Možná dřív, možná později – stane se to ale nakonec téměř se 100% jistotou. A jako chytří investoři byste měli chtít být u toho i vy. Pojˇ
Elektromobily jsou bezpochyby budoucností. Ve srovnání s auty na benzin jsou levnější na pohon i údržbu a samozřejmě jsou elektromobily mnohem šetrnější k životnímu prostředí. Všechny tyto vlastnosti je činí atraktivnějšími pro spotřebitele i podniky. Nejdůležitější je však asi to, že vlády se do elektromobilů výrazně opírají. Výrobci elektromobilů navíc mohou vydělat velké peníze na prodeji předplatného různých služeb, jako jsou bezpečnostní systémy, systémy samočinného řízení a zařízení pro monitorování baterií. Vzhledem k těmto bodům by se investoři měli poohlédnout po nejlepších akciích elektromobilů k nákupu.
Investoři však musí vzít v úvahu, že trh spotřebitelských elektromobilů je extrémně přeplněný a konkurenční.
Proto se domníváme, že nejlepší akcie elektromobilů jsou ty akcie výrobců automobilů, kteří mají určitou expozici také v méně konkurenčním sektoru komerčních elektromobilů. Dalšími dobrými výrobci elektromobilů jsou ti, kteří mají velké množství peněz na propagaci svých spotřebitelských elektromobilů, a firmy, které mají silné obchodní partnery, kteří jim mohou pomoci při vývoji a prodeji jejich vozidel.
Společnost General Motors (NYSE:GM) vykázala celkově dobré výsledky za loňský rok a její podnikání v oblasti elektromobilů vystrkuje pomyslné růžky. Navíc se zdá, že komerční podnikání automobilky v oblasti elektromobilů je připraveno na rozjezd, GM aktivně získává přístup k bateriím a rozsáhlé síti nabíječek a má spoustu peněz. A když se do tohoto inovativního sektoru pustí takto legendární společnost, věci se nepochybně dají do pohybu – a to v celém průmyslu.
Zdroj: Getty Images
V loňském roce tržby společnosti meziročně vzrostly o 4,6 % na 35,76 miliardy dolarů, což je o 1,4 miliardy dolarů více, než odhadovali analytici. Její provozní cash flow v automobilovém průmyslu sice meziročně kleslo o 11 % na 3,47 miliardy dolarů, ale pokles lze zřejmě přičíst opatřením Covid-19 v Číně. Ve střednědobém horizontu by se tyto problémy měly zlepšit a v dlouhodobém horizontu by měly zmizet.
Jen v posledním. čtvrtletí loňského roku automobilka dodala „více než 7 200 vozidel s možností připojení k elektrické síti, což je prudký nárůst oproti pouhým 457 vozům v 1. čtvrtletí“. Mezitím byla poptávka po Cadillacu Lyriq, luxusním SUV, velmi silná a recenze tohoto elektromobilu byly také „solidní“.
Minulý rok pak také získala společnost FedEx (NYSE:FDX) prvních 150 z 2 500 elektrických dodávkových vozidel, která si objednala u GM, zatímco Walmart (NYSE:WMT) si u automobilky objednal 5 000 elektrických dodávkových vozidel.
Mezitím se rozjíždí společný podnik GM s výrobcem baterií LG a GM navázal partnerství se společností EVgo (NASDAQ:EVGO), která má v Severní Americe více než 850 rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.
Společnost Rivian (NASDAQ:RIVN) uzavřela alianci se společností Amazon (NASDAQ:AMZN), která si u startupu objednala 100 000 dodávkových elektromobilů. Kromě toho AMZN plánuje do tohoto jara provozovat „tisíce“ dodávek Rivian ve více než 100 městech. Ve startupu EV také získala 18% podíl.
Naše důvěra v Rivian se ještě zvýšila, když InsideEvs označil Rivian R1T za „vysoce schopný, luxusní v outdoorovém smyslu a vybavený funkcemi, které u nadcházejících elektrických pick-upů nenajdete“.
Zdroj: Shutterstock
K většímu nadšení pro společnost Rivian mě vede i to, že několik známých miliardářů, kteří jsou proslulí svou investiční zdatností, nakoupilo značné množství akcií společnosti RIVN. Konkrétně Ray Dalio koupil v posledním čtvrtletí roku 2022 62 800 akcií Rivianu, Greenlight Capital Davida Einhorna získal 74 000 akcií a George Soros drží obrovských 17,8 milionu akcií automobilky.
Možná dřív, možná později – stane se to ale nakonec téměř se 100% jistotou. A jako chytří investoři byste měli chtít být u toho i vy. PojˇElektromobily jsou bezpochyby budoucností. Ve srovnání s auty na benzin jsou levnější na pohon i údržbu a samozřejmě jsou elektromobily mnohem šetrnější k životnímu prostředí. Všechny tyto vlastnosti je činí atraktivnějšími pro spotřebitele i podniky. Nejdůležitější je však asi to, že vlády se do elektromobilů výrazně opírají. Výrobci elektromobilů navíc mohou vydělat velké peníze na prodeji předplatného různých služeb, jako jsou bezpečnostní systémy, systémy samočinného řízení a zařízení pro monitorování baterií. Vzhledem k těmto bodům by se investoři měli poohlédnout po nejlepších akciích elektromobilů k nákupu.Investoři však musí vzít v úvahu, že trh spotřebitelských elektromobilů je extrémně přeplněný a konkurenční.Proto se domníváme, že nejlepší akcie elektromobilů jsou ty akcie výrobců automobilů, kteří mají určitou expozici také v méně konkurenčním sektoru komerčních elektromobilů. Dalšími dobrými výrobci elektromobilů jsou ti, kteří mají velké množství peněz na propagaci svých spotřebitelských elektromobilů, a firmy, které mají silné obchodní partnery, kteří jim mohou pomoci při vývoji a prodeji jejich vozidel.Společnost General Motors vykázala celkově dobré výsledky za loňský rok a její podnikání v oblasti elektromobilů vystrkuje pomyslné růžky. Navíc se zdá, že komerční podnikání automobilky v oblasti elektromobilů je připraveno na rozjezd, GM aktivně získává přístup k bateriím a rozsáhlé síti nabíječek a má spoustu peněz. A když se do tohoto inovativního sektoru pustí takto legendární společnost, věci se nepochybně dají do pohybu – a to v celém průmyslu.V loňském roce tržby společnosti meziročně vzrostly o 4,6 % na 35,76 miliardy dolarů, což je o 1,4 miliardy dolarů více, než odhadovali analytici. Její provozní cash flow v automobilovém průmyslu sice meziročně kleslo o 11 % na 3,47 miliardy dolarů, ale pokles lze zřejmě přičíst opatřením Covid-19 v Číně. Ve střednědobém horizontu by se tyto problémy měly zlepšit a v dlouhodobém horizontu by měly zmizet.Jen v posledním. čtvrtletí loňského roku automobilka dodala „více než 7 200 vozidel s možností připojení k elektrické síti, což je prudký nárůst oproti pouhým 457 vozům v 1. čtvrtletí“. Mezitím byla poptávka po Cadillacu Lyriq, luxusním SUV, velmi silná a recenze tohoto elektromobilu byly také „solidní“.Minulý rok pak také získala společnost FedEx prvních 150 z 2 500 elektrických dodávkových vozidel, která si objednala u GM, zatímco Walmart si u automobilky objednal 5 000 elektrických dodávkových vozidel.Mezitím se rozjíždí společný podnik GM s výrobcem baterií LG a GM navázal partnerství se společností EVgo , která má v Severní Americe více než 850 rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.Společnost Rivian uzavřela alianci se společností Amazon , která si u startupu objednala 100 000 dodávkových elektromobilů. Kromě toho AMZN plánuje do tohoto jara provozovat „tisíce“ dodávek Rivian ve více než 100 městech. Ve startupu EV také získala 18% podíl.Naše důvěra v Rivian se ještě zvýšila, když InsideEvs označil Rivian R1T za „vysoce schopný, luxusní v outdoorovém smyslu a vybavený funkcemi, které u nadcházejících elektrických pick-upů nenajdete“.K většímu nadšení pro společnost Rivian mě vede i to, že několik známých miliardářů, kteří jsou proslulí svou investiční zdatností, nakoupilo značné množství akcií společnosti RIVN. Konkrétně Ray Dalio koupil v posledním čtvrtletí roku 2022 62 800 akcií Rivianu, Greenlight Capital Davida Einhorna získal 74 000 akcií a George Soros drží obrovských 17,8 milionu akcií automobilky.