Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

NBA může další smlouvou o autorských právech změnit poměr sil v médiích

Národní basketbalová asociace (NBA) se chystá přijmout zásadní rozhodnutí o přidělení televizních a streamovacích práv na své živé zápasy.

Jan Golda Autor: Jan Golda
7 října, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Výsledek, kdy se do sféry držitelů práv mohou zapojit těžké váhy jako NBCUniversal, YouTube TV společnosti Google, Amazon, Apple a Netflix, pravděpodobně vyvolá seismické změny v mediálním průmyslu.

Tato předběžná jednání ještě nejsou oficiální, očekává se, že představitelé ligy zahájí oficiální jednání po dubnu, jakmile skončí exkluzivní vyjednávací období ligy se stávajícími partnery v oblasti mediálních práv – společnostmi Disney a Warner Bros. Discovery.

Každé obnovení mediálních práv NBA je významné vzhledem k tomu, že k němu dochází velmi zřídka – přibližně jednou za deset let. Poslední obnovení bylo oznámeno v roce 2014, přičemž současná smlouva vyprší po sezóně 2024-25. Pozorovatelé předpovídají, že v nové mediální smlouvě NBA pravděpodobně dojde k navýšení, dokonce předpokládají nárůst o 200 až 350 %.

Vzhledem k tomu, že mediální práva národní fotbalové ligy jsou bezpečně vázána až do roku 2033, nachází se NBA ve výhodné pozici, která může změnit nejen budoucnost ligy, ale také způsob, jakým fanoušci konzumují basketbal NBA.

Zdroj: Getty Images

Do této měnící se situace se promítá i vzestup streamování podporovaného reklamou, v němž je Netflix hlavním hráčem. Spolupředseda představenstva Ted Sarandos v poslední době projevil změnu postoje, od nezájmu o NBA k potenciálnímu zájmu. Tento posun přišel po spuštění nové vrstvy streamování s podporou reklamy, která za 6,99 dolaru měsíčně přilákala asi 5 milionů předplatitelů. Třída podporovaná reklamami společnosti Netflix zaznamenala vyšší výnosy než standardní třída bez reklam za 15,49 USD, což je trend, který by měl pokračovat, pokud budou na platformu přidány zápasy NBA.

NBA je pro každou streamovací službu podporovanou reklamami obzvláště cenná díky dlouhé sezóně, která trvá od října do června, což z ní dělá účinný nástroj pro snížení odlivu fanoušků.

Advertisement

Klíčem k rozhodnutí NBA je globální dosah potenciálních partnerů. Vzhledem k tomu, že NBA má řadu mezinárodních hvězd, je platforma s dostupností ve více zemích velmi atraktivní. Uchazečem je společnost NBCUniversal s vysílací sítí i streamovací službou Peacock. Streamovací služba Peacock společnosti NBCUniversal je však v současné době dostupná pouze v USA a má méně předplatitelů než ESPN+ společnosti Disney nebo Max společnosti Warner Bros. Discovery.

Chcete využít této příležitosti?

Dalším silným potenciálním partnerem je YouTube TV, která již uzavřela globální partnerství s NBA a má více než 2,7 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Podle zasvěcených osob má Amazon, který projevil ochotu investovat velké prostředky do živých sportovních přenosů, jako potenciální partner pro streamování výhodu před společností Apple.

Zdroj: Getty Images

NBA čeká při rozhodování několik zásadních faktorů. K dosažení maximální ceny za práva bude zapotřebí jemná rovnováha mezi omezením poptávky a nabídky. NBA se možná bude snažit omezit mediální partnerství na dvě nebo tři, aby zákazníky nezahltila příliš mnoha možnostmi streamování zápasů NBA.

Toto rozhodnutí by však mohlo mít širší důsledky. Pokud NBA neprodlouží smlouvu s ESPN nebo TNT, mohlo by to znamenat urychlení zániku kabelových balíčků.

Jako strategii ke zmírnění této složitosti plánuje NBA využít svou aplikaci NBA a stránky NBA.com jako digitální “vstupní dveře”. Tento přístup by fanoušky nasměroval na konkrétní streamovací službu vysílající zápas nebo nabídl možnost sledovat zápasy v aplikaci, v závislosti na partnerských dohodách. Tento krok by mohl mít zásadní vliv na způsob, jakým budou fanoušci v budoucnu využívat obsah NBA, a odráží podobnou strategii, o které letos uvažovala ESPN.

Je nesporné, že tato jednání budou nejen formovat budoucnost konzumace NBA, ale také předznamenávat novou éru v mediálním průmyslu, protože poměr sil mezi televizí a streamováním se stále mění.

Výsledek, kdy se do sféry držitelů práv mohou zapojit těžké váhy jako NBCUniversal, YouTube TV společnosti Google, Amazon, Apple a Netflix, pravděpodobně vyvolá seismické změny v mediálním průmyslu.Tato předběžná jednání ještě nejsou oficiální, očekává se, že představitelé ligy zahájí oficiální jednání po dubnu, jakmile skončí exkluzivní vyjednávací období ligy se stávajícími partnery v oblasti mediálních práv – společnostmi Disney a Warner Bros. Discovery.Každé obnovení mediálních práv NBA je významné vzhledem k tomu, že k němu dochází velmi zřídka – přibližně jednou za deset let. Poslední obnovení bylo oznámeno v roce 2014, přičemž současná smlouva vyprší po sezóně 2024-25. Pozorovatelé předpovídají, že v nové mediální smlouvě NBA pravděpodobně dojde k navýšení, dokonce předpokládají nárůst o 200 až 350 %.Vzhledem k tomu, že mediální práva národní fotbalové ligy jsou bezpečně vázána až do roku 2033, nachází se NBA ve výhodné pozici, která může změnit nejen budoucnost ligy, ale také způsob, jakým fanoušci konzumují basketbal NBA.Do této měnící se situace se promítá i vzestup streamování podporovaného reklamou, v němž je Netflix hlavním hráčem. Spolupředseda představenstva Ted Sarandos v poslední době projevil změnu postoje, od nezájmu o NBA k potenciálnímu zájmu. Tento posun přišel po spuštění nové vrstvy streamování s podporou reklamy, která za 6,99 dolaru měsíčně přilákala asi 5 milionů předplatitelů. Třída podporovaná reklamami společnosti Netflix zaznamenala vyšší výnosy než standardní třída bez reklam za 15,49 USD, což je trend, který by měl pokračovat, pokud budou na platformu přidány zápasy NBA.NBA je pro každou streamovací službu podporovanou reklamami obzvláště cenná díky dlouhé sezóně, která trvá od října do června, což z ní dělá účinný nástroj pro snížení odlivu fanoušků.Klíčem k rozhodnutí NBA je globální dosah potenciálních partnerů. Vzhledem k tomu, že NBA má řadu mezinárodních hvězd, je platforma s dostupností ve více zemích velmi atraktivní. Uchazečem je společnost NBCUniversal s vysílací sítí i streamovací službou Peacock. Streamovací služba Peacock společnosti NBCUniversal je však v současné době dostupná pouze v USA a má méně předplatitelů než ESPN+ společnosti Disney nebo Max společnosti Warner Bros. Discovery.Chcete využít této příležitosti?Dalším silným potenciálním partnerem je YouTube TV, která již uzavřela globální partnerství s NBA a má více než 2,7 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Podle zasvěcených osob má Amazon, který projevil ochotu investovat velké prostředky do živých sportovních přenosů, jako potenciální partner pro streamování výhodu před společností Apple.NBA čeká při rozhodování několik zásadních faktorů. K dosažení maximální ceny za práva bude zapotřebí jemná rovnováha mezi omezením poptávky a nabídky. NBA se možná bude snažit omezit mediální partnerství na dvě nebo tři, aby zákazníky nezahltila příliš mnoha možnostmi streamování zápasů NBA.Toto rozhodnutí by však mohlo mít širší důsledky. Pokud NBA neprodlouží smlouvu s ESPN nebo TNT, mohlo by to znamenat urychlení zániku kabelových balíčků.Jako strategii ke zmírnění této složitosti plánuje NBA využít svou aplikaci NBA a stránky NBA.com jako digitální “vstupní dveře”. Tento přístup by fanoušky nasměroval na konkrétní streamovací službu vysílající zápas nebo nabídl možnost sledovat zápasy v aplikaci, v závislosti na partnerských dohodách. Tento krok by mohl mít zásadní vliv na způsob, jakým budou fanoušci v budoucnu využívat obsah NBA, a odráží podobnou strategii, o které letos uvažovala ESPN.Je nesporné, že tato jednání budou nejen formovat budoucnost konzumace NBA, ale také předznamenávat novou éru v mediálním průmyslu, protože poměr sil mezi televizí a streamováním se stále mění.
Tagy: basketbalmediální průmyslNBAprávastreamingUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Netflix potvrzuje výjimečný růst a zůstává dominantní silou ve streamování
      2. Comcast překvapil ziskem i tržbami, i když stále ztrácí některé zákazníky
      3. Netflix otevírá zábavní prostory inspirované vlastními seriály
      4. Expanze Netflixu do sportu i reklamy zatím nepřesvědčila analytiky ani investory
      5. Akcie společnosti Netflix míří vzhůru. Proč je nyní čas na nákup
      6. Netflix: Výrazné tržby a vyšší marže. Jaký bude dlouhodobý trend?
      7. Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku
      8. Netflix získává práva na World Baseball Classic 2026 a posiluje sportovní nabídku
      9. 16. července – Jak se Netflix stal velkým hráčem v zábavním průmyslu
      10. Podle managementu se hodnota Netflixu do 5 let zdvojnásobí
      Advertisement

      Breaking.

      23:05

      Kanadský trh: Komodity klesají, telekomunikace táhnou růst!

      23:00

      Dow Jones stoupá, zatímco NASDAQ a S&P 500 oslabují

      22:56

      Green Plains získává miliony díky daňové dohodě s Freepoint

      22:52

      Apple vstupuje do hry se skládacími iPhony: Revoluce v roce 2026!

      22:43

      Fed snížil sazby, trhy zůstávají nerozhodné: S&P 500 klesá

      22:39

      Nečekaná výměna v čele Arrow Electronics otřásá trhem

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku

      17 září, 2025

      Netflix se znovu dostává do centra pozornosti Wall Street.

      Zdroj: Canva

      Walmart posiluje svou roli lídra v AI, BofA zvyšuje cílovou cenu

      17 září, 2025
      Zdroj: Reuters

      Citi zvyšuje cílovou cenu pro McDonald’s na rekordní úroveň

      17 září, 2025

      Chery Automobile míří na burzu v Hong-Kongu s IPO za 1,2 miliardy USD

      17 září, 2025
      Zdroj: Getty images

      Hershey dostává zvýšení ratingu od Goldman Sachs, investoři zpozorněli

      16 září, 2025

      IPO Radar.

      Chery Automobile Co., Ltd.

      Datum IPO: 25 září, 2025
      Potenciální ocenění: 140 miliard HKD (18 miliard USD).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 klesá, ale zůstává u rekordních úrovní, začíná zasedání Fedu

      16 září, 2025

      Americké akcie vykazují rostoucí pravděpodobnost přehřátí trhu

      15 září, 2025

      Lumen Technologies posiluje důvěru investorů díky růstu a novým plánům

      13 září, 2025

      S&P 500 se díky růstu Tesly poprvé uzavřel nad hranicí 6 600 bodů

      15 září, 2025

      Opendoor mění vedení, akcie rostou na víc než tříleté maximum

      13 září, 2025

      S&P 500 ustupuje z rekordních úrovní, Fed rozhodne o sazbách

      16 září, 2025

      S&P 500 končí níže, snížení sazeb Fedu a výhled splnily očekávání

      17 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.