Tato částka, která vznikla jako přímý důsledek stávek, je výrazně nižší než ohlášené ztráty severoamerických konkurentů. Nepříznivý účinek stávek sice výrazně snížil zisk společnosti, ale čisté tržby zaznamenaly 7% nárůst a dosáhly 45,1 miliardy eur. Až do října však stávky vedly k přerušení výroby, což mělo vést k poklesu tržeb o 3 miliardy eur.
Finanční triumf automobilky byl zaznamenán na všech trzích, přičemž Asie byla samostatnou výjimkou. Natalie Knightová, finanční ředitelka společnosti Stellantis, zdůvodnila relativně menší finanční dopad stávek tím, že se firma celosvětově zlepšila a odvážně zavedla významná opatření na snížení nákladů. Při zpětném pohledu byl dopad stávek výraznější v případě GM a Fordu, dalších dominantních hráčů v lize velkých tří automobilek, které vykázaly zásah ve výši 800 milionů, resp. 1,3 miliardy dolarů.
Knightová, vyjadřující odolnost uprostřed pravděpodobně nepříznivých podmínek, prohlásil: “Nadále máme velmi silnou pozici v celosvětovém měřítku i ve Spojených státech. Je to pro nás důležitý trh, jsme vysoce ziskoví a jsme velmi odhodláni věnovat se naší budoucnosti. Základem našeho jednání a postupu je však zmírňování dopadů.”

Ve světle těchto pro společnost neklidných časů se společnost Stellantis rozhodla vzdát se účasti na nadcházejícím technologickém veletrhu CES v Las Vegas i na autosalonu v Los Angeles a přičítá tato rozhodnutí přetrvávajícím důsledkům dopadů stávky.
Po šesti týdnech stávky, do níž bylo zapojeno více než 14 000 pracovníků v montážních závodech, převážně v Michiganu a Ohiu, a v různých dalších dílčích skladech po celých Spojených státech, se společnosti Stellantis podařilo vyjednat předběžnou dohodu s odborovým svazem United Auto Workers, jejímž cílem bylo rozptýlit rozsáhlé rozpory.
Společnost Stellantis se odchýlila od tradiční praxe a nezveřejnila vyčerpávající údaje o zisku za třetí čtvrtletí, ale rozhodla se zveřejnit pouze údaje o dodávkách a tržbách. Odhlédl od některých finančních zajímavostí tohoto období a uvedl, že prodej elektromobilů zaznamenal oproti předchozímu roku impozantní nárůst o 37 %, přičemž tento výrazný nárůst přičítá silnému prodeji modelu Jeep Avenger a prodeji užitkových vozidel.
Severní Amerika se etablovala jako centrum generování příjmů automobilky, tvoří přibližně polovinu celosvětových výnosů a přispěla 21,5 miliardami eur, což znamená 2% progres oproti minulému roku. Evropa, která doplnila řízení jako další lídr v ziskovosti, zaznamenala nárůst o 5 % na 14 miliard eur, protože prodeje vzrostly o 11 %. Tržby vykázaly pozoruhodný růst díky trvalému přílivu, čímž zmírnily ztráty finančního portfolia společnosti způsobené stávkou. Řada zmírňujících opatření a strategií odráží snahu společnosti Stellantis o odolnost v těchto zkouškových časech.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky