Širší pohled na odvětví elektromobilů však odhaluje rostoucí rozdíl v ocenění společnosti Tesla a jejího nejbližšího konkurenta, společnosti BYD. Tento článek nabízí srovnávací studii těchto dvou automobilových gigantů s přihlédnutím k jejich výkonnosti ve třetím čtvrtletí letošního roku, tržním strategiím a budoucím vyhlídkám.
V závodě o pozici nejlepšího světového výrobce elektromobilů (EV) se společnosti Tesla a BYD nadále přetahují o prvenství. Zajímavé je, že BYD – čínská společnost, která je v čele žebříčku – vyrobila ve třetím čtvrtletí více elektromobilů a předstihla tak Teslu ve výrobě.
Zdroj: BYD
Společnost BYD již delší dobu trvale překonává růst společnosti Tesla, přičemž k jejímu rostoucímu úspěchu přispívá několik faktorů. Společnost nejenže nabízí novější sortiment výrobků za relativně nižší ceny, ale těží také z toho, že je dominantním hráčem na trhu s elektrickými vozidly v Číně. To je výhoda, zejména vzhledem k silnému růstu počtu vozidel poháněných bateriemi na čínském trhu, kde prodeje elektromobilů tvoří více než čtvrtinu celého automobilového trhu. Naproti tomu prodeje elektromobilů v USA, domovském trhu společnosti Tesla, teprve začínají stoupat.
V předchozím čtvrtletí se však společnosti Tesla nedařilo. S blížícím se koncem čtvrtletí analytici snížili své odhady a signalizovali ukončení výroby v závodech v Šanghaji a kalifornském Fremontu. Tato přerušení měla umožnit renovaci řady Model 3, což způsobilo, že konečný počet globálních dodávek společnosti Tesla ve výši 435 059 kusů zaostal za konsensem agentury FactSet o téměř 6 %.
Byly nesplněné cíle důsledkem závad ve výrobě a aktualizace modelu, nebo je v tom spíše strategický podtext? Vzhledem k tomu, že si člověk klade otázku, zda generální ředitel Elon Musk brzdil výrobu, protože roční snížení cen nevyvolalo takovou dodatečnou poptávku, jak se předpokládalo, je tato zvědavost před úplnou aktualizací za třetí čtvrtletí, ke které dojde 18. října, ještě významnější. Tesla ve své zprávě o prodejích uvedla, že je odhodlána dosáhnout cíle 1,8 milionu vozů v roce 2023, což naznačuje odhadovanou výrobu přibližně 450 000 kusů ve čtvrtém čtvrtletí.
Zdroj: Getty Images
Společnost BYD je více než jen konkurentem společnosti Tesla, její pevná pozice v tomto odvětví vychází z její vlastní bateriové jednotky, která jí umožňuje vyrábět vysoce kvalitní pohonné jednotky pro elektromobily za nižší ceny než její protějšky. Výhodu jí dává používání úspornějších lithium-železo-fosfátových článků, které jsou zabudovány přímo do rámu vozidla a vyrovnávají tak výkon.
Na rozdíl od společnosti Tesla se však nezdá, že by se společnost BYD připravovala na budoucnost autonomního řízení. Po nedávné demontáži modelu BYD Seal společnost UBS informovala o použití snadno dostupných prvků pro asistenci řidiče, což ukazuje, že se společnost zaměřuje spíše na poskytování celkového nákladově efektivního řešení než na snahu o technologické prvenství.
S tím, jak se elektromobily stávají více rozšířenými, se může jako klíčový bod prodeje ukázat poměr ceny a výkonu – oblast, kde má společnost BYD silnou pozici. Ačkoli geopolitické faktory v současné době omezují vstup na americký trh, společnost BYD zahájila činnost v Evropě a podle prognózy UBS rychle získá podíl na trhu.
Zdroj: Getty Images
Navzdory silnějším vyhlídkám společnosti BYD na růst jsou její akcie oceněny na přibližně 19násobek zisku, což je výrazně méně než 59násobek zisku společnosti Tesla. Tento rozdíl, který na začátku roku téměř neexistoval, poukazuje na zajímavou tržní dynamiku: oživení amerického obchodu s technologiemi a obecnou zálibu investorů v umělé inteligenci (AI), kvůli níž je společnost BYD poněkud opomíjena.
Tento nepoměr je přesvědčivou připomínkou toho, že tržní hodnota společnosti Tesla ve výši 883 miliard dolarů není soustředěna pouze na elektromobily. Podněcuje také pokračující diskusi o různých faktorech a vnímání, které se vzájemně ovlivňují a ovlivňují tržní ocenění a výkonnost odvětví. Vzhledem k tomu, že společnosti BYD a Tesla dominují odvětví elektromobilů, jejich přístupy a budoucí strategie nabízejí pohled na složitost a potenciál tohoto rychle rostoucího odvětví.
Širší pohled na odvětví elektromobilů však odhaluje rostoucí rozdíl v ocenění společnosti Tesla a jejího nejbližšího konkurenta, společnosti BYD. Tento článek nabízí srovnávací studii těchto dvou automobilových gigantů s přihlédnutím k jejich výkonnosti ve třetím čtvrtletí letošního roku, tržním strategiím a budoucím vyhlídkám.V závodě o pozici nejlepšího světového výrobce elektromobilů se společnosti Tesla a BYD nadále přetahují o prvenství. Zajímavé je, že BYD – čínská společnost, která je v čele žebříčku – vyrobila ve třetím čtvrtletí více elektromobilů a předstihla tak Teslu ve výrobě. Společnost BYD již delší dobu trvale překonává růst společnosti Tesla, přičemž k jejímu rostoucímu úspěchu přispívá několik faktorů. Společnost nejenže nabízí novější sortiment výrobků za relativně nižší ceny, ale těží také z toho, že je dominantním hráčem na trhu s elektrickými vozidly v Číně. To je výhoda, zejména vzhledem k silnému růstu počtu vozidel poháněných bateriemi na čínském trhu, kde prodeje elektromobilů tvoří více než čtvrtinu celého automobilového trhu. Naproti tomu prodeje elektromobilů v USA, domovském trhu společnosti Tesla, teprve začínají stoupat.V předchozím čtvrtletí se však společnosti Tesla nedařilo. S blížícím se koncem čtvrtletí analytici snížili své odhady a signalizovali ukončení výroby v závodech v Šanghaji a kalifornském Fremontu. Tato přerušení měla umožnit renovaci řady Model 3, což způsobilo, že konečný počet globálních dodávek společnosti Tesla ve výši 435 059 kusů zaostal za konsensem agentury FactSet o téměř 6 %.Byly nesplněné cíle důsledkem závad ve výrobě a aktualizace modelu, nebo je v tom spíše strategický podtext? Vzhledem k tomu, že si člověk klade otázku, zda generální ředitel Elon Musk brzdil výrobu, protože roční snížení cen nevyvolalo takovou dodatečnou poptávku, jak se předpokládalo, je tato zvědavost před úplnou aktualizací za třetí čtvrtletí, ke které dojde 18. října, ještě významnější. Tesla ve své zprávě o prodejích uvedla, že je odhodlána dosáhnout cíle 1,8 milionu vozů v roce 2023, což naznačuje odhadovanou výrobu přibližně 450 000 kusů ve čtvrtém čtvrtletí.Společnost BYD je více než jen konkurentem společnosti Tesla, její pevná pozice v tomto odvětví vychází z její vlastní bateriové jednotky, která jí umožňuje vyrábět vysoce kvalitní pohonné jednotky pro elektromobily za nižší ceny než její protějšky. Výhodu jí dává používání úspornějších lithium-železo-fosfátových článků, které jsou zabudovány přímo do rámu vozidla a vyrovnávají tak výkon.Na rozdíl od společnosti Tesla se však nezdá, že by se společnost BYD připravovala na budoucnost autonomního řízení. Po nedávné demontáži modelu BYD Seal společnost UBS informovala o použití snadno dostupných prvků pro asistenci řidiče, což ukazuje, že se společnost zaměřuje spíše na poskytování celkového nákladově efektivního řešení než na snahu o technologické prvenství.S tím, jak se elektromobily stávají více rozšířenými, se může jako klíčový bod prodeje ukázat poměr ceny a výkonu – oblast, kde má společnost BYD silnou pozici. Ačkoli geopolitické faktory v současné době omezují vstup na americký trh, společnost BYD zahájila činnost v Evropě a podle prognózy UBS rychle získá podíl na trhu.Navzdory silnějším vyhlídkám společnosti BYD na růst jsou její akcie oceněny na přibližně 19násobek zisku, což je výrazně méně než 59násobek zisku společnosti Tesla. Tento rozdíl, který na začátku roku téměř neexistoval, poukazuje na zajímavou tržní dynamiku: oživení amerického obchodu s technologiemi a obecnou zálibu investorů v umělé inteligenci , kvůli níž je společnost BYD poněkud opomíjena.Tento nepoměr je přesvědčivou připomínkou toho, že tržní hodnota společnosti Tesla ve výši 883 miliard dolarů není soustředěna pouze na elektromobily. Podněcuje také pokračující diskusi o různých faktorech a vnímání, které se vzájemně ovlivňují a ovlivňují tržní ocenění a výkonnost odvětví. Vzhledem k tomu, že společnosti BYD a Tesla dominují odvětví elektromobilů, jejich přístupy a budoucí strategie nabízejí pohled na složitost a potenciál tohoto rychle rostoucího odvětví.