Společnost Typeface, která vytváří generativní AI pro značky, získala 100 milionů dolarů
V roce 2022 založil Abhay Parasnis, bývalý technický ředitel společnosti Adobe, startup Typeface, který se zaměřuje na generativní umělou inteligenci pro podnikové použití.
Doufal, že s jeho pomocí využije generativní AI – která v té době teprve přicházela do módy – k poskytování personalizovaného obsahu pro značky ve velkém měřítku.
Typeface, částečně díky humbuku kolem generativní umělé inteligence, se rychle uchytil a během prvního roku získal zákazníky z žebříčku Fortune 500, stejně jako partnerství se Salesforce a Google Cloud. A – což je možná ještě důležitější – získala si investory, kteří tento týden do startupu vložili stovky milionů dolarů.
Společnost Typeface dnes uzavřela kolo B v hodnotě 100 milionů dolarů, které vedla společnost Salesforce Ventures za účasti Lightspeed Venture Partners, Madrona, GV (Google Ventures), Menlo Ventures a M12 (rizikový fond společnosti Microsoft). Tato tranše oceňuje startup na 1 miliardu dolarů a celkově tak společnost Typeface získala 165 milionů dolarů.
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Parasnis říká, že nový kapitál bude použit na rozšíření platformy Typeface a růst týmu společnosti.
„Vedoucí představitelé podniků nám vesměs říkají, že chtějí využít generativní umělou inteligenci, ale potřebují řešení, které splňuje jejich jedinečné požadavky a je připraveno pro podniky,“ uvedl Parasnis prostřednictvím e-mailu. „Vyžadují platformu AI, která drží krok s bleskovým tempem inovací a působí jako přirozené rozšíření jejich značky. Potřebují také jistotu, že jejich cenný proprietární obsah zůstane bezpečný a důvěrný a zároveň se hladce integruje do jejich stávajících pracovních postupů.“
Platforma Typeface se skládá ze tří klíčových komponentů, vysvětlil Parasnis – první z nich je centrum obsahu, kam mohou uživatelé nahrávat zdroje a pokyny pro generování textu a obrázků „pod značkou“. Druhá, nazvaná Blend, využívá umělou inteligenci k trénování a personalizaci obsahu podle hlasu a stylu značky. Pokud jde o třetí, Flow, poskytuje šablony a pracovní postupy určené k integraci do stávajících aplikací a systémů.
Pomocí nástroje Typeface může manažer marketingu obsahu vytvořit příspěvek na Instagramu – nebo alespoň produktový snímek a titulek – k propagaci uvedení nového produktu s použitím znění a prostředků schválených značkou. Nebo manažer pro generování poptávky ve společnosti poskytující software jako službu pro firmy by mohl video z události přetvořit na příspěvek na blogu, následný e-mail účastníkům a další.
Zdroj: Gettyimages
„Podnikům poskytujeme sadu bezpečných samoobslužných řešení, která umožňují každému zaměstnanci vytvářet obsah podle jeho značky na základě pracovních postupů s obsahem,“ řekl Parasnis.
V oblasti generativní umělé inteligence nyní není o společnosti nouze. (Viz například společnost Jasper AI, která také nedávno získala přibližně 100 milionů dolarů při ocenění zhruba 1 miliardy dolarů.) V čem se tedy Typeface liší?
Parasnis například tvrdí, že Typeface klade větší důraz na správu značky, bezpečnost obsahu a ochranu soukromí než většina jeho konkurentů. Platforma poskytuje každému zákazníkovi specializované modely umělé inteligence, které údajně zajišťují, že jeho aktiva a aktivity zůstanou soukromé.
Není však zcela jasné, zda by modely Typeface – a obsah, který vytvářejí – mohly být později předmětem právních sporů. V probíhajících řízeních proti populárním nástrojům umělé inteligence Midjourney a Stability AI se tvrdí, že tyto nástroje porušily práva milionů umělců tím, že své nástroje trénovaly na obrázcích získaných z webu. Americký úřad pro patenty a ochranné známky (USPTO) mezitím ještě nevydal jasné pokyny k ochraně autorských práv pro díla vytvořená umělou inteligencí.
Zdroj: Getty Images
„Každá část podniku potřebuje přesvědčivý, personalizovaný obsah, který povede k výsledkům, a to navíc v rychlém tempu,“ řekl. „Typeface přináší revoluci ve způsobu, jakým podniky poskytují obsah, a umožňuje všem složkám organizace dosahovat výjimečných výsledků s nebývalou rychlostí.“
Možná na tom nezáleží – prozatím. Nezdá se, že by rizika tlumila nadšení z generativní umělé inteligence. Podle průzkumu společnosti FreshBooks 25 % majitelů firem uvádí, že v současné době používají nebo testují nástroje generativní AI, zatímco dva ze tří tvrdí, že generativní AI vyzkouší pro práci během příštích 12 měsíců.
