Tyto změny zahrnují potenciální odprodej trojice podniků, výrazné snížení dluhu a rozsáhlé snižování nákladů, což má akcionářům přinést značné výnosy a investice společnosti se mají zaměřit na značku Goodyear.
Ve snaze dosáhnout těchto ambiciózních reformních cílů uvažuje gigant v oblasti výroby pneumatik o prodeji svých chemických aktivit, celosvětově uznávané značky Dunlop Tires a divize zabývající se pneumatikami pro těžební a stavební společnosti. Tato informace byla zveřejněna během konferenčního hovoru ve středu ráno, kde vedení společnosti zdůraznilo, že úspěšný prodej by se měl projevit nejen ve zvýšení hodnoty pro akcionáře, ale také umožnit společnosti soustředit budoucí investice na posílení značky Goodyear.
V souladu s širší strategií snižování nákladů je společnost připravena změnit celkovou provozní stopu, konsolidovat seznam dodavatelů a nahradit a konsolidovat používané materiály. Tato opatření nakonec do konce roku 2025 přinesou roční přínos ve výši 1 miliardy USD, jak předpokládá vedení společnosti.
Další důležitou součástí transformačního přístupu společnosti Goodyear je plánované snížení dluhu o přibližně 1,5 miliardy dolarů, přičemž přibližně 1,1 miliardy dolarů je vyčleněno výhradně na restrukturalizační aktivity. Společnost předpokládá, že toto snížení významně pomůže posílit její úvěrový status a přiblíží ji k ratingu investičního stupně.
Tato strategie přetváření portfolia přichází v kritické době, kdy se společnost Goodyear potýká s řadou problémů, od nově vznikajících konkurentů až po rostoucí příliv levných pneumatik, které zaplavují trh z Asie. Tyto problémy převažují zejména na evropských a latinskoamerických trzích. Společnost dále uvedla, že její fixní náklady rostou trvalým tempem od poklesu způsobeného pandemií a že navzdory snížení z nejvyššího bodu přetrvávají inflační tlaky v souvislosti s vyššími mzdami a rostoucími náklady na energie.
“Tuto revizi nazýváme naším plánem ‘Goodyear Forward’ a představuje jasnou cestu k přeměně společnosti Goodyear na ziskovější a cílenější subjekt,” uvedl generální ředitel společnosti Goodyear Richard Kramer. Ujistil, že tato strategie je pragmatickým řešením, jak znovuobjevit společnost tváří v tvář měnícímu se scénáři trhu.

V dalších zprávách týkajících se vedení společnosti představenstvo oznámilo, že Richard Kramer v příštím roce odejde do důchodu. Kramer se zásadním způsobem podílel na utváření vize společnosti a byl klíčovým faktorem při prosazování růstových strategií Goodyearu. V očekávání jeho odchodu představenstvo společnosti Goodyear využilo služeb vyhledávací firmy, která má najít důstojného nástupce, jenž by řídil činnost společnosti a provedl ji obdobím transformace.
Jakmile se na trhu objevily zprávy o možné změně, akcie společnosti Goodyear zaznamenaly 2,5% nárůst a ve středu ráno dosáhly 14 USD. Tento nárůst představuje vyjádření důvěry ze strany akcionářů a investorů a zdůrazňuje potenciál opatření společnosti Goodyear posílit finanční výsledky společnosti a upevnit její pozici v odvětví.
Tato navrhovaná transformační strategie, která ze své podstaty mění provozní zaměření, redefinuje strukturu nákladů a snižuje zadlužení společnosti, má změnit budoucnost společnosti Goodyear. Jako jeden z největších světových výrobců pneumatik může tato strategická reorganizace posílit pozici značky Goodyear a může diktovat budoucí trendy v odvětví tváří v tvář rychle se vyvíjejícímu tržnímu prostředí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky