Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

NBA může další smlouvou o autorských právech změnit poměr sil v médiích

Národní basketbalová asociace (NBA) se chystá přijmout zásadní rozhodnutí o přidělení televizních a streamovacích práv na své živé zápasy.

Jan Golda Autor: Jan Golda
7 října, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Výsledek, kdy se do sféry držitelů práv mohou zapojit těžké váhy jako NBCUniversal, YouTube TV společnosti Google, Amazon, Apple a Netflix, pravděpodobně vyvolá seismické změny v mediálním průmyslu.

Tato předběžná jednání ještě nejsou oficiální, očekává se, že představitelé ligy zahájí oficiální jednání po dubnu, jakmile skončí exkluzivní vyjednávací období ligy se stávajícími partnery v oblasti mediálních práv – společnostmi Disney a Warner Bros. Discovery.

Každé obnovení mediálních práv NBA je významné vzhledem k tomu, že k němu dochází velmi zřídka – přibližně jednou za deset let. Poslední obnovení bylo oznámeno v roce 2014, přičemž současná smlouva vyprší po sezóně 2024-25. Pozorovatelé předpovídají, že v nové mediální smlouvě NBA pravděpodobně dojde k navýšení, dokonce předpokládají nárůst o 200 až 350 %.

Vzhledem k tomu, že mediální práva národní fotbalové ligy jsou bezpečně vázána až do roku 2033, nachází se NBA ve výhodné pozici, která může změnit nejen budoucnost ligy, ale také způsob, jakým fanoušci konzumují basketbal NBA.

Zdroj: Getty Images

Do této měnící se situace se promítá i vzestup streamování podporovaného reklamou, v němž je Netflix hlavním hráčem. Spolupředseda představenstva Ted Sarandos v poslední době projevil změnu postoje, od nezájmu o NBA k potenciálnímu zájmu. Tento posun přišel po spuštění nové vrstvy streamování s podporou reklamy, která za 6,99 dolaru měsíčně přilákala asi 5 milionů předplatitelů. Třída podporovaná reklamami společnosti Netflix zaznamenala vyšší výnosy než standardní třída bez reklam za 15,49 USD, což je trend, který by měl pokračovat, pokud budou na platformu přidány zápasy NBA.

NBA je pro každou streamovací službu podporovanou reklamami obzvláště cenná díky dlouhé sezóně, která trvá od října do června, což z ní dělá účinný nástroj pro snížení odlivu fanoušků.

Advertisement

Klíčem k rozhodnutí NBA je globální dosah potenciálních partnerů. Vzhledem k tomu, že NBA má řadu mezinárodních hvězd, je platforma s dostupností ve více zemích velmi atraktivní. Uchazečem je společnost NBCUniversal s vysílací sítí i streamovací službou Peacock. Streamovací služba Peacock společnosti NBCUniversal je však v současné době dostupná pouze v USA a má méně předplatitelů než ESPN+ společnosti Disney nebo Max společnosti Warner Bros. Discovery.

Chcete využít této příležitosti?

Dalším silným potenciálním partnerem je YouTube TV, která již uzavřela globální partnerství s NBA a má více než 2,7 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Podle zasvěcených osob má Amazon, který projevil ochotu investovat velké prostředky do živých sportovních přenosů, jako potenciální partner pro streamování výhodu před společností Apple.

Zdroj: Getty Images

NBA čeká při rozhodování několik zásadních faktorů. K dosažení maximální ceny za práva bude zapotřebí jemná rovnováha mezi omezením poptávky a nabídky. NBA se možná bude snažit omezit mediální partnerství na dvě nebo tři, aby zákazníky nezahltila příliš mnoha možnostmi streamování zápasů NBA.

Toto rozhodnutí by však mohlo mít širší důsledky. Pokud NBA neprodlouží smlouvu s ESPN nebo TNT, mohlo by to znamenat urychlení zániku kabelových balíčků.

Jako strategii ke zmírnění této složitosti plánuje NBA využít svou aplikaci NBA a stránky NBA.com jako digitální “vstupní dveře”. Tento přístup by fanoušky nasměroval na konkrétní streamovací službu vysílající zápas nebo nabídl možnost sledovat zápasy v aplikaci, v závislosti na partnerských dohodách. Tento krok by mohl mít zásadní vliv na způsob, jakým budou fanoušci v budoucnu využívat obsah NBA, a odráží podobnou strategii, o které letos uvažovala ESPN.

Je nesporné, že tato jednání budou nejen formovat budoucnost konzumace NBA, ale také předznamenávat novou éru v mediálním průmyslu, protože poměr sil mezi televizí a streamováním se stále mění.

Výsledek, kdy se do sféry držitelů práv mohou zapojit těžké váhy jako NBCUniversal, YouTube TV společnosti Google, Amazon, Apple a Netflix, pravděpodobně vyvolá seismické změny v mediálním průmyslu.Tato předběžná jednání ještě nejsou oficiální, očekává se, že představitelé ligy zahájí oficiální jednání po dubnu, jakmile skončí exkluzivní vyjednávací období ligy se stávajícími partnery v oblasti mediálních práv – společnostmi Disney a Warner Bros. Discovery.Každé obnovení mediálních práv NBA je významné vzhledem k tomu, že k němu dochází velmi zřídka – přibližně jednou za deset let. Poslední obnovení bylo oznámeno v roce 2014, přičemž současná smlouva vyprší po sezóně 2024-25. Pozorovatelé předpovídají, že v nové mediální smlouvě NBA pravděpodobně dojde k navýšení, dokonce předpokládají nárůst o 200 až 350 %.Vzhledem k tomu, že mediální práva národní fotbalové ligy jsou bezpečně vázána až do roku 2033, nachází se NBA ve výhodné pozici, která může změnit nejen budoucnost ligy, ale také způsob, jakým fanoušci konzumují basketbal NBA.Do této měnící se situace se promítá i vzestup streamování podporovaného reklamou, v němž je Netflix hlavním hráčem. Spolupředseda představenstva Ted Sarandos v poslední době projevil změnu postoje, od nezájmu o NBA k potenciálnímu zájmu. Tento posun přišel po spuštění nové vrstvy streamování s podporou reklamy, která za 6,99 dolaru měsíčně přilákala asi 5 milionů předplatitelů. Třída podporovaná reklamami společnosti Netflix zaznamenala vyšší výnosy než standardní třída bez reklam za 15,49 USD, což je trend, který by měl pokračovat, pokud budou na platformu přidány zápasy NBA.NBA je pro každou streamovací službu podporovanou reklamami obzvláště cenná díky dlouhé sezóně, která trvá od října do června, což z ní dělá účinný nástroj pro snížení odlivu fanoušků.Klíčem k rozhodnutí NBA je globální dosah potenciálních partnerů. Vzhledem k tomu, že NBA má řadu mezinárodních hvězd, je platforma s dostupností ve více zemích velmi atraktivní. Uchazečem je společnost NBCUniversal s vysílací sítí i streamovací službou Peacock. Streamovací služba Peacock společnosti NBCUniversal je však v současné době dostupná pouze v USA a má méně předplatitelů než ESPN+ společnosti Disney nebo Max společnosti Warner Bros. Discovery.Chcete využít této příležitosti?Dalším silným potenciálním partnerem je YouTube TV, která již uzavřela globální partnerství s NBA a má více než 2,7 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Podle zasvěcených osob má Amazon, který projevil ochotu investovat velké prostředky do živých sportovních přenosů, jako potenciální partner pro streamování výhodu před společností Apple.NBA čeká při rozhodování několik zásadních faktorů. K dosažení maximální ceny za práva bude zapotřebí jemná rovnováha mezi omezením poptávky a nabídky. NBA se možná bude snažit omezit mediální partnerství na dvě nebo tři, aby zákazníky nezahltila příliš mnoha možnostmi streamování zápasů NBA.Toto rozhodnutí by však mohlo mít širší důsledky. Pokud NBA neprodlouží smlouvu s ESPN nebo TNT, mohlo by to znamenat urychlení zániku kabelových balíčků.Jako strategii ke zmírnění této složitosti plánuje NBA využít svou aplikaci NBA a stránky NBA.com jako digitální “vstupní dveře”. Tento přístup by fanoušky nasměroval na konkrétní streamovací službu vysílající zápas nebo nabídl možnost sledovat zápasy v aplikaci, v závislosti na partnerských dohodách. Tento krok by mohl mít zásadní vliv na způsob, jakým budou fanoušci v budoucnu využívat obsah NBA, a odráží podobnou strategii, o které letos uvažovala ESPN.Je nesporné, že tato jednání budou nejen formovat budoucnost konzumace NBA, ale také předznamenávat novou éru v mediálním průmyslu, protože poměr sil mezi televizí a streamováním se stále mění.
Tagy: basketbalmediální průmyslNBAprávastreamingUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    13:54

    Saúdskoarabské akcie klesly při uzavření trhu; Tadawul All Share se snížil o 1,19 %

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    12:28

    Ruský zákaz herní platformy Roblox vyvolává neobvyklý protest.

    12:24

    Proč se americký železniční nákladní sektor stal více znečišťujícím než uhelné elektrárny

    11:54

    Mohl by se AI stát novou hlavní výzvou pro e-commerce a služby doručování jídla?

    11:13

    Zkoumání obrovské příležitosti v hodnotě 1 bilionu dolarů na trhu autonomních vozidel v USA

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    Akcie konopných společností zažily v závěru minulého týdne prudký růst poté, co se objevily zprávy o možné změně federální klasifikace...

    Zdroj: Getty Images

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.