Nedávné zprávy deníku The New York Times naznačují, že prognóza společnosti bude turbulentní a že by mohla letos přijít až o 75 milionů dolarů z příjmů z reklamy. Tento předpokládaný výpadek je důsledkem vážných obav inzerentů, kteří zastavili nebo zvažují zastavení reklamních kampaní na platformě.
Deník The Times, který má přístup k interním dokumentům, uvádí, že více než 100 značek, včetně vysoce postavených inzerentů a politických kandidátů, pozastavilo své reklamy, zatímco desítky dalších zůstávají v napětí a zvažují podobná opatření. Důsledky tohoto hromadného zastavení mohou mít vážné dopady na finanční výsledky platformy.
Na počátku této krize stojí kontroverzní tweet Elona Muska, v němž zřejmě podpořil antisemitskou konspirační teorii a který tento exodus vyvolal. Po Muskově sporném tweetu zveřejnila skupina Media Matters, která se zabývá sledováním médií, veřejnou zprávu, v níž ukázala reklamy zobrazované v sousedství antisemitského obsahu na platformě X.
V reakci na obvinění Media Matters zahájila společnost X proti hlídacímu psovi právní řízení s tvrzením, že “vědomě a zlomyslně vyrobila vedle sebe obrázky”, které spojují příspěvky inzerentů s extrémním okrajovým obsahem, jako jsou neonacistické a bělošské nacionalistické materiály. Společnost X tvrdí, že Media Matters umně vytvořila nepříznivé prostředí a vyvolala dojem, že reklamy významných značek jsou prezentovány vedle extremistického obsahu.
Linda Yaccarino, generální ředitelka společnosti X, bránila platformu a uvedla, že z milionů uživatelů viděli reklamu společnosti Apple zobrazenou vedle odporného obsahu pouze dva jedinci – jedním z nich, jak zdůraznila, byla společnost Media Matters. Společnost Media Matters obviněním společnosti X oponovala a označila jejich žalobu za “neseriózní”, přičemž uvedla, že očekává vítězství u soudu.
V důsledku tohoto sporu stáhla své reklamy z platformy řada známých značek včetně IBM, Apple, Disney, Lionsgate a Ubisoft. Společnost Lionsgate své stažení konkrétně spojila s Muskovým kontroverzním tweetem, zatímco Ubisoft patřil mezi průkopníky videoherních firem, které stáhly reklamní kampaně.
Podle deníku The Times zastavila společnost Airbnb na platformě X reklamu v hodnotě přes 1 milion dolarů a Netflix ji následoval a stáhl reklamu v hodnotě 3 milionů dolarů. Potenciální ztráta příjmů z reklamy ve výši 4 milionů dolarů by mohla být na obzoru, protože dceřiné společnosti Microsoftu stiskly tlačítko pozastavení svých kampaní. Mezi další známé značky, které se stáhly, patří Uber a Coca-Cola.
Ačkoli čísla znamenají pro platformu obavy, společnost X platnost uváděných čísel vyvrací s tím, že prověřované informace byly buď zastaralé, nebo byly součástí interního cvičení k posouzení celkového rizika. Společnost X tvrdí, že skutečné ohrožené příjmy činí přibližně 11 milionů dolarů, a tvrdí, že potenciální ztráty nejsou fixní a nadále kolísají, protože někteří inzerenti vracejí nebo posilují své výdaje na reklamu.
V důsledku toho, ačkoli poslední čtvrtletí fiskálního roku je pro platformu tradičně nejlukrativnější, se zdá, že letošní rok může být pro X ve znamení jiného příběhu. V souvislosti s kontroverzí a hrozícím bojkotem ze strany inzerentů čelí X značné výzvě pro svůj obvyklý obchodní model. Dopady tohoto vývoje na celkové finanční zdraví a budoucnost platformy sociálních médií budou nepochybně pečlivě sledovány.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky