Společnost McDonald’s, globální gigant v oblasti rychlého občerstvení, v pondělí oznámila podstatné rozšíření svého vlastnického podílu v čínských provozech s cílem využít růstu a příležitostí v druhé největší ekonomice světa. Společnost odhalila plány na odkoupení minoritního akcionáře Carlyle Group, čímž zvýší svůj podíl v čínském obchodním portfoliu z 20 % na 48 %.
Skupina Carlyle Group původně získala svůj podíl ve společnosti McDonald’s (MCD) v roce 2017, kdy se chicagská společnost rychlého občerstvení zbavila svých aktivit v pevninské Číně a Hongkongu. Tyto operace byly prodány konsorciu vedenému místními zájmovými skupinami za přibližně 2,1 miliardy dolarů. Společnost CITIC Capital, která se zabývá správou investic, držela před touto dohodou v čínském podniku většinový podíl ve výši 52 % a tuto pozici si udrží i po uzavření transakce.
Čína se rychle stává ústředním bodem velkých globálních ambicí společnosti McDonald’s. Společnost zaznamenala na čínském trhu exponenciální růst, který jí zajistil místo druhého největšího trhu na světě. V posledních letech se počet restaurací McDonald’s v Číně zdvojnásobil a od roku 2017 vzrostl na více než 5 550 provozoven. Nedávné zprávy navíc uvádějí, že od září 2019 vzrostly tržby společnosti McDonald’s v Číně meziročně o více než 30 %.
Při pohledu do budoucna si fastfoodový gigant stanovil ambiciózní plány spojené s další expanzí v Číně. V rámci své dlouhodobé strategické růstové iniciativy chce McDonald’s do roku 2028 otevřít v Číně 10 000 prodejen. Vzhledem k rychlému vzestupu čínského sektoru rychlého občerstvení a rostoucí poptávce představuje tato země pro mezinárodní franšízové giganty atraktivní perspektivu, jak prozkoumat a využít její tržní potenciál.
“Současný okamžik nepředstavuje vhodnější dobu pro zefektivnění naší struktury vzhledem k obrovské příležitosti využít zvýšenou poptávku a dále těžit z dlouhodobého potenciálu našeho nejrychleji rostoucího trhu,” uvedl generální ředitel společnosti McDonald’s Chris Kempczinski v prohlášení, které odráží optimismus společnosti ohledně jejích čínských aktivit.
Dohoda mezi společnostmi McDonald’s a Carlyle Group je sice připravena k dokončení, ale je stále vázána na schválení regulačními orgány, přičemž se očekává, že bude uzavřena v prvním čtvrtletí roku 2024.
Oznámení o navýšení podílu společnosti v čínském podniku se setkalo s pozitivní reakcí trhu. Akcie společnosti McDonald’s si během počátku obchodování polepšily o 0,3 % a usadily se na 276,55 USD, na rozdíl od indexu S&P 500, který ve stejném období zaznamenal pokles o 0,2 %. To naznačuje určitou míru důvěry investorů ve strategický manévr společnosti McDonald’s, jehož cílem je prohloubit její zakořenění na slibném čínském trhu s rychlým občerstvením.
Expanze na téměř 50% podíl v čínských provozech slouží společnosti McDonald’s jako robustní růstová strategie, která odráží její zaměření na mezinárodní trhy jako významné motory růstu. Využitím síly své značky uprostřed expandující střední třídy s rostoucími disponibilními příjmy je společnost připravena dále posílit své působení v jedné z nejrychleji rostoucích ekonomik světa a následně dosáhnout potenciálně lukrativních výnosů.
Závěrem lze říci, že rozhodnutí společnosti McDonald’s rozšířit svůj podíl v čínském podniku svědčí o její důvěře v rychlý růst tohoto regionu. Tím, že si řetězec rychlého občerstvení zajistil větší podíl na slibném čínském trhu, se snaží využít prudkého růstu v odvětví rychlého občerstvení, což představuje významný krok v jeho strategii globální expanze. V nadcházejících letech však bude hodně záležet na regulačních povoleních, vývoji trhu a účinnosti jeho růstových strategií.
