Společnost Nestlé nesplnila odhady devítiměsíčních tržeb, do konce roku očekává nárůst objemu prodeje
Vykázaný růst tržeb společnosti Nestlé za prvních devět měsíců roku 2021 zaostal za předpověďmi, přičemž pomalejší objem prodeje byl přičten na vrub vyšším cenám.
To mělo za následek, že akcie společnosti během čtvrtečního dopoledního obchodování poklesly o přibližně 2 %. I přes tento neúspěch Nestlé doufá, že se objemy prodejů do konce roku oživí.
Odvětví spotřebního baleného zboží se v posledních dvou letech potýká s rostoucími problémy, kdy jsou společnosti nuceny zvyšovat ceny výrobků kvůli zvýšeným vstupním nákladům. Tyto inflační tlaky byly vyvolány krizí COVID-19 a dále zesíleny ruskou invazí na Ukrajinu. V důsledku toho se zvýšily náklady na různé položky od slunečnicového oleje po lodní dopravu, což zasadilo značnou ránu globálním dodavatelským řetězcům.
Nárůst cen společnosti Nestlé o 8,4 % byl ve srovnání s průměrnou prognózou analytiků v odvětví ve výši 8,6 % poněkud neuspokojivý. Navíc reálný vnitřní růst (RIG) – ukazatel objemu prodeje – zaznamenal pokles o 0,6 %, což se shoduje s tržními prognózami. Ve třetím čtvrtletí však došlo k mírnému zlepšení RIG, čímž se pokles snížil na 0,3 %.
Navzdory poklesu vyjádřil generální ředitel společnosti Nestlé Mark Schneider přesvědčení, že reálný interní růst společnosti – kombinovaná hodnota objemu a sortimentu – se ve druhé polovině roku obnoví a bude i nadále hlavním přispěvatelem k budoucímu růstu. “Cenová politika bude cílenější, a to podle značek a zemí,” dodal Schneider.
Podobné potíže s objemem prodeje hlásí i další těžcí hráči v oboru. Společnost Procter & Gamble (P&G), výrobce pracích prášků Tide a holicích strojků Gillette, se ve středu zmínila o slabých objemech prodeje, ale zaznamenala stabilizaci a předpokládá stabilní oživení do konce roku.
K situaci se vyjádřil portfolio manažer společnosti Aviva Richard Saldanha, který označil výsledky společnosti Nestlé za “mírně neuspokojivé” a zdůraznil, že akciový trh očekával robustnější objemy. Tvrdil, že zlepšení objemových čísel by bylo klíčovým katalyzátorem pro zvýšení násobku akcií.
Vzhledem k rostoucímu tlaku ze strany rostoucích cen a náročných kategorií, jako je voda a zdravotnické produkty, někteří pozorovatelé v odvětví doporučují, aby společnosti kladly větší důraz na marketing a inovace. Upozorňují, že pokračující krize životních nákladů by mohla přimět privátní značky maloobchodníků k získání většího podílu na trhu.
Zdroj: Getty Images
Navzdory těmto ekonomickým tlakům se společnosti Nestlé podařilo za devět měsíců končících v září 2021 dosáhnout 7,8% nárůstu organických tržeb. I když i to bylo o něco méně než 8,1% růst, který předpovídali analytici.
Vedoucí pracovníci z různých čtvrtletí zdůraznili, že ačkoli náklady skutečně rostou méně zrychleným tempem, spotřebitelé budou i nadále utrácet více za předměty denní potřeby, jako je káva, mýdlo a toaletní papír. To je přičítáno dlouhodobým škodám způsobeným vyššími výdaji, které se společnostem teprve vrátí.
Společnost Nestlé rovněž potvrdila svůj celoroční výhled a předpokládá organický růst tržeb v rozmezí 7-8 % a základní marži provozního zisku z obchodování v rozmezí 17,0-17,5 %.
Mluvčí společnosti Nestlé kategoricky prohlásil, že společnost “nezaznamenala žádný dopad (léků na hubnutí) na naše tržby”, čímž rozptýlil obavy z potenciální hrozby, kterou pro odvětví balených potravin představuje hit na hubnutí, lék Wegovy společnosti Novo Nordisk.
Zatímco popularita přípravku Wegovy vyvolala ve spotřebitelském a maloobchodním průmyslu obavy z jeho možného dopadu na prodej potravin, akcie společnosti Nestlé začátkem tohoto měsíce klesly poté, co největší světový maloobchodní řetězec Walmart oznámil nepatrný pokles spotřeby potravin, který je připisován lidem užívajícím léky na potlačení chuti k jídlu, jako je Wegovy.
To mělo za následek, že akcie společnosti během čtvrtečního dopoledního obchodování poklesly o přibližně 2 %. I přes tento neúspěch Nestlé doufá, že se objemy prodejů do konce roku oživí.Odvětví spotřebního baleného zboží se v posledních dvou letech potýká s rostoucími problémy, kdy jsou společnosti nuceny zvyšovat ceny výrobků kvůli zvýšeným vstupním nákladům. Tyto inflační tlaky byly vyvolány krizí COVID-19 a dále zesíleny ruskou invazí na Ukrajinu. V důsledku toho se zvýšily náklady na různé položky od slunečnicového oleje po lodní dopravu, což zasadilo značnou ránu globálním dodavatelským řetězcům.Nárůst cen společnosti Nestlé o 8,4 % byl ve srovnání s průměrnou prognózou analytiků v odvětví ve výši 8,6 % poněkud neuspokojivý. Navíc reálný vnitřní růst – ukazatel objemu prodeje – zaznamenal pokles o 0,6 %, což se shoduje s tržními prognózami. Ve třetím čtvrtletí však došlo k mírnému zlepšení RIG, čímž se pokles snížil na 0,3 %.Navzdory poklesu vyjádřil generální ředitel společnosti Nestlé Mark Schneider přesvědčení, že reálný interní růst společnosti – kombinovaná hodnota objemu a sortimentu – se ve druhé polovině roku obnoví a bude i nadále hlavním přispěvatelem k budoucímu růstu. “Cenová politika bude cílenější, a to podle značek a zemí,” dodal Schneider.Podobné potíže s objemem prodeje hlásí i další těžcí hráči v oboru. Společnost Procter & Gamble , výrobce pracích prášků Tide a holicích strojků Gillette, se ve středu zmínila o slabých objemech prodeje, ale zaznamenala stabilizaci a předpokládá stabilní oživení do konce roku.K situaci se vyjádřil portfolio manažer společnosti Aviva Richard Saldanha, který označil výsledky společnosti Nestlé za “mírně neuspokojivé” a zdůraznil, že akciový trh očekával robustnější objemy. Tvrdil, že zlepšení objemových čísel by bylo klíčovým katalyzátorem pro zvýšení násobku akcií.Vzhledem k rostoucímu tlaku ze strany rostoucích cen a náročných kategorií, jako je voda a zdravotnické produkty, někteří pozorovatelé v odvětví doporučují, aby společnosti kladly větší důraz na marketing a inovace. Upozorňují, že pokračující krize životních nákladů by mohla přimět privátní značky maloobchodníků k získání většího podílu na trhu.Navzdory těmto ekonomickým tlakům se společnosti Nestlé podařilo za devět měsíců končících v září 2021 dosáhnout 7,8% nárůstu organických tržeb. I když i to bylo o něco méně než 8,1% růst, který předpovídali analytici.Vedoucí pracovníci z různých čtvrtletí zdůraznili, že ačkoli náklady skutečně rostou méně zrychleným tempem, spotřebitelé budou i nadále utrácet více za předměty denní potřeby, jako je káva, mýdlo a toaletní papír. To je přičítáno dlouhodobým škodám způsobeným vyššími výdaji, které se společnostem teprve vrátí.Společnost Nestlé rovněž potvrdila svůj celoroční výhled a předpokládá organický růst tržeb v rozmezí 7-8 % a základní marži provozního zisku z obchodování v rozmezí 17,0-17,5 %.Mluvčí společnosti Nestlé kategoricky prohlásil, že společnost “nezaznamenala žádný dopad na naše tržby”, čímž rozptýlil obavy z potenciální hrozby, kterou pro odvětví balených potravin představuje hit na hubnutí, lék Wegovy společnosti Novo Nordisk.Zatímco popularita přípravku Wegovy vyvolala ve spotřebitelském a maloobchodním průmyslu obavy z jeho možného dopadu na prodej potravin, akcie společnosti Nestlé začátkem tohoto měsíce klesly poté, co největší světový maloobchodní řetězec Walmart oznámil nepatrný pokles spotřeby potravin, který je připisován lidem užívajícím léky na potlačení chuti k jídlu, jako je Wegovy.