herring“. Vzhledem k tomu, že generativní umělá inteligence je teprve v zárodečném stádiu, scenáristy bezprostředněji trápí neutěšené honoráře za streamování a nedostatečný počet zaměstnanců v týmech scenáristů. Nicméně odmítavé reakce studií na požadavky odborů týkající se AI jen dále posilují hlavní problém: Lidé, kteří řídí Hollywood, nedostávají spravedlivě zaplaceno.„O technologii se nebojím,“ řekl Conover. „Obávám se, že společnosti využívají technologie, které ve skutečnosti nejsou příliš dobré, k tomu, aby podkopávaly naše pracovní podmínky.“
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...