Pokles příjmů z reklamy však měl na celkové zisky tlumivý vliv. Společnost Disney hodlá “agresivně řídit” svou nákladovou základnu, přičemž plánuje navýšit svá opatření na snižování nákladů o další 2 miliardy USD na ambiciózně stanovený cíl 7,5 miliardy USD. Toto oznámení vyvolalo pozitivní vlnu na akciovém trhu, což způsobilo, že ceny akcií společnosti Disney po středečním skončení obchodování vzrostly o více než 4 %.
Snížené příjmy z reklamy poukazují především na síť ABC Network a další televizní stanice vlastněné společností Disney, které zaznamenaly v tomto čtvrtletí propad příjmů z politické reklamy. Na začátku roku generální ředitel Bob Iger spekuloval o možné otevřenosti společnosti směrem k prodeji