Společnost McDonald’s, globální gigant v oblasti rychlého občerstvení, v pondělí oznámila podstatné rozšíření svého vlastnického podílu v čínských provozech s cílem využít růstu a příležitostí v druhé největší ekonomice světa. Společnost odhalila plány na odkoupení minoritního akcionáře Carlyle Group, čímž zvýší svůj podíl v čínském obchodním portfoliu z 20 % na 48 %. Skupina Carlyle Group původně získala svůj podíl ve společnosti McDonald’s v roce 2017, kdy se chicagská společnost rychlého občerstvení zbavila svých aktivit v pevninské Číně a Hongkongu. Tyto operace byly prodány konsorciu vedenému místními zájmovými skupinami za přibližně 2,1 miliardy dolarů. Společnost CITIC Capital, která se zabývá správou investic, držela před touto dohodou v čínském podniku většinový podíl ve výši 52 % a tuto pozici si udrží i po uzavření transakce. Čína se rychle stává ústředním bodem velkých globálních ambicí společnosti McDonald’s. Společnost zaznamenala na čínském trhu exponenciální růst, který jí zajistil místo druhého největšího trhu na světě. V posledních letech se počet restaurací McDonald’s v Číně zdvojnásobil a od roku 2017 vzrostl na více než 5 550 provozoven. Nedávné zprávy navíc uvádějí, že od září 2019 vzrostly tržby společnosti McDonald’s v Číně meziročně o více než 30 %. Při pohledu do budoucna si fastfoodový gigant stanovil ambiciózní plány spojené s další expanzí v Číně. V rámci své dlouhodobé strategické růstové iniciativy chce McDonald’s do roku 2028 otevřít v Číně 10 000 prodejen. Vzhledem k rychlému vzestupu čínského sektoru rychlého občerstvení a rostoucí poptávce představuje tato země pro mezinárodní franšízové giganty atraktivní perspektivu, jak prozkoumat a využít její tržní potenciál. “Současný okamžik nepředstavuje vhodnější dobu pro zefektivnění naší struktury vzhledem k obrovské příležitosti využít zvýšenou poptávku a dále těžit z dlouhodobého potenciálu našeho nejrychleji rostoucího trhu,” uvedl generální ředitel společnosti McDonald’s Chris Kempczinski v prohlášení, které odráží optimismus společnosti ohledně jejích čínských aktivit. Dohoda mezi společnostmi McDonald’s a Carlyle Group je sice připravena k dokončení, ale je stále vázána na schválení regulačními orgány, přičemž se očekává, že bude uzavřena v prvním čtvrtletí roku 2024. Oznámení o navýšení podílu společnosti v čínském podniku se setkalo s pozitivní reakcí trhu. Akcie společnosti McDonald’s si během počátku obchodování polepšily o 0,3 % a usadily se na 276,55 USD, na rozdíl od indexu S&P 500, který ve stejném období zaznamenal pokles o 0,2 %. To naznačuje určitou míru důvěry investorů ve strategický manévr společnosti McDonald’s, jehož cílem je prohloubit její zakořenění na slibném čínském trhu s rychlým občerstvením. Expanze na téměř 50% podíl v čínských provozech slouží společnosti McDonald’s jako robustní růstová strategie, která odráží její zaměření na mezinárodní trhy jako významné motory růstu. Využitím síly své značky uprostřed expandující střední třídy s rostoucími disponibilními příjmy je společnost připravena dále posílit své působení v jedné z nejrychleji rostoucích ekonomik světa a následně dosáhnout potenciálně lukrativních výnosů. Závěrem lze říci, že rozhodnutí společnosti McDonald’s rozšířit svůj podíl v čínském podniku svědčí o její důvěře v rychlý růst tohoto regionu. Tím, že si řetězec rychlého občerstvení zajistil větší podíl na slibném čínském trhu, se snaží využít prudkého růstu v odvětví rychlého občerstvení, což představuje významný krok v jeho strategii globální expanze. V nadcházejících letech však bude hodně záležet na regulačních povoleních, vývoji trhu a účinnosti jeho růstových strategií.
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...