v pondělí po skončení obchodování vzrostly poté, co tato videokonferenční platforma zvýšila svůj celoroční výhled tržeb a zisku. Tato optimistická prognóza následovala po výsledcích za třetí čtvrtletí, které překonaly očekávání a které byly výrazně podpořeny přílivem zákazníků s hlubšími peněženkami a zavedením nových produktů s umělou inteligencí.
Vzestupná revize celoročních prognóz společnosti Zoom Video Communications Inc naznačuje, že firma očekává celoroční tržby v rozmezí 4,506 až 4,511 miliardy USD a upravený zisk na akcii v rozmezí 4,93 až 4,95 USD. Naproti tomu v srpnu společnost Zoom předpokládala celoroční tržby v rozmezí 4,485 až 4,495 miliardy USD a upravený zisk na akcii v rozmezí 4,63 až 4,67 USD.
Po skončení hlavní obchodní seance vzrostly akcie společnosti Zoom o více než 8 %. Na konci prodloužené obchodní seance však akcie skončily s menším nárůstem o pouhých 0,5 %.
Pokud se podíváme na výsledky za třetí čtvrtletí, společnost Zoom vykázala čistý zisk 141,2 milionu USD, tj. 45 centů na akcii. To byl výrazný nárůst oproti 48,4 milionu USD, resp. 16 centům na akcii, ve stejném čtvrtletí loňského roku. Po očištění o jednorázové položky společnost Zoom vydělala 1,29 dolaru na akcii. Tržby společnosti mírně vzrostly o 3,2 % na 1,136 miliardy dolarů.
Analytici oslovení společností FactSet očekávali, že Zoom vykáže upravený zisk ve výši 1,09 USD na akcii při tržbách 1,12 miliardy USD. S odkazem na posílení platformy Zoom pro inteligentní spolupráci “vše v jednom” o nové funkce uvedl výkonný ředitel Eric Yuan v prohlášení po oznámení: “Ve třetím čtvrtletí tržby předčily očekávání, protože jsme pokračovali ve vývoji našich řešení pro zapojení zákazníků a zaměstnanců.”
Yuan dále zdůraznil své potěšení z výsledků jejich online podnikání. Podle něj se jim podařilo dosáhnout vyšší retence a zaznamenali využití svých nových schopností umělé inteligence, čímž posílili hodnotu své platformy.
Kromě finančních úspěchů zaznamenal 13,5% nárůst i počet platících zákazníků, kteří se za posledních 12 měsíců podíleli na příjmech vyšších než 100 000 USD. Díky pozoruhodnému nárůstu o přibližně 5 % společnost ukončila čtvrtletí s přibližně 219 700 firemními zákazníky.

Navzdory těmto pokrokům společnost Zoom oznámila, že růst tržeb se zpomalil od dalšího globálního přijetí, ke kterému došlo během pandemického boomu práce na dálku. Přesto se společnost snažila diverzifikovat svou nabídku i mimo videokonference. Pustila se do dalších oblastí, jako je telefonování a technologie umělé inteligence, s cílem usnadnit spolupráci na hybridních pracovištích.
Matthew Harrigan, analytik společnosti Benchmark Research, se ve své výzkumné zprávě z minulého týdne odvolává na výsledky společnosti. Harrigan potvrdil, že “neočekáváme příliš okamžité uspokojení z výkonu ceny akcií, dokud se nezrychlí růst tržeb.” Připustil však, že současné ocenění akcií je v současné době příliš nízké. Pozoruhodně také zmínil, že několik nabídek AI společnosti Zoom odráží nabídky větších konkurentů, jako jsou Microsoft Corp. a Google ze skupiny Alphabet.
Ačkoli akcie společnosti Zoom v pondělí během obchodování po skončení obchodování zaznamenaly počáteční nárůst, podle údajů od počátku roku její akcie klesly přibližně o 1 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky