Společnost Verizon Communications Inc. slaví největší nárůst akcií za posledních 15 let poté, co zveřejnila výsledky za třetí čtvrtletí, které překonaly očekávání analytiků. Tento vzestupný trend naznačuje, že vylepšení v sekcích domácího internetu a podnikových telefonů společnosti úspěšně kompenzují zpomalení spotřebitelského trhu mobilních telefonů.
Verizon, v současnosti největší americký bezdrátový operátor, vykázal za třetí čtvrtletí upravený zisk na akcii ve výši 1,22 USD, čímž překonal očekávání Wall Street ve výši 1,18 USD na akcii. Newyorský telekomunikační gigant rovněž zvýšil svůj výhled pro letošní rok a předpovídá, že jeho volný peněžní tok přesáhne 18 miliard dolarů, což představuje skok o 1 miliardu dolarů oproti předchozímu předpokladu. Vykázané provozní příjmy za čtvrtletí splnily odhady analytiků a dosáhly 33,3 miliardy USD.
Akcie společnosti v úterý uzavřely pravidelné obchodování s 9,3% nárůstem, což je nejvýraznější skok od října 2008. Tento pozitivní trend ovlivnil i konkurenty: akcie AT&T Inc. vzrostly o 3,9 % a T-Mobile US Inc. o 2,4 %.
Hans Vestberg, generální ředitel společnosti Verizon, prohlásil, že přístup společnosti k mobilitě spotřebitelů je efektivní. Vestberg předpokládá, že tato dynamika bude pokračovat i ve čtvrtém čtvrtletí.
V tomto čtvrtletí společnost Verizon zaregistrovala dalších 100 000 účastníků mobilních telefonů, čímž překonala prognózu Wall Street, která počítala s téměř 68 200 účastníky. Tento nárůst byl ovlivněn především obchodní skupinou společnosti, přestože spotřebitelská divize zaznamenala ztrátu 51 000 mobilních účastníků, což znamenalo zmírnění poklesu oproti předchozímu čtvrtletí.
Silný růst zaznamenalo také oddělení Verizon Home Internet, které si zapsalo 384 000 zákazníků bezdrátového domácího internetu, čímž překonalo očekávání analytiků ve výši 262 000 zákazníků. Kromě toho přibylo 72 000 zákazníků kabelového domácího internetu Fios, což překonalo očekávaný počet 57 028. Celkový počet předplatitelů širokopásmového připojení společnosti Verizon se tak zvýšil na 10,3 milionu, což zahrnuje zhruba 2,7 milionu zákazníků bezdrátového internetu pro domácnosti, označovaného také jako pevný bezdrátový internet.
Hlavní analytik agentury Bloomberg Intelligence John Butler ocenil “překvapivě vysoký” přírůstek telefonů a uvedl, že to svědčí o úspěšném úsilí společnosti Verizon o zvýšení růstu, což může mít pozitivní dopad na její výkonnost.
Nové výsledky přicházejí krátce poté, co společnost AT&T uvedla, že zisk a nárůst počtu předplatitelů ve třetím čtvrtletí rovněž překonaly odhady analytiků. Podobně T-Mobile, druhý nejvýznamnější operátor v USA, zveřejní své výsledky koncem tohoto týdne.
Stejně jako konkurenti i Verizon bojuje se sníženou poptávkou po mobilních službách v souvislosti s rozsáhlými překážkami v telekomunikačním odvětví. V reakci na to se společnosti v rámci snahy o růst agresivně snaží získat klienty.
Před těmito novými výsledky zaznamenal Verizon v průběhu roku 2021 úbytek přibližně 200 000 klientů mobilních telefonů. Naproti tomu společnost T-Mobile si za stejnou dobu připsala dalších 5 milionů zákazníků. V důsledku toho se akcie společnosti Verizon během roku do pondělního ukončení obchodování propadly o 20 %.
Spotřebitelská divize společnosti Verizon tvoří většinu jejích příjmů. Společnost se rozhodla získat zpět ztracené mobilní předplatitele a pověřila vedením této divize Sowmyanarayana Sampatha, který ve společnosti působí již devět let. Sampath si klade za cíl získat přibližně 1 milion nových zákazníků ročně.
Aby si společnost Verizon udržela konkurenceschopnost, provedla během dvou let tři zvýšení cen, což vedlo ke zvýšení příjmů, protože zákazníci přešli na prémiové tarify. Posílil také datové služby aktivací nové řady rádiových vln užitečných pro rychlé připojení. Finanční ředitel společnosti Verizon, Tony Skiadas, potvrdil, že zákazníci schvalují zvýšenou flexibilitu, přičemž přibližně 70 % z nich se rozhodlo pro prémiové tarify.
Verizon se však potýká s potenciálně vysokými náklady na řešení kabelů pokrytých olovem v některých částech své sítě. Současně pracuje na dosažení cíle dosáhnout do roku 2025 počtu 4-5 milionů zákazníků bezdrátového domácího internetu, přičemž Skiadas ujistil, že jsou “na dobré cestě”.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky