Vzhledem k tomu, že se třetí čtvrtletí roku chýlilo ke konci bez významnějších novinek ohledně zahájení dodávek vozu Cybertruck, vznesli zákazníci a investoři otázky ohledně důvodů zdržení, které posilují obavy o rozsah krátkodobé nabídky společnosti Tesla.
Tesla Cybertruck je jedinečný vůz s neotřelým trojúhelníkovým designem a převratnými neprůstřelnými prvky, které jej odlišují od ostatních a činí z něj pro zákazníky lákavé čekání. Podle osob spojených s projektem však tytéž jedinečné vlastnosti vyvolaly řadu problémů při uvádění avantgardního elektrického pick-upu na trh.

Cybertruck, který byl původně určen k uvedení na trh v roce 2021, zaznamenal četné komplikace, což zvyšuje tlak na společnost Tesla, aby si udržela trajektorii růstu prodeje v podmínkách potenciálně klesající poptávky po elektromobilech a stárnoucí nabídky. Společnost Tesla má v pondělí oznámit celosvětové prodeje svých vozidel za třetí čtvrtletí, ačkoli na žádosti o komentář nereagovala.
V hovoru k výsledkům společnosti za první čtvrtletí letošního roku Elon Musk naznačil, že by se ve třetím čtvrtletí mohla konat dodací akce pro zákazníky u příležitosti zahájení prodeje. Na poslední zpoždění narážel také v létě, když odrazil otázku týkající se cen a harmonogramu dodávek vozu a tvrdil, že vůz bude dodán ještě letos.
Podle Muska obsahuje cybertruck množství nových technologií a výrazně se liší od ostatních vozidel, což vyvolalo rozruch, který vyvrcholil více než půl milionem objednávek do konce roku 2020. Aktuální počty rezervací však Musk nezveřejnil.
S pokračujícím zpožděním roste riziko, že se dřívější kupci obrátí k jiným alternativám, zejména s tím, jak konkurenti rozšiřují svou nabídku elektrických pickupů. K tomu se přidává Muskovo prohlášení, že cena a specifikace modelu se mohou změnit v důsledku inflace.

Pro první zájemce o Cybertruck, jako je Maurice Moortgat, analytik kybernetické bezpečnosti v důchodu, není klíčovým problémem datum dodání, ale konečná cena. Uvedl, že je ochoten zaplatit za střední verzi pickupu až 65 000 dolarů.
Muskův netradiční přístup k uvedení kybernetického vozu na trh se odchyluje od standardního postupu automobilového průmyslu, který obvykle využívá sdílené díly pro různé modely, aby minimalizoval komplikace při výrobě. Vzhledem k novosti konstrukce modelu Cybertruck je však tato strategie neproveditelná. Konstrukce a výrobní proces vozu zahrnují novou technologii baterií a komplikovanou konstrukční strukturu, přičemž montáž probíhá v závodě starém necelé dva roky.
Kromě toho nebývalá hmotnost vozu způsobená jeho vnějším povrchem z nerezové oceli představuje pro společnost Tesla problém při plnění cílů dojezdu, což vyvolalo intenzivní zkoumání konstrukčních prvků s cílem snížit hmotnost. Současně se zaměstnanci společnosti snaží splnit Muskův slib neprůstřelného nákladního vozu a zároveň řídit náklady.
Mark Wakefield, výkonný ředitel poradenské společnosti AlixPartners, naznačuje, že tato rizika jsou neodmyslitelně spojena s novostí a neznalostí příslušné technologie. Starší modely, jako je crossover Tesla Model Y a sedan Model 3, byly strategicky přijaty, aby podpořily růst prodejů uprostřed zpoždění kybernetického vozu.

Tesla nedávno zveřejnila novou verzi Modelu 3 s delším dojezdem a vyšší cenou, která však zatím není v USA k dispozici. Mezitím nedočkaví fanoušci Tesly netrpělivě očekávají uvedení vozu Cybertruck na trh, protože jeho předprodukční verze byly spatřeny například v San Francisku.
První zájemci, jako je Rich Hargrave, manažer prodeje softwaru, který vlastní Model Y, jsou nadšeni z konečných specifikací očekávaného vozu. Uvědomuje si však také možné problémy a prohlašuje, že je ochoten počkat, až společnost vyladí nedostatky u ostatních zákazníků, a teprve pak si ho pořídí sám.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky