Letecká společnost se sídlem v Dublinu vykázala v pololetí končícím 30. září úžasný 59% nárůst čistého zisku – celkem 2,18 miliardy eur (2,34 miliardy USD), protože počet cestujících vzrostl o 11 % na celkových 105,4 milionu cestujících díky vysoké poptávce během léta a silnému velikonočnímu období.
Výrazný nárůst ziskovosti je důsledkem atmosféry zvýšeného cestování po zrušení omezení v rámci COVID-19, které společnosti Ryanair umožnilo v uvedeném období plynule zvýšit průměrné ceny letenek o 24 %. Ačkoli nízkonákladová letecká společnost obvykle v zimním období vykazuje ztráty, oznámila prognózy, které naznačují potenciál celoročního zisku po zdanění v rozmezí 1,85 až 2,05 miliardy eur za finanční rok končící v březnu. Pokud by se toho podařilo dosáhnout, překonalo by to dosavadní nejvyšší rekord z roku 2018.
Odrazem optimismu vedení společnosti Ryanair, pokud jde o trajektorii jejího zotavení, jsou plány na výplatu pravidelných dividend, a to vůbec poprvé. V příštím roce je částka určená k výplatě stanovena na významných 400 milionů eur. Podnik se vyjádřil, že schopnost vyplácet dividendy vznikla díky kapitálovým výdajům, které upevnily dominantní postavení letecké společnosti na evropském trhu. Z hlediska počtu cestujících zůstává Ryanair největším dopravcem v celé Evropě.
Akcie společnosti Ryanair (RYA, +5,46 %) Ryanair Holdings plc (RYAAY), které již pro rok 2023 vzrostly téměř o čtvrtinu, se na základě těchto oznámení dočkaly nové vlny pozitivity. Jaime Rowbotham, analytik Deutsche Bank, uvedl, že zveřejnění solidních výsledků za druhé čtvrtletí 2024, předpokládaný zisk po zdanění za celý rok 2024 a závazek k znatelným výnosům pro akcionáře budou přijaty pozitivně. Akcie ohodnotil jako nákupní a cílovou cenu stanovil na 21 EUR.
Pozitivní oznámení společnosti Ryanair vedlo také k vlnovému efektu, který pozitivně ovlivnil akcie dalších nízkonákladových evropských leteckých společností. Společnost EasyJet zaznamenala nárůst o více než 4 %, zatímco akcie společnosti Wizz Air vzrostly o téměř 3 %. Nálada na celém širším trhu je však po prudkých ziscích z minulého týdne zřejmě opatrná. Index STOXX Europe 600 vzrostl o 3,4 %, zatímco frankfurtský DAX klesl o 0,3 %, pařížský CAC 40 se propadl o 0,4 % a londýnský FTSE 100 zaznamenal pokles o 0,2 %.

Z dalších významných událostí na trhu lze zmínit pokles akcií v Německu kótované skupiny specializovaných chemikálií Lanxess o více než 6 % a pohybovaly se těsně nad 14letým minimem. K tomuto poklesu došlo po snížení výhledu zisku a návrhu na snížení dividendy. Lanxess nyní očekává, že zisk za celý rok 2023 – před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace před započtením výjimek – bude činit 500 až 550 milionů eur, což je méně než očekávání trhu ve výši 571 milionů eur. Je pozoruhodné, že akcie Lanxess utrpěly v létě také ztrátu, když společnost vydala varování před ziskem kvůli nižší než očekávané poptávce z Číny.
Závěrem lze říci, že oživení po COVID vypadá pro letecký průmysl, zejména pro společnost Ryanair, nadějně. Celkově si však evropský trh zachovává atmosféru opatrného optimismu a dává si pozor, aby výkyvy akcií jednotlivých společností výrazně neovlivnily širší náladu na trhu.
Letecká společnost se sídlem v Dublinu vykázala v pololetí končícím 30. září úžasný 59% nárůst čistého zisku – celkem 2,18 miliardy eur , protože počet cestujících vzrostl o 11 % na celkových 105,4 milionu cestujících díky vysoké poptávce během léta a silnému velikonočnímu období.Výrazný nárůst ziskovosti je důsledkem atmosféry zvýšeného cestování po zrušení omezení v rámci COVID-19, které společnosti Ryanair umožnilo v uvedeném období plynule zvýšit průměrné ceny letenek o 24 %. Ačkoli nízkonákladová letecká společnost obvykle v zimním období vykazuje ztráty, oznámila prognózy, které naznačují potenciál celoročního zisku po zdanění v rozmezí 1,85 až 2,05 miliardy eur za finanční rok končící v březnu. Pokud by se toho podařilo dosáhnout, překonalo by to dosavadní nejvyšší rekord z roku 2018.Odrazem optimismu vedení společnosti Ryanair, pokud jde o trajektorii jejího zotavení, jsou plány na výplatu pravidelných dividend, a to vůbec poprvé. V příštím roce je částka určená k výplatě stanovena na významných 400 milionů eur. Podnik se vyjádřil, že schopnost vyplácet dividendy vznikla díky kapitálovým výdajům, které upevnily dominantní postavení letecké společnosti na evropském trhu. Z hlediska počtu cestujících zůstává Ryanair největším dopravcem v celé Evropě.Akcie společnosti Ryanair Ryanair Holdings plc , které již pro rok 2023 vzrostly téměř o čtvrtinu, se na základě těchto oznámení dočkaly nové vlny pozitivity. Jaime Rowbotham, analytik Deutsche Bank, uvedl, že zveřejnění solidních výsledků za druhé čtvrtletí 2024, předpokládaný zisk po zdanění za celý rok 2024 a závazek k znatelným výnosům pro akcionáře budou přijaty pozitivně. Akcie ohodnotil jako nákupní a cílovou cenu stanovil na 21 EUR. Pozitivní oznámení společnosti Ryanair vedlo také k vlnovému efektu, který pozitivně ovlivnil akcie dalších nízkonákladových evropských leteckých společností. Společnost EasyJet zaznamenala nárůst o více než 4 %, zatímco akcie společnosti Wizz Air vzrostly o téměř 3 %. Nálada na celém širším trhu je však po prudkých ziscích z minulého týdne zřejmě opatrná. Index STOXX Europe 600 vzrostl o 3,4 %, zatímco frankfurtský DAX klesl o 0,3 %, pařížský CAC 40 se propadl o 0,4 % a londýnský FTSE 100 zaznamenal pokles o 0,2 %.Z dalších významných událostí na trhu lze zmínit pokles akcií v Německu kótované skupiny specializovaných chemikálií Lanxess o více než 6 % a pohybovaly se těsně nad 14letým minimem. K tomuto poklesu došlo po snížení výhledu zisku a návrhu na snížení dividendy. Lanxess nyní očekává, že zisk za celý rok 2023 – před započtením úroků, daní, odpisů a amortizace před započtením výjimek – bude činit 500 až 550 milionů eur, což je méně než očekávání trhu ve výši 571 milionů eur. Je pozoruhodné, že akcie Lanxess utrpěly v létě také ztrátu, když společnost vydala varování před ziskem kvůli nižší než očekávané poptávce z Číny.Závěrem lze říci, že oživení po COVID vypadá pro letecký průmysl, zejména pro společnost Ryanair, nadějně. Celkově si však evropský trh zachovává atmosféru opatrného optimismu a dává si pozor, aby výkyvy akcií jednotlivých společností výrazně neovlivnily širší náladu na trhu.