Podle zprávy společnosti RepRisk, která poskytuje údaje o životním prostředí, sociálních aspektech a správě a řízení, se za poslední rok celosvětově zvýšil počet případů “greenwashingu” ze strany finančních institucí o 70 %. Firma zdokumentovala 148 případů z odvětví bankovnictví a finančních služeb za rok do září 2023, což je nárůst oproti 86 případům v předchozím roce. Více než 70 % z nich se týkalo evropských institucí, většinou šlo o zavádějící tvrzení o fosilních palivech. Nárůst greenwashingu, kdy firmy uvádějí klamavá tvrzení související s udržitelností, se pohybuje na druhém místě za ropným a plynárenským průmyslem. V souvislosti s tím společnost RepRisk oznámila nárůst případů, kdy společnosti využívají “social washing”, aby zastřely základní sociální problémy a zároveň vylepšily svůj veřejný obraz. Ve světle těchto přetrvávajících klamavých praktik firma zdůraznila, že “zavádějící komunikace týkající se environmentálních a sociálních témat nejen brání společnému pokroku, ale také poškozuje důvěru spotřebitelů a investorů”.
Podle zprávy společnosti RepRisk, která poskytuje údaje o životním prostředí, sociálních aspektech a správě a řízení, se za poslední rok celosvětově zvýšil počet případů “greenwashingu” ze strany finančních institucí o 70 %. Firma zdokumentovala 148 případů z odvětví bankovnictví a finančních služeb za rok do září 2023, což je nárůst oproti 86 případům v předchozím roce. Více než 70 % z nich se týkalo evropských institucí, většinou šlo o zavádějící tvrzení o fosilních palivech. Nárůst greenwashingu, kdy firmy uvádějí klamavá tvrzení související s udržitelností, se pohybuje na druhém místě za ropným a plynárenským průmyslem. V souvislosti s tím společnost RepRisk oznámila nárůst případů, kdy společnosti využívají “social washing”, aby zastřely základní sociální problémy a zároveň vylepšily svůj veřejný obraz. Ve světle těchto přetrvávajících klamavých praktik firma zdůraznila, že “zavádějící komunikace týkající se environmentálních a sociálních témat nejen brání společnému pokroku, ale také poškozuje důvěru spotřebitelů a investorů”.