Společnost Bernstein změnila své hodnocení německé automobilky Porsche (OTC:POAHY) a zvýšila své hodnocení na “Market-Perform” (průměr trhu) z “Underperform” (pod úrovní širšího trhu). Kromě toho byla snížena 12měsíční cílová cena o 1 EUR na 90,00 EUR, což odráží strategické změny v rámci společnosti Porsche. Společnost přechází ze strategie založené na růstu objemu na model založený na cenotvorbě, který by měl přinést realistickou EBIT marži ve výši 17 až 19 %. Bernstein však očekává pomalejší růst objemu i cen a předpokládá roční růst mezi 4 a 6 %. Tato předpověď je nižší než prognóza 7-8% růstu společnosti Porsche i než širší očekávání trhu, a to z důvodu slabší spotřebitelské poptávky.
Očekává se, že plány společnosti Porsche na omezení růstu spolu s odkladem uvedení elektrického modelu Macan do roku 2024 budou brzdit růst tržeb v letech 2024 a 2025. Odhady společnosti Bernstein předpokládají v těchto letech 5% růst zisku na akcii, který dosáhne 5,99 EUR na akcii v roce 24 a 6,33 EUR na akcii v roce 25, což je o 5 % a 7 % méně než obecný konsenzus.
Navzdory sebevědomému očekávání výplaty 50 % dividendy z důvodu vysokých kapitálových výdajů by jakékoli další technologické zpoždění ze strany společnosti Volkswagen (ETR:VOWG_p) mohlo narušit produktový cyklus Porsche a vyžádat si zvýšené investice.
Společnost Bernstein změnila své hodnocení německé automobilky Porsche a zvýšila své hodnocení na “Market-Perform” z “Underperform” . Kromě toho byla snížena 12měsíční cílová cena o 1 EUR na 90,00 EUR, což odráží strategické změny v rámci společnosti Porsche. Společnost přechází ze strategie založené na růstu objemu na model založený na cenotvorbě, který by měl přinést realistickou EBIT marži ve výši 17 až 19 %. Bernstein však očekává pomalejší růst objemu i cen a předpokládá roční růst mezi 4 a 6 %. Tato předpověď je nižší než prognóza 7-8% růstu společnosti Porsche i než širší očekávání trhu, a to z důvodu slabší spotřebitelské poptávky.
Očekává se, že plány společnosti Porsche na omezení růstu spolu s odkladem uvedení elektrického modelu Macan do roku 2024 budou brzdit růst tržeb v letech 2024 a 2025. Odhady společnosti Bernstein předpokládají v těchto letech 5% růst zisku na akcii, který dosáhne 5,99 EUR na akcii v roce 24 a 6,33 EUR na akcii v roce 25, což je o 5 % a 7 % méně než obecný konsenzus.
Navzdory sebevědomému očekávání výplaty 50 % dividendy z důvodu vysokých kapitálových výdajů by jakékoli další technologické zpoždění ze strany společnosti Volkswagen mohlo narušit produktový cyklus Porsche a vyžádat si zvýšené investice.
