Mnoho společností se potýká s problémy s daty. Podle průzkumu společnosti Deloitte z roku 2019 nemá 67 % vedoucích pracovníků ve svých organizacích pohodlný přístup k datům nebo jejich používání. V samostatném průzkumu společnosti NewVantage Partners se mezitím méně než třetina firem označila za firmy, které se řídí daty – navzdory významným investicím do nástrojů umělé inteligence a podnikové analytiky.
Podle Michaela Amoriho spočívá problém často v nástrojích. Je spoluzakladatelem společnosti Virtualitics, startupu vyvíjejícího software, který pomáhá firmám vizualizovat data – a s trochou štěstí z nich získávat informace.
„Běžné nástroje pro ovládací panely nedokážou odhalit skryté poznatky skryté v dnešních složitých datech,“ řekl mi Amori v e-mailovém rozhovoru. „A v době, kdy zaujatost, ochrana soukromí a etika nabývají ještě většího významu, mohou mít společnosti díky důkladnému porozumění datům, odlehlým hodnotám a vzorcům vytvořeno prostředí pro jejich zodpovědné využívání.“
Společnost Virtualitics, která byla spuštěna v roce 2016, se zrodila na Caltechu a v Laboratoři proudového pohonu NASA v Pasadeně. Před několika lety se Amori seznámil s Georgem Djorgovskim, profesorem astronomie a datové vědy na Caltechu, a Cirem Donalekem, pracovníkem výpočetního střediska Caltech’s Center for Data-Driven Discovery, které Djorgovski v té době vedl.
„Donalekovy odborné znalosti v oblasti umělé inteligence, zejména při pomoci astronomům z Caltechu s analýzou velkých dat, a jeho práce na vytváření virtuálních prostorů pro spolupráci se sblížily,“ řekl Amori. „Z toho se zrodila Virtualitics, která se zaměřuje na trojrozměrné vizualizace, aby povznesla analýzu dat nad tradiční metody.“
Na vysoké úrovni využívá Virtualitics 3D vizualizace, znalostní grafy a umělou inteligenci k odhalení vztahů mezi různými body dat. Při zadání souboru dat (nebo několika souborů), případně spolu s otázkou v jednoduché angličtině (např. „Co je příčinou skimmingu kreditních karet?“), může platforma generovat anotace a vysvětlení, které lze následně vložit do reportů a dashboardů a sdílet je se zúčastněnými stranami v rámci celé organizace.
Zákazník z finančního odvětví může například pomocí Virtualitics odhalit vzorce podvodů při platbách a převodech. Nebo marketingová společnost by mohla platformu využít k identifikaci vznikajících segmentů zákazníků a marketingových kanálů, které mají největší šanci na nejlepší výsledky.
Vizualizaci dat však nabízí spousta nástrojů pro business intelligence, včetně společnosti Bayes, kterou v roce 2021 koupila firma Airtable, a londýnské společnosti Flourish, která patří společnosti Canva.
V čem je Virtualitics jiný? Její vizualizace dat lze zobrazit ve VR a AR. Amori ale tvrdí, že platforma je také jednodušší na používání a výkonnější než většina řešení na trhu – a co je možná nejdůležitější, nevyžaduje hluboké technické znalosti.
„Tradiční nástroje pro průzkum dat mají omezené možnosti při identifikaci a vizualizaci složitosti dnešních dat,“ řekl. „Tradiční analytické techniky a dashboardy také nedokážou poskytnout vizuálně intuitivní výstupy, takže je obtížné skutečně pochopit, co zjištění znamenají, nebo předpovědět, co nás čeká. To vše se kombinuje s tím, že lidé přistupují k souboru dat již s předsudky, s předem vytvořenou představou o tom, co by se v datech mohlo dít, a pak zkoumají data, aby zjistili, zda byla jejich hypotéza správná.“
To vše je zatím ve hvězdách. Je však jistě pravda, že společnosti mají často problémy s interním používáním jakéhokoli softwaru business intelligence, do kterého investovaly.
V průzkumu Business Intelligence 2020 od společnosti 360Suite společnosti uvedly, že hlavními výzvami, kterým čelí, jsou řízení přijetí uživatelů a kontrola kvality dat. Jako další hlavní překážky při dosahování cílů v oblasti analýzy dat byly uvedeny kontrola nákladů a bezpečnost.
„Ačkoli se Virtualitics může občas ocitnout ve stejné kategorii jako nástroje business intelligence, náš přístup je podstatně odlišný,“ řekl Amori. „Tradiční nástroje business intelligence jsou vytvořeny tak, aby „podávaly zprávy“, a jejich cílem je zpřístupnit data prostřednictvím jednoduchých přehledů.“
O úspěchu společnosti Virtualitics – nebo alespoň o síle jejího marketingového úsilí – svědčí i to, že její tržby meziročně vzrostly o 370 %. Amori za tento růst vděčí nedávno získaným zákazníkům společnosti Virtualitics z vládního sektoru, mezi něž patří i ministerstvo obrany.
„Společnost Virtualitics od roku 2017 spolupracuje s obrannou a národní bezpečnostní komunitou na projektech od operační připravenosti, investiční analýzy a podpory misí až po zpravodajskou analýzu,“ uvedl Amori a poznamenal, že společnost Virtualitics nedávno jmenovala do své poradní rady generála americké armády ve výslužbě Johna Murraye a bývalého viceadmirála amerického námořnictva Timothyho Whitea.
Společnost Virtualitics, která se připravuje na další fázi expanze, dnes oznámila, že získala 37 milionů dolarů v rámci kola financování série C vedeného společností Smith Point Capital za účasti Citi a poradenských klientů společnosti The Hillman Company. Amori říká, že nové peníze budou použity na spolupráci, úspěch u zákazníků a rozšíření počtu zaměstnanců společnosti Virtualitics (v současné době má 76 lidí).
„Motivací pro získání financování série C byly dva klíčové faktory,“ uvedl Amori. „Zaprvé, naše společnost má za sebou úspěšné výsledky ve spolupráci s ministerstvem obrany na kritických programech a tento aspekt našeho podnikání nadále zaznamenává významný růst a expanzi. Uvědomujeme si však také rostoucí poptávku po analýzách založených na umělé inteligenci v podnikovém sektoru, protože objem a složitost dat stále exponenciálně rostou. Díky novému financování budeme moci urychlit náš plán, integrovat do naší platformy více AI a konkrétně generativní AI technologie a dále rozšiřovat naše podnikání, abychom vyhověli vyvíjejícím se potřebám našich zákazníků a trhu.“
Mnoho společností se potýká s problémy s daty. Podle průzkumu společnosti Deloitte z roku 2019 nemá 67 % vedoucích pracovníků ve svých organizacích pohodlný přístup k datům nebo jejich používání. V samostatném průzkumu společnosti NewVantage Partners se mezitím méně než třetina firem označila za firmy, které se řídí daty – navzdory významným investicím do nástrojů umělé inteligence a podnikové analytiky. Podle Michaela Amoriho spočívá problém často v nástrojích. Je spoluzakladatelem společnosti Virtualitics, startupu vyvíjejícího software, který pomáhá firmám vizualizovat data – a s trochou štěstí z nich získávat informace. „Běžné nástroje pro ovládací panely nedokážou odhalit skryté poznatky skryté v dnešních složitých datech,“ řekl mi Amori v e-mailovém rozhovoru. „A v době, kdy zaujatost, ochrana soukromí a etika nabývají ještě většího významu, mohou mít společnosti díky důkladnému porozumění datům, odlehlým hodnotám a vzorcům vytvořeno prostředí pro jejich zodpovědné využívání.“ Společnost Virtualitics, která byla spuštěna v roce 2016, se zrodila na Caltechu a v Laboratoři proudového pohonu NASA v Pasadeně. Před několika lety se Amori seznámil s Georgem Djorgovskim, profesorem astronomie a datové vědy na Caltechu, a Cirem Donalekem, pracovníkem výpočetního střediska Caltech’s Center for Data-Driven Discovery, které Djorgovski v té době vedl. „Donalekovy odborné znalosti v oblasti umělé inteligence, zejména při pomoci astronomům z Caltechu s analýzou velkých dat, a jeho práce na vytváření virtuálních prostorů pro spolupráci se sblížily,“ řekl Amori. „Z toho se zrodila Virtualitics, která se zaměřuje na trojrozměrné vizualizace, aby povznesla analýzu dat nad tradiční metody.“ Na vysoké úrovni využívá Virtualitics 3D vizualizace, znalostní grafy a umělou inteligenci k odhalení vztahů mezi různými body dat. Při zadání souboru dat , případně spolu s otázkou v jednoduché angličtině , může platforma generovat anotace a vysvětlení, které lze následně vložit do reportů a dashboardů a sdílet je se zúčastněnými stranami v rámci celé organizace. Zákazník z finančního odvětví může například pomocí Virtualitics odhalit vzorce podvodů při platbách a převodech. Nebo marketingová společnost by mohla platformu využít k identifikaci vznikajících segmentů zákazníků a marketingových kanálů, které mají největší šanci na nejlepší výsledky. Vizualizaci dat však nabízí spousta nástrojů pro business intelligence, včetně společnosti Bayes, kterou v roce 2021 koupila firma Airtable, a londýnské společnosti Flourish, která patří společnosti Canva. V čem je Virtualitics jiný? Její vizualizace dat lze zobrazit ve VR a AR. Amori ale tvrdí, že platforma je také jednodušší na používání a výkonnější než většina řešení na trhu – a co je možná nejdůležitější, nevyžaduje hluboké technické znalosti. „Tradiční nástroje pro průzkum dat mají omezené možnosti při identifikaci a vizualizaci složitosti dnešních dat,“ řekl. „Tradiční analytické techniky a dashboardy také nedokážou poskytnout vizuálně intuitivní výstupy, takže je obtížné skutečně pochopit, co zjištění znamenají, nebo předpovědět, co nás čeká. To vše se kombinuje s tím, že lidé přistupují k souboru dat již s předsudky, s předem vytvořenou představou o tom, co by se v datech mohlo dít, a pak zkoumají data, aby zjistili, zda byla jejich hypotéza správná.“ To vše je zatím ve hvězdách. Je však jistě pravda, že společnosti mají často problémy s interním používáním jakéhokoli softwaru business intelligence, do kterého investovaly. V průzkumu Business Intelligence 2020 od společnosti 360Suite společnosti uvedly, že hlavními výzvami, kterým čelí, jsou řízení přijetí uživatelů a kontrola kvality dat. Jako další hlavní překážky při dosahování cílů v oblasti analýzy dat byly uvedeny kontrola nákladů a bezpečnost. „Ačkoli se Virtualitics může občas ocitnout ve stejné kategorii jako nástroje business intelligence, náš přístup je podstatně odlišný,“ řekl Amori. „Tradiční nástroje business intelligence jsou vytvořeny tak, aby „podávaly zprávy“, a jejich cílem je zpřístupnit data prostřednictvím jednoduchých přehledů.“ O úspěchu společnosti Virtualitics – nebo alespoň o síle jejího marketingového úsilí – svědčí i to, že její tržby meziročně vzrostly o 370 %. Amori za tento růst vděčí nedávno získaným zákazníkům společnosti Virtualitics z vládního sektoru, mezi něž patří i ministerstvo obrany. „Společnost Virtualitics od roku 2017 spolupracuje s obrannou a národní bezpečnostní komunitou na projektech od operační připravenosti, investiční analýzy a podpory misí až po zpravodajskou analýzu,“ uvedl Amori a poznamenal, že společnost Virtualitics nedávno jmenovala do své poradní rady generála americké armády ve výslužbě Johna Murraye a bývalého viceadmirála amerického námořnictva Timothyho Whitea. Společnost Virtualitics, která se připravuje na další fázi expanze, dnes oznámila, že získala 37 milionů dolarů v rámci kola financování série C vedeného společností Smith Point Capital za účasti Citi a poradenských klientů společnosti The Hillman Company. Amori říká, že nové peníze budou použity na spolupráci, úspěch u zákazníků a rozšíření počtu zaměstnanců společnosti Virtualitics . „Motivací pro získání financování série C byly dva klíčové faktory,“ uvedl Amori. „Zaprvé, naše společnost má za sebou úspěšné výsledky ve spolupráci s ministerstvem obrany na kritických programech a tento aspekt našeho podnikání nadále zaznamenává významný růst a expanzi. Uvědomujeme si však také rostoucí poptávku po analýzách založených na umělé inteligenci v podnikovém sektoru, protože objem a složitost dat stále exponenciálně rostou. Díky novému financování budeme moci urychlit náš plán, integrovat do naší platformy více AI a konkrétně generativní AI technologie a dále rozšiřovat naše podnikání, abychom vyhověli vyvíjejícím se potřebám našich zákazníků a trhu.“