Booking Holdings usnadňuje investování do cestování.
Ano, Booking Holdings (BKNG). Akcie této cestovní webové stránky jsou v posledních letech nejbližší jistotou v cestovním světě a překonávají akcie leteckých společností, hotelů i Expedie (EXPE). Za poslední tři roky akcie zdvojnásobily výnosy indexu S&P 500, přičemž tyto zisky byly způsobeny silou na celkovém trhu cestovního ruchu a schopností společnosti Booking proměnit ji v zisky. Cestovní ruch se po skončení boomu v období po Covidu stává složitějším, ale silné stránky Bookingu, zejména v Evropě, mu dávají výhodu, která by měla znamenat pokračující překonávání výkonnosti v následujících letech.
„Booking je více vystaven strukturálně lepšímu trhu v Evropě,“ říká Ramiz Chelat, portfolio manažer společnosti Vontobel Asset Management, která vlastní akcie. „Máme tendenci vybírat si lídry v oboru s čistší historií a Booking mezi nimi vyniká.“
Booking není pro investory málo známou destinací. V roce 2023 akcie posílily o 50 % na nedávných 3 040 USD, a to díky celkovým rezervacím, které ve druhém čtvrtletí vzrostly o 15 % na 39,7 miliardy USD. Je na místě se ptát, zda jsou všechny zisky již v akciích, zejména v souvislosti se známkami, že by cestování mohlo začít zpomalovat.
Booking je však více než jen jednoduchou hrou na trhu cestovního ruchu. Výhoda, kterou získává z Evropy, ji odlišuje od Expedie a dalších cestovních webů. Hotely v USA jsou z velké části provozovány řetězci a pro cestovatele je často výhodnější rezervovat si ubytování prostřednictvím společností Hilton Wordwide Holdings (HLT), Hyatt Hotels (H), Marriott International (MAR) nebo jiných přímo než prostřednictvím cestovních agregátorů.
Podle společnosti Mordor Intelligence tomu tak není v Evropě, kde má Booking největší podíl na trhu ve velmi roztříštěném odvětví. Mnoho tamních hotelů je provozováno nezávisle a nemají jinou možnost než využívat Booking. Mají také vyšší marže – analytik společnosti D.A. Davidson Tom White odhaduje, že Booking vydělává 15 % provize z hotelů – než u letecké dopravy, kde vydělává nízké až střední jednociferné sazby. Díky tomuto mixu je Booking ziskovější než jeho konkurenti.
Pomůže i geografie. Zatímco cestování v USA zpomaluje, Asie vykazuje obzvláště vysoký růst. Je to hlavně díky Číně, kde cestování stále dosahuje pouze 60 % úrovně před nástupem Covidu, což Conor Cunningham ze společnosti Melius Research označuje za „další katalyzátor výkonnosti“, protože se stále zotavuje. „Očekáváme, že akcie budou i nadále fungovat, protože společnost má nadměrnou expozici vůči mezinárodním trhům, kde je oživení stále ve středním proudu,“ píše.
Zdroj: Getty Images
Navzdory svému úspěchu Booking nepolevuje v sebeuspokojení. Sází na to, čemu říká „propojené cestování“, kdy poskytuje vše od letu a hotelu až po auto, které cestující dopraví na letiště a zpět. Využívá také umělou inteligenci, aby zákazníkům usnadnila hledání toho, co chtějí. Z dlouhodobého hlediska tyto snahy zvýší zisky společnosti tím, že zákazníci budou stále častěji navštěvovat webové stránky, které jsou stále více „vše v jednom“.
„Přidáváte nový zdroj příjmů, který zvyšuje zisky v dolarech,“ říká analytik společnosti Cowen Kevin Kopelman. „Ještě důležitější je, že to podporuje váš celkový balíček, takže to pomůže zvýšit růst hotelu díky křížovému prodeji a balíčkům.“
Důkazem jsou finanční výsledky. Analytici podle společnosti FactSet předpovídají, že v příštích třech letech porostou tržby přibližně o 9,5 % ročně na zhruba 27,7 miliardy dolarů v roce 2026, což je o něco pomalejší růst než celkový počet rezervací. Přesto analytici očekávají, že provozní marže vzroste z letošních 30,9 % na něco málo přes 32 % v roce 2026, protože růst tržeb předčí růst výdajů, jako jsou marketing a mzdy. I bez výrazného zvýšení provozní marže – zvýšení částky, kterou platí Googlu za přivedení návštěvnosti na své stránky, je jedním z možných vítězství – by měl čistý příjem růst zhruba o 13 % ročně.
Zdroj: Getty Images
Skutečným tahounem akcií však bude volný peněžní tok, který by měl v příštím roce přesáhnout 7 miliard dolarů. To by se zhruba rovnalo zisku před úroky, zdaněním a nepeněžními výdaji, protože společnost udržuje nízké kapitálové výdaje. A velká část této hotovosti půjde na zpětný odkup akcií – společnost při hovoru o výsledcích za druhé čtvrtletí signalizovala, že má stále povoleno 19 miliard dolarů na zpětný odkup akcií, které plánuje využít v příštích 3,5 letech.
Zpětné odkupy jsou důležitou součástí strategie společnosti Booking – letos do konce července snížila počet svých akcií z 37,9 milionu na 35,7 milionu – a analytik společnosti Evercore Mark Mahaney tvrdí, že díky nadcházejícím zpětným odkupům by společnost měla být schopna dosáhnout růstu zisku na akcii ve výši desítek. Ani cena akcií, která je přibližně 18krát vyšší než odhadovaný zisk v roce 2024 ve výši 169 USD, nevypadá tak draze. Její ocenění se zhruba rovná ocenění indexu S&P 500, přesto Booking zvyšuje zisk téměř dvakrát rychleji než index.
„Akcie se mi líbí, protože si myslím, že má dobrý růst zisků,“ říká Mahaney, který má cílovou cenu 4 300 USD, což je o 41 % více než při středečním uzavření.
To je výlet, na který se těšíme.
Booking Holdings usnadňuje investování do cestování.Ano, Booking Holdings . Akcie této cestovní webové stránky jsou v posledních letech nejbližší jistotou v cestovním světě a překonávají akcie leteckých společností, hotelů i Expedie . Za poslední tři roky akcie zdvojnásobily výnosy indexu S&P 500, přičemž tyto zisky byly způsobeny silou na celkovém trhu cestovního ruchu a schopností společnosti Booking proměnit ji v zisky. Cestovní ruch se po skončení boomu v období po Covidu stává složitějším, ale silné stránky Bookingu, zejména v Evropě, mu dávají výhodu, která by měla znamenat pokračující překonávání výkonnosti v následujících letech.„Booking je více vystaven strukturálně lepšímu trhu v Evropě,“ říká Ramiz Chelat, portfolio manažer společnosti Vontobel Asset Management, která vlastní akcie. „Máme tendenci vybírat si lídry v oboru s čistší historií a Booking mezi nimi vyniká.“Booking není pro investory málo známou destinací. V roce 2023 akcie posílily o 50 % na nedávných 3 040 USD, a to díky celkovým rezervacím, které ve druhém čtvrtletí vzrostly o 15 % na 39,7 miliardy USD. Je na místě se ptát, zda jsou všechny zisky již v akciích, zejména v souvislosti se známkami, že by cestování mohlo začít zpomalovat. Booking je však více než jen jednoduchou hrou na trhu cestovního ruchu. Výhoda, kterou získává z Evropy, ji odlišuje od Expedie a dalších cestovních webů. Hotely v USA jsou z velké části provozovány řetězci a pro cestovatele je často výhodnější rezervovat si ubytování prostřednictvím společností Hilton