Doufal, že s jeho pomocí využije generativní AI – která v té době teprve přicházela do módy – k poskytování personalizovaného obsahu pro značky ve velkém měřítku.Typeface, částečně díky humbuku kolem generativní umělé inteligence, se rychle uchytil a během prvního roku získal zákazníky z žebříčku Fortune 500, stejně jako partnerství se Salesforce a Google Cloud. A – což je možná ještě důležitější – získala si investory, kteří tento týden do startupu vložili stovky milionů dolarů.Společnost Typeface dnes uzavřela kolo B v hodnotě 100 milionů dolarů, které vedla společnost Salesforce Ventures za účasti Lightspeed Venture Partners, Madrona, GV , Menlo Ventures a M12 . Tato tranše oceňuje startup na 1 miliardu dolarů a celkově tak společnost Typeface získala 165 milionů dolarů.Parasnis říká, že nový kapitál bude použit na rozšíření platformy Typeface a růst týmu společnosti.„Vedoucí představitelé podniků nám vesměs říkají, že chtějí využít generativní umělou inteligenci, ale potřebují řešení, které splňuje jejich jedinečné požadavky a je připraveno pro podniky,“ uvedl Parasnis prostřednictvím e-mailu. „Vyžadují platformu AI, která drží krok s bleskovým tempem inovací a působí jako přirozené rozšíření jejich značky. Potřebují také jistotu, že jejich cenný proprietární obsah zůstane bezpečný a důvěrný a zároveň se hladce integruje do jejich stávajících pracovních postupů.“Platforma Typeface se skládá ze tří klíčových komponentů, vysvětlil Parasnis – první z nich je centrum obsahu, kam mohou uživatelé nahrávat zdroje a pokyny pro generování textu a obrázků „pod značkou“. Druhá, nazvaná Blend, využívá umělou inteligenci k trénování a personalizaci obsahu podle hlasu a stylu značky. Pokud jde o třetí, Flow, poskytuje šablony a pracovní postupy určené k integraci do stávajících aplikací a systémů.Pomocí nástroje Typeface může manažer marketingu obsahu vytvořit příspěvek na Instagramu – nebo alespoň produktový snímek a titulek – k propagaci uvedení nového produktu s použitím znění a prostředků schválených značkou. Nebo manažer pro generování poptávky ve společnosti poskytující software jako službu pro firmy by mohl video z události přetvořit na příspěvek na blogu, následný e-mail účastníkům a další.„Podnikům poskytujeme sadu bezpečných samoobslužných řešení, která umožňují každému zaměstnanci vytvářet obsah podle jeho značky na základě pracovních postupů s obsahem,“ řekl Parasnis.V oblasti generativní umělé inteligence nyní není o společnosti nouze. V čem se tedy Typeface liší?Parasnis například tvrdí, že Typeface klade větší důraz na správu značky, bezpečnost obsahu a ochranu soukromí než většina jeho konkurentů. Platforma poskytuje každému zákazníkovi specializované modely umělé inteligence, které údajně zajišťují, že jeho aktiva a aktivity zůstanou soukromé.Není však zcela jasné, zda by modely Typeface – a obsah, který vytvářejí – mohly být později předmětem právních sporů. V probíhajících řízeních proti populárním nástrojům umělé inteligence Midjourney a Stability AI se tvrdí, že tyto nástroje porušily práva milionů umělců tím, že své nástroje trénovaly na obrázcích získaných z webu. Americký úřad pro patenty a ochranné známky mezitím ještě nevydal jasné pokyny k ochraně autorských práv pro díla vytvořená umělou inteligencí.„Každá část podniku potřebuje přesvědčivý, personalizovaný obsah, který povede k výsledkům, a to navíc v rychlém tempu,“ řekl. „Typeface přináší revoluci ve způsobu, jakým podniky poskytují obsah, a umožňuje všem složkám organizace dosahovat výjimečných výsledků s nebývalou rychlostí.“Možná na tom nezáleží – prozatím. Nezdá se, že by rizika tlumila nadšení z generativní umělé inteligence. Podle průzkumu společnosti FreshBooks 25 % majitelů firem uvádí, že v současné době používají nebo testují nástroje generativní AI, zatímco dva ze tří tvrdí, že generativní AI vyzkouší pro práci během příštích 12 měsíců.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...