Kdysi živá sociální síť X, dříve známá jako Twitter, se připravuje na to, že její poslední čtvrtletí, které je tradičně plné reklamních kampaní na sváteční nákupy, nebude příliš úspěšné. Nedávné zprávy deníku The New York Times naznačují, že prognóza společnosti bude turbulentní a že by mohla letos přijít až o 75 milionů dolarů z příjmů z reklamy. Tento předpokládaný výpadek je důsledkem vážných obav inzerentů, kteří zastavili nebo zvažují zastavení reklamních kampaní na platformě.
Deník The Times, který má přístup k interním dokumentům, uvádí, že více než 100 značek, včetně vysoce postavených inzerentů a politických kandidátů, pozastavilo své reklamy, zatímco desítky dalších zůstávají v napětí a zvažují podobná opatření. Důsledky tohoto hromadného zastavení mohou mít vážné dopady na finanční výsledky platformy.
Na počátku této krize stojí kontroverzní tweet Elona Muska, v němž zřejmě podpořil antisemitskou konspirační teorii a který tento exodus vyvolal. Po Muskově sporném tweetu zveřejnila skupina Media Matters, která se zabývá sledováním médií, veřejnou zprávu, v níž ukázala reklamy zobrazované v sousedství antisemitského obsahu na platformě X.
V reakci na obvinění Media Matters zahájila společnost X proti hlídacímu psovi právní řízení s tvrzením, že “vědomě a zlomyslně vyrobila vedle sebe obrázky”, které spojují příspěvky inzerentů s extrémním okrajovým obsahem, jako jsou neonacistické a bělošské nacionalistické materiály. Společnost X tvrdí, že Media Matters umně vytvořila nepříznivé prostředí a vyvolala dojem, že reklamy významných značek jsou prezentovány vedle extremistického obsahu.
Linda Yaccarino, generální ředitelka společnosti X, bránila platformu a uvedla, že z milionů uživatelů viděli reklamu společnosti Apple zobrazenou vedle odporného obsahu pouze dva jedinci – jedním z nich, jak zdůraznila, byla společnost Media Matters. Společnost Media Matters obviněním společnosti X oponovala a označila jejich žalobu za “neseriózní”, přičemž uvedla, že očekává vítězství u soudu.
V důsledku tohoto sporu stáhla své reklamy z platformy řada známých značek včetně IBM, Apple, Disney, Lionsgate a Ubisoft. Společnost Lionsgate své stažení konkrétně spojila s Muskovým kontroverzním tweetem, zatímco Ubisoft patřil mezi průkopníky videoherních firem, které stáhly reklamní kampaně.
Podle deníku The Times zastavila společnost Airbnb na platformě X reklamu v hodnotě přes 1 milion dolarů a Netflix ji následoval a stáhl reklamu v hodnotě 3 milionů dolarů. Potenciální ztráta příjmů z reklamy ve výši 4 milionů dolarů by mohla být na obzoru, protože dceřiné společnosti Microsoftu stiskly tlačítko pozastavení svých kampaní. Mezi další známé značky, které se stáhly, patří Uber a Coca-Cola.
Ačkoli čísla znamenají pro platformu obavy, společnost X platnost uváděných čísel vyvrací s tím, že prověřované informace byly buď zastaralé, nebo byly součástí interního cvičení k posouzení celkového rizika. Společnost X tvrdí, že skutečné ohrožené příjmy činí přibližně 11 milionů dolarů, a tvrdí, že potenciální ztráty nejsou fixní a nadále kolísají, protože někteří inzerenti vracejí nebo posilují své výdaje na reklamu.
V důsledku toho, ačkoli poslední čtvrtletí fiskálního roku je pro platformu tradičně nejlukrativnější, se zdá, že letošní rok může být pro X ve znamení jiného příběhu. V souvislosti s kontroverzí a hrozícím bojkotem ze strany inzerentů čelí X značné výzvě pro svůj obvyklý obchodní model. Dopady tohoto vývoje na celkové finanční zdraví a budoucnost platformy sociálních médií budou nepochybně pečlivě sledovány.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky