překonal ve čtvrtek zveřejněné výsledky za třetí čtvrtletí očekávání, ale před prázdninami projevil opatrnost kvůli pokračujícím problémům společností Banana Republic a Athleta. Společnost, která provozuje několik populárních značek včetně Old Navy a stejnojmenné značky Gap, překonala odhady Wall Street ohledně zisku a tržeb ve stejných prodejnách. Ohledně svého celoročního výhledu však stále není rozhodnuta a předpokládá, že tržby za sváteční čtvrtletí budou stejné nebo mírně záporné.
Navzdory obavám maloobchodního prodejce akcie Gapu v průběhu odpoledního obchodování vzrostly o více než 15 %, což od počátku roku zvýšilo jejich hodnotu o přibližně 21 %. Podle průzkumu společnosti LSEG (London Stock Exchange Group), dříve známé jako Refinitiv, finanční výsledky společnosti Gap za dané čtvrtletí překonaly očekávání analytiků.
Zisk na akcii činil po úpravách 59 centů, což výrazně překročilo předpokládaných 19 centů. Tržby společnosti za třetí čtvrtletí mezitím dosáhly 3,77 miliardy dolarů, což překonalo očekávaných 3,60 miliardy dolarů. Čistý zisk společnosti Gap za tříměsíční období končící 28. října činil 218 milionů dolarů, tj. 58 centů na akcii, což je pokles oproti předchozímu roku, kdy činil 282 milionů dolarů, tj. 77 centů na akcii. Po očištění o náklady na restrukturalizaci činil zisk společnosti Gap 59 centů na akcii.
Pozoruhodný je pokles tržeb během čtvrtletí, kdy tržby klesly přibližně o 7 % z loňských 4,04 miliardy dolarů na 3,77 miliardy dolarů. Přestože se zatím nepodařilo překonat pokračující propad tržeb, pokles tržeb maloobchodního řetězce ve stejných prodejnách o pouhá 2 % výrazně překonal očekávání – očekávaný propad byl podle údajů StreetAccount stanoven na 8,7 %.
Společnost Gap již tři čtvrtletí po sobě vykazuje zlepšení hrubé marže, k čemuž přispěly nižší náklady na komodity, snížení slev a pokračující iniciativy na úsporu nákladů – včetně rozsáhlého propouštění, které vedlo ke zrušení více než 2 000 pracovních míst. Hrubá marže společnosti se ve třetím čtvrtletí zvýšila o 3,9 procentního bodu na 41,3 %, čímž překonala očekávanou hodnotu 38,9 %, kterou uváděli analytici prostřednictvím StreetAccount. Společnost Gap potvrdila, že očekává pokračování tohoto pozitivního trendu v oblasti hrubé marže.
Společnost Gap Inc. nedávno jmenovala novým generálním ředitelem Richarda Dicksona, bývalého vedoucího pracovníka společnosti Mattel, který stál před náročným úkolem získat zpět svůj kdysi kultovní status a zvýšit skomírající tržby. Dickson, který byl během svého působení ve společnosti Mattel známý jako autor oživení franšízy Barbie, chce využít své schopnosti v oblasti budování značky, aby vdechl společnosti Gap nový život a vrátil ji zpět do hlavního proudu populární kultury.
Zdroj: Getty Images
Navzdory určitému zlepšení v rámci společnosti Old Navy a její vlajkové lodi Gap, společnost zaznamenala výrazné snížení celkové výkonnosti ze strany společností Banana Republic a Athleta, což přispělo k jejímu znepokojivému celoročnímu výhledu. Podle LSEG se očekává, že čtvrtletní tržby společnosti za čtvrté čtvrtletí budou ve srovnání s loňským rokem stejné nebo mírně záporné, na rozdíl od 0,3% nárůstu, který očekávali analytici.
Finanční ředitelka společnosti Gap Katrina O’Connellová v rozhovoru pro CNBC poznamenala k nerovnoměrným výsledkům v rámci portfolia značek společnosti. Podle ní zatímco Old Navy a Gap nadále vykazují sílu, Banana Republic a Athleta stále vyžadují pozornost, což vysvětluje opatrný výhled společnosti na tržby ve 4. čtvrtletí.
Dickson, uznávajíc “nejisté spotřebitelské prostředí”, popsal prázdninový výhled společnosti Gap jako “vyvážený” a zdůraznil, že je před ní stále “hodně práce”. Dickson sice uznal problémy, kterým společnost Gap čelí, a to jak v důsledku vnějších makrorozporů, tak interních chyb v realizaci, vyjádřil však přesvědčení, že společnost dokáže omladit nabídku svých značek a pěstovat kreativní kulturu, která přiláká a udrží špičkové talenty v oboru.
překonal ve čtvrtek zveřejněné výsledky za třetí čtvrtletí očekávání, ale před prázdninami projevil opatrnost kvůli pokračujícím problémům společností Banana Republic a Athleta. Společnost, která provozuje několik populárních značek včetně Old Navy a stejnojmenné značky Gap, překonala odhady Wall Street ohledně zisku a tržeb ve stejných prodejnách. Ohledně svého celoročního výhledu však stále není rozhodnuta a předpokládá, že tržby za sváteční čtvrtletí budou stejné nebo mírně záporné.Navzdory obavám maloobchodního prodejce akcie Gapu v průběhu odpoledního obchodování vzrostly o více než 15 %, což od počátku roku zvýšilo jejich hodnotu o přibližně 21 %. Podle průzkumu společnosti LSEG , dříve známé jako Refinitiv, finanční výsledky společnosti Gap za dané čtvrtletí překonaly očekávání analytiků. Zisk na akcii činil po úpravách 59 centů, což výrazně překročilo předpokládaných 19 centů. Tržby společnosti za třetí čtvrtletí mezitím dosáhly 3,77 miliardy dolarů, což překonalo očekávaných 3,60 miliardy dolarů. Čistý zisk společnosti Gap za tříměsíční období končící 28. října činil 218 milionů dolarů, tj. 58 centů na akcii, což je pokles oproti předchozímu roku, kdy činil 282 milionů dolarů, tj. 77 centů na akcii. Po očištění o náklady na restrukturalizaci činil zisk společnosti Gap 59 centů na akcii.Pozoruhodný je pokles tržeb během čtvrtletí, kdy tržby klesly přibližně o 7 % z loňských 4,04 miliardy dolarů na 3,77 miliardy dolarů. Přestože se zatím nepodařilo překonat pokračující propad tržeb, pokles tržeb maloobchodního řetězce ve stejných prodejnách o pouhá 2 % výrazně překonal očekávání – očekávaný propad byl podle údajů StreetAccount stanoven na 8,7 %.Společnost Gap již tři čtvrtletí po sobě vykazuje zlepšení hrubé marže, k čemuž přispěly nižší náklady na komodity, snížení slev a pokračující iniciativy na úsporu nákladů – včetně rozsáhlého propouštění, které vedlo ke zrušení více než 2 000 pracovních míst. Hrubá marže společnosti se ve třetím čtvrtletí zvýšila o 3,9 procentního bodu na 41,3 %, čímž překonala očekávanou hodnotu 38,9 %, kterou uváděli analytici prostřednictvím StreetAccount. Společnost Gap potvrdila, že očekává pokračování tohoto pozitivního trendu v oblasti hrubé marže.Společnost Gap Inc. nedávno jmenovala novým generálním ředitelem Richarda Dicksona, bývalého vedoucího pracovníka společnosti Mattel, který stál před náročným úkolem získat zpět svůj kdysi kultovní status a zvýšit skomírající tržby. Dickson, který byl během svého působení ve společnosti Mattel známý jako autor oživení franšízy Barbie, chce využít své schopnosti v oblasti budování značky, aby vdechl společnosti Gap nový život a vrátil ji zpět do hlavního proudu populární kultury.Navzdory určitému zlepšení v rámci společnosti Old Navy a její vlajkové lodi Gap, společnost zaznamenala výrazné snížení celkové výkonnosti ze strany společností Banana Republic a Athleta, což přispělo k jejímu znepokojivému celoročnímu výhledu. Podle LSEG se očekává, že čtvrtletní tržby společnosti za čtvrté čtvrtletí budou ve srovnání s loňským rokem stejné nebo mírně záporné, na rozdíl od 0,3% nárůstu, který očekávali analytici.Finanční ředitelka společnosti Gap Katrina O’Connellová v rozhovoru pro CNBC poznamenala k nerovnoměrným výsledkům v rámci portfolia značek společnosti. Podle ní zatímco Old Navy a Gap nadále vykazují sílu, Banana Republic a Athleta stále vyžadují pozornost, což vysvětluje opatrný výhled společnosti na tržby ve 4. čtvrtletí.Dickson, uznávajíc “nejisté spotřebitelské prostředí”, popsal prázdninový výhled společnosti Gap jako “vyvážený” a zdůraznil, že je před ní stále “hodně práce”. Dickson sice uznal problémy, kterým společnost Gap čelí, a to jak v důsledku vnějších makrorozporů, tak interních chyb v realizaci, vyjádřil však přesvědčení, že společnost dokáže omladit nabídku svých značek a pěstovat kreativní kulturu, která přiláká a udrží špičkové talenty v oboru.