I když na to může mít vliv současné ekonomické prostředí, někteří členové vašeho týmu se možná účastní „divadla produktivity“.
Divadlo produktivity nastává, když zaměstnanci upřednostňují „výkonnou práci“ před smysluplnými úkoly, které vedou k obchodním výsledkům. Jsou pohlceni rušnou prací, například žijí ve své e-mailové schránce a okamžitě odpovídají na zprávy, účastní se schůzek, kde jejich přítomnost nebyla nutná, nebo nadměrně zkoumají projekt.
Bohužel je to častější, než si myslíte. V průzkumu společnosti Visier, která se zabývá analýzou lidí, provedeném mezi 1 000 americkými zaměstnanci na plný úvazek, 83 % z nich přiznalo, že se věnují alespoň jednomu typu divadla produktivity, a 43 % uvedlo, že tyto typy úkolů přesahují 10 hodin týdně. Překvapivě zůstalo toto procento stabilní u zaměstnanců pracujících na dálku, osobně a v hybridním režimu.
PROČ SE ZAMĚSTNANCI ZAPOJUJÍ DO DIVADLA
„Pandemie nás naučila hodně o produktivitě a prezenční službě, kdy lidé pracovali z domova,“ říká Jeremy Campbell, generální ředitel společnosti Black Isle Group, která se zabývá zvyšováním výkonnosti. „Nyní se vracejí do kanceláří a objevuje se myšlenka: ‚Chci ukázat, že jsem produktivní‘, nebo, což je důležitější, ‚Možná nejsem produktivní, ale chci, aby si lidé mysleli, že jsem.'“
Studie společnosti Visier zjistila, že 60 % respondentů se obává, jak se jejich výkon v práci srovnává s výkonem jejich kolegů. Téměř polovina z nich chtěla vypadat pro firmu hodnotně a třetina chtěla být viditelně vidět, že pracuje.

Lidé se účastní divadla produktivity, když se cítí vyčerpaní a unavení, říká Robyne Hanley-Dafoe, autorka knihy Stress Wisely: Jak se cítit dobře v nedobrém světě. „V současné době je hodně stresu a nejistoty a toto je způsob, jak se s tím vyrovnat,“ říká.
CO TO MŮŽE ZNAMENAT O VAŠÍ SPOLEČNOSTI
Zapojení do divadla produktivity může být známkou toho, že vaše organizace postrádá psychologické bezpečí,“ říká Hanley-Dafoe. „Setkáváme se s tím v pracovních prostředích, kde lidé nemají pocit, že mohou být upřímní, pravdiví nebo se podělit o svá zranitelná místa, když věci nefungují,“ říká. „Hrají divadlo, aby si udrželi vnímání, ale kupují si čas, než najdou místo, kde se cítí být důvěryhodní.“
Campbell říká, že to může být také známkou toho, že zaměstnanci nejsou zapojeni, což může znamenat, že jsou odpojeni od účelu. „Zaměstnanci chtějí vědět: ‚Jaký je účel této firmy?‘. A: ‚Souhlasím s tím?'“ říká. „Pokud je zaměstnanec spojen s účelem, pak je také spojen s cíli a bude je vlastnit.“
JAK ŘEŠIT DIVADLO PRODUKTIVITY
Pokud se zdá, že vaši zaměstnanci hrají divadlo produktivity, ujistěte se, že vaše společnost naplňuje své hodnoty a poslání, říká Hanley-Dafoe. „Zaměřte se na to, co je stínovou kulturou skupiny,“ říká. „Můžeme říkat, že jsme společnost, která si cení wellness a rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem, nicméně povyšováni jsou lidé, kteří vynechávají obědové pauzy a posílají e-maily v denní době. Hledejte tyto nesrovnalosti nebo nesoulad mezi tím, kým jsme, kým říkáme, že jsme, a tím, co děláme.“

Je důležité, aby organizace školily manažery v tom, jak vést lidi a podporovat vzdálené týmy. „Jsme v nejistotě a nemáme návod, jak to má vypadat,“ říká Hanley-Dafoe. „Když neexistuje žádná příručka, je možné cokoli. Vidíme stresové chování, které nemusí být nutně špatným chováním; je to: „Co musím udělat, abych se pokusil zajistit si pocit bezpečí?“.“
A konečně, chovejte se k zaměstnancům jako k dospělým, říká Hanley-Dafoe. „Chtějí, aby se jim důvěřovalo,“ říká. „Když si vybudujete důvěru a loajalitu, když budeme mít pocit, že máme jasno, efektivní dospělé, kteří budou schopni zvládnout, co jim přijde do cesty.“
Autonomie je jednou z podstatných hnacích sil produktivity na pracovišti, dodává Campbell. „Důvěru si vybudujete pouze tehdy, když budete mít zcela jasno v tom, jaké jsou výsledné cíle, a když budou mít zaměstnanci pocit, že jsou součástí těchto výsledných cílů,“ říká. „Znají svou roli a vědí, proč je důležitá. Když jim v tomto směru důvěřujete, dostanete z nich to nejlepší.“
Pokud se vrátíte k základům, budete žít podle svých hodnot a budete se k zaměstnancům chovat jako k důvěryhodným členům týmu, můžete se vrátit k divadlu produktivity.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky