Evropská noční vlaková doprava zažívá oživení a nabízí cestujícím alternativu k letadlům s nižšími emisemi a romantiku pomalejšího cestování. Tyto služby však čelí mnoha výzvám, od zajištění financování a zisku až po řešení přeplněné a stárnoucí evropské železniční sítě. Například nizozemsko-belgický startup European Sleeper se potýkal s byrokratickými překážkami a strávil mnoho času hledáním použitých lůžkových vlakových vozů s vadným vybavením. Nyní se snaží získat 40-60 milionů eur na nákup vlastních vagonů. Naproti tomu rakouská společnost OBB rozšiřuje svou síť Nightjet s pomocí vládních prostředků a investovala 720 milionů eur do nových nočních vlaků. Navzdory problémům zastánci nočních vlaků prosazují větší státní podporu, aby mohly konkurovat nízkonákladovým leteckým společnostem, například osvobození od daní a nižší poplatky za přístup na trať. Francie dokonce navrhla zavedení minimální ceny letů, která by měla čelit příspěvku leteckých společností ke změně klimatu. Přestože se noční vlaky potýkají s problémy v oblasti ziskovosti a infrastruktury, stále přitahují cestující, kteří hledají pomalejší a ekologičtější způsob dopravy.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























