Americká nadnárodní společnost vyrábějící počítačový software, která se nejvíce proslavila vytvořením programu Photoshop, uspořádala každoroční uživatelskou konferenci Adobe Max, na níž oznámila řadu nových nástrojů a služeb umělé inteligence.
Konference zahrnovala tříhodinové zasedání věnované finančním analytikům, kteří se ponořili do složitostí nových služeb, zcela bez jakýchkoli finančních ukázek nebo prognóz. Společnost však ujistila, že její čtvrté fiskální čtvrtletí, které se uzavře za šest týdnů, zaznamená “další opravdu silné čtvrtletí”.
Výrazný důraz na umělou inteligenci a téměř žádná zmínka o finančních prognózách se výrazně lišily od loňského setkání, které se konalo přibližně ve stejnou dobu. Na rozdíl od podrobné projekce tržeb a zisku pro nadcházející fiskální rok se současné shromáždění sotva dotklo společnosti Figma, největšího pokusu o akvizici společnosti Adobe, která 13 měsíců po svém oznámení stále uvízla v procesu schvalování regulačními orgány. Reakce Wall Street na tento odchod byla vřelá, o čemž svědčí 5% nárůst ceny akcií Adobe za poslední dva dny.

Analytici vnímali prohlášení společnosti pozitivně i přes absenci konkrétních finančních údajů. Například Keith Weiss z Morgan Stanley se vyjádřil, že analytický den byl “velkou vizí”, zatímco Brent Thill z Jefferies jej charakterizoval jako “nejrychlejší tempo inovací za posledních dvacet let”. Alex Zukin ze společnosti Wolfe Research vyjádřil hluboké pokroky společnosti Adobe na cestě k realizaci sady produktů zcela založených na umělé inteligenci.
Příkladná výkonnost akcií Adobe, které od začátku roku vzrostly o více než 66 %, posílila důvěru investorů. Společnost překonala Microsoft, který zaznamenal méně velkolepé zisky navzdory podobně agresivnímu nástupu do generativní AI.
Tlak na tradiční podnikání společnosti Adobe je v souladu s rostoucím trendem mezi velkými firemními zákazníky, kteří vykazují opatrné chování při utrácení. Tento jev způsobil, že roční tržby společností Microsoft a Adobe rostou méně povzbudivě, a to o 7 %, resp. o 10 %.
V tomto scénáři je potenciál generativní umělé inteligence prolomit propad výkonnosti společnosti Adobe značný. Od spekulativních snah většiny technologických společností se Adobe odlišuje tím, že její úsilí vychází ze srozumitelně definovaných případů použití, které optimálně rezonují s uživatelskou základnou. Tento posun symbolizují zkoušky třetí generace nástroje Flyfire pro generování obrázků spolu s novými funkcemi AI ve Photoshopu, které slibují výrazné zjednodušení a zrychlení procesu úprav.

Do té doby je ústředním úkolem shromáždit dostatečné množství zákazníků, kteří budou ochotni za průlomové novinky společnosti Adobe zaplatit, aniž by to způsobilo pokles jejích ziskových marží. Navzdory převážně nevyzkoušenému obchodnímu využití generativní umělé inteligence je cílem platebního systému Adobe založeného na kreditech udržet stabilní a stálé provozní marže. Daniel Durn, finanční ředitel společnosti Adobe, tento závazek potvrdil v nedávném prohlášení.
Vzhledem ke slibným výsledkům akcií společnosti Adobe zůstávají oči upřené na společnost, která si razí cestu k přeměně na subjekt s dominantním podílem umělé inteligence. Tato metamorfóza, která se postupně zhmotňuje, způsobila, že finanční analytici očekávají v nadcházejícím fiskálním roce robustní růst tržeb společnosti Adobe o přibližně 12 %, což překonává prognózy pro stávající rok.
Přerod společnosti Adobe v průkopníka v oblasti umělé inteligence s vysokým potenciálem pro zrychlení tempa růstu znamená pro technologický průmysl zlom. Investoři, analytici a uživatelé mají od společnosti velká očekávání a čekají na její výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí, které mají být zveřejněny v prosinci, což svědčí o finančním dopadu AI.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky