Akcie Heinekenu rostou, pivovar dodržel celoroční prognózu
Heineken, druhý největší světový výrobce piva, ve středu potvrdil svůj celoroční výhled, což vedlo k růstu jeho akcií, i když společnost oznámila, že prodává méně piva.
Nizozemský pivovarnický gigant, známý svými nejprodávanějšími evropskými ležáky Heineken, Sol a Tiger, uvedl, že navzdory poklesu objemu piva ve třetím čtvrtletí zvýšil svůj zisk. Tento nárůst zisku přičítá vyšším cenám piva a posunu spotřebitelských preferencí směrem k dražším ležákům.
Tržby a objemy společnosti ve čtvrtletí zůstaly převážně v souladu s předpověďmi. V regionech Afriky, Blízkého východu a východní Evropy došlo k většímu poklesu, než se očekávalo, ale tento neúspěch byl vyvážen o něco lepšími objemy prodeje v Latinské Americe a Asii a Tichomoří, než se předpokládalo.
Dolf van den Brink, generální ředitel společnosti Heineken, potvrdil zlepšení objemových trendů na polovině trhů a udržení tržního podílu na o něco více než polovině těchto trhů. Uvedl: “Zatímco se snižuje cenová hladina ovlivněná inflací, pozorujeme zpomalení spotřebitelské poptávky na různých trzích, které čelí náročným makroekonomickým podmínkám.”
Pivovarnická společnost potvrdila svou predikci růstu provozního zisku v roce 2023 a předpokládá expanzi mezi nulou a středním jednociferným procentem. Tato zpráva poskytla uklidnění investorům, kteří chovali obavy, že společnost bude muset svou prognózu opět upravit směrem dolů.
Analytik globálního bankovního gigantu Citi Simon Hales v reakci na prognózu společnosti Heineken uvedl: “Po několika čtvrtletích špatné komunikace a nadměrného slibování/nedodržování závazků… by dnešní aktualizace měla být vnímána jako uklidňující.” Tato reakce podpořila důvěru ve společnost a akcie v počátečních obchodních transakcích vzrostly o 2,5 %.
Zdroj: Getty Images
Společnost Heineken vykázala ve třetím čtvrtletí (červenec až září) pokles objemu piva o 4,2 % na srovnatelné bázi, přičemž k propadu došlo ve všech regionech s výjimkou Ameriky. Zde zaznamenala výrazné výsledky, zejména v Brazílii a Mexiku, a vyvrátila tak očekávání analytiků, kteří předpokládali pokles o 4,3 %.
Ve Vietnamu, jednom z nejvýznamnějších trhů společnosti Heineken, se podmínky údajně mírně zlepšily na rozdíl od počátku roku. Navzdory tomu poptávka po portfoliu prémiových piv nadále trpěla v důsledku slabé ekonomiky.
Čisté tržby společnosti Heineken bez jednorázových položek vzrostly o 4,5 %. Tento údaj zaostal za očekávaným nárůstem o 4,8 %, na který upozorňovali analytici podle průzkumu sestaveného společností. Relativně malý rozdíl mezi vzestupem tržeb a prognózami analytiků však v kombinaci s pevnými celoročními prognózami signalizuje stabilitu a optimismus, přičemž Heineken se drží na stabilní úrovni v podmínkách kolísání globálního trhu.
Celkově lze říci, že navzdory nižšímu objemu piva a nerovnoměrné ekonomické situaci na klíčových trzích zůstává společnost Heineken ohledně svých vyhlídek optimistická. S posilujícími akciemi a tvrzením vedení, že polovina trhů vykazuje lepší trendy, společnost manévruje přes negativní vliv inflace a ekonomické pomalosti. Důvěra analytiků a uklidňující celoroční výhled by mohly naznačovat, že Heineken, podobně jako spotřebitelé, které oslovuje, se rozhoduje pro prémiovější pozici na světovém pivovarnickém trhu.
Nizozemský pivovarnický gigant, známý svými nejprodávanějšími evropskými ležáky Heineken, Sol a Tiger, uvedl, že navzdory poklesu objemu piva ve třetím čtvrtletí zvýšil svůj zisk. Tento nárůst zisku přičítá vyšším cenám piva a posunu spotřebitelských preferencí směrem k dražším ležákům.Tržby a objemy společnosti ve čtvrtletí zůstaly převážně v souladu s předpověďmi. V regionech Afriky, Blízkého východu a východní Evropy došlo k většímu poklesu, než se očekávalo, ale tento neúspěch byl vyvážen o něco lepšími objemy prodeje v Latinské Americe a Asii a Tichomoří, než se předpokládalo.Dolf van den Brink, generální ředitel společnosti Heineken, potvrdil zlepšení objemových trendů na polovině trhů a udržení tržního podílu na o něco více než polovině těchto trhů. Uvedl: “Zatímco se snižuje cenová hladina ovlivněná inflací, pozorujeme zpomalení spotřebitelské poptávky na různých trzích, které čelí náročným makroekonomickým podmínkám.”Pivovarnická společnost potvrdila svou predikci růstu provozního zisku v roce 2023 a předpokládá expanzi mezi nulou a středním jednociferným procentem. Tato zpráva poskytla uklidnění investorům, kteří chovali obavy, že společnost bude muset svou prognózu opět upravit směrem dolů.Analytik globálního bankovního gigantu Citi Simon Hales v reakci na prognózu společnosti Heineken uvedl: “Po několika čtvrtletích špatné komunikace a nadměrného slibování/nedodržování závazků… by dnešní aktualizace měla být vnímána jako uklidňující.” Tato reakce podpořila důvěru ve společnost a akcie v počátečních obchodních transakcích vzrostly o 2,5 %.Společnost Heineken vykázala ve třetím čtvrtletí pokles objemu piva o 4,2 % na srovnatelné bázi, přičemž k propadu došlo ve všech regionech s výjimkou Ameriky. Zde zaznamenala výrazné výsledky, zejména v Brazílii a Mexiku, a vyvrátila tak očekávání analytiků, kteří předpokládali pokles o 4,3 %.Ve Vietnamu, jednom z nejvýznamnějších trhů společnosti Heineken, se podmínky údajně mírně zlepšily na rozdíl od počátku roku. Navzdory tomu poptávka po portfoliu prémiových piv nadále trpěla v důsledku slabé ekonomiky.Čisté tržby společnosti Heineken bez jednorázových položek vzrostly o 4,5 %. Tento údaj zaostal za očekávaným nárůstem o 4,8 %, na který upozorňovali analytici podle průzkumu sestaveného společností. Relativně malý rozdíl mezi vzestupem tržeb a prognózami analytiků však v kombinaci s pevnými celoročními prognózami signalizuje stabilitu a optimismus, přičemž Heineken se drží na stabilní úrovni v podmínkách kolísání globálního trhu.Celkově lze říci, že navzdory nižšímu objemu piva a nerovnoměrné ekonomické situaci na klíčových trzích zůstává společnost Heineken ohledně svých vyhlídek optimistická. S posilujícími akciemi a tvrzením vedení, že polovina trhů vykazuje lepší trendy, společnost manévruje přes negativní vliv inflace a ekonomické pomalosti. Důvěra analytiků a uklidňující celoroční výhled by mohly naznačovat, že Heineken, podobně jako spotřebitelé, které oslovuje, se rozhoduje pro prémiovější pozici na světovém pivovarnickém trhu.