Wordwide Holdings , Hyatt Hotels , Marriott International nebo jiných přímo než prostřednictvím cestovních agregátorů.Podle společnosti Mordor Intelligence tomu tak není v Evropě, kde má Booking největší podíl na trhu ve velmi roztříštěném odvětví. Mnoho tamních hotelů je provozováno nezávisle a nemají jinou možnost než využívat Booking. Mají také vyšší marže – analytik společnosti D.A. Davidson Tom White odhaduje, že Booking vydělává 15 % provize z hotelů – než u letecké dopravy, kde vydělává nízké až střední jednociferné sazby. Díky tomuto mixu je Booking ziskovější než jeho konkurenti.Pomůže i geografie. Zatímco cestování v USA zpomaluje, Asie vykazuje obzvláště vysoký růst. Je to hlavně díky Číně, kde cestování stále dosahuje pouze 60 % úrovně před nástupem Covidu, což Conor Cunningham ze společnosti Melius Research označuje za „další katalyzátor výkonnosti“, protože se stále zotavuje. „Očekáváme, že akcie budou i nadále fungovat, protože společnost má nadměrnou expozici vůči mezinárodním trhům, kde je oživení stále ve středním proudu,“ píše.Navzdory svému úspěchu Booking nepolevuje v sebeuspokojení. Sází na to, čemu říká „propojené cestování“, kdy poskytuje vše od letu a hotelu až po auto, které cestující dopraví na letiště a zpět. Využívá také umělou inteligenci, aby zákazníkům usnadnila hledání toho, co chtějí. Z dlouhodobého hlediska tyto snahy zvýší zisky společnosti tím, že zákazníci budou stále častěji navštěvovat webové stránky, které jsou stále více „vše v jednom“.„Přidáváte nový zdroj příjmů, který zvyšuje zisky v dolarech,“ říká analytik společnosti Cowen Kevin Kopelman. „Ještě důležitější je, že to podporuje váš celkový balíček, takže to pomůže zvýšit růst hotelu díky křížovému prodeji a balíčkům.“Důkazem jsou finanční výsledky. Analytici podle společnosti FactSet předpovídají, že v příštích třech letech porostou tržby přibližně o 9,5 % ročně na zhruba 27,7 miliardy dolarů v roce 2026, což je o něco pomalejší růst než celkový počet rezervací. Přesto analytici očekávají, že provozní marže vzroste z letošních 30,9 % na něco málo přes 32 % v roce 2026, protože růst tržeb předčí růst výdajů, jako jsou marketing a mzdy. I bez výrazného zvýšení provozní marže – zvýšení částky, kterou platí Googlu za přivedení návštěvnosti na své stránky, je jedním z možných vítězství – by měl čistý příjem růst zhruba o 13 % ročně.Skutečným tahounem akcií však bude volný peněžní tok, který by měl v příštím roce přesáhnout 7 miliard dolarů. To by se zhruba rovnalo zisku před úroky, zdaněním a nepeněžními výdaji, protože společnost udržuje nízké kapitálové výdaje. A velká část této hotovosti půjde na zpětný odkup akcií – společnost při hovoru o výsledcích za druhé čtvrtletí signalizovala, že má stále povoleno 19 miliard dolarů na zpětný odkup akcií, které plánuje využít v příštích 3,5 letech.Zpětné odkupy jsou důležitou součástí strategie společnosti Booking – letos do konce července snížila počet svých akcií z 37,9 milionu na 35,7 milionu – a analytik společnosti Evercore Mark Mahaney tvrdí, že díky nadcházejícím zpětným odkupům by společnost měla být schopna dosáhnout růstu zisku na akcii ve výši desítek. Ani cena akcií, která je přibližně 18krát vyšší než odhadovaný zisk v roce 2024 ve výši 169 USD, nevypadá tak draze. Její ocenění se zhruba rovná ocenění indexu S&P 500, přesto Booking zvyšuje zisk téměř dvakrát rychleji než index.„Akcie se mi líbí, protože si myslím, že má dobrý růst zisků,“ říká Mahaney, který má cílovou cenu 4 300 USD, což je o 41 % více než při středečním uzavření.To je výlet, na který se těšíme.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...