Společnost očekává, že v letošním roce předá 375 až 400 kusů svého pracovního letounu, což je méně než předchozí odhad 400 až 450 kusů, který finanční ředitel Boeingu potvrdil na konferenci minulý měsíc. Znamená to nepříjemnou informaci pro Boeing i pro zákazníky z řad leteckých společností, kteří se těší na nové, úspornější dopravní letouny.
Navzdory problémům s výrobou Boeing zachoval očekávání volného peněžního toku pro rok 2023 ve výši 3 až 5 miliard dolarů. Akcie společnosti v předobchodní fázi obchodování po zveřejnění výsledků Boeingu vzrostly o více než 3 %.
„Slyšel jsem, že ti mimo naši společnost se ptají, zda jsme ztratili krok. Já to vnímám jako pravý opak,“ uvedl ve středu generální ředitel Dave Calhoun ve zprávě pro zaměstnance, když společnost oznamovala výsledky za třetí čtvrtletí. „Nejdůležitější je, že jsme tvrdě pracovali na tom, abychom vštípili kulturu komunikace a transparentního předkládání jakéhokoli problému, bez ohledu na jeho velikost, abychom mohli dát věci do pořádku do budoucna.“
Uvedl, že společnost nyní může tyto problémy napravit „jednou provždy“.
Společnost Boeing se snaží zvýšit výrobu nových letadel, aby uspokojila poptávku po oživení letecké dopravy po pandemii Covid. Například nízkonákladový dopravce Ryanair nedávno omezil svůj zimní letový řád a obvinil zpoždění dodávek ze strany Boeingu.
Tržby v jednotce výrobce komerčních letadel vzrostly oproti třetímu čtvrtletí roku 2022 o 25 % na 7,88 miliardy dolarů, k čemuž přispěly dodávky širokotrupých letadel 787 Dreamliner, ačkoli nižší dodávky letadel 737 a abnormální výrobní náklady vedly k záporné provozní marži ve výši 8,6 %.
Společnost Boeing uvedla, že do konce roku plánuje zvýšit výrobu letounů 737 na 38 letadel měsíčně, a uvedla, že přechází na výrobu letounů Dreamliner v počtu pěti kusů měsíčně. Znovu potvrdila svůj odhad, že letos předá 70 až 80 Dreamlinerů.

Její obranná jednotka byla také částečně ve ztrátě, a to kvůli ztrátě 482 milionů dolarů z programu Air Force One kvůli „vyšším odhadovaným výrobním nákladům souvisejícím s inženýrskými změnami a nestabilitou pracovních sil“, a také kvůli ztrátě 315 milionů dolarů ze smlouvy na výrobu satelitů.
Zde jsou výsledky společnosti za období končící 30. září ve srovnání s odhady společnosti LSEG, dříve známé jako Refinitiv:
Upravená ztráta na akcii: 3,26 USD oproti 2,96 USD
Tržby: 18,10 miliardy USD oproti 18,01 miliardy USD
Čistá ztráta společnosti Boeing se ve třetím čtvrtletí snížila na téměř 1,64 miliardy dolarů, tj. 2,70 dolaru na akcii, ve srovnání s předchozím rokem, kdy dosáhla ztráty 3,31 miliardy dolarů, tj. 5,49 dolaru na akcii. Po očištění o jednorázové položky, většinou související s penzijními plány, společnost prodělala 3,26 USD na akcii, což je větší než očekávaná upravená ztráta.
Tržby se oproti stejnému tříměsíčnímu období před rokem zvýšily o 13 % na 18,10 miliardy USD, což mírně překonalo odhady analytiků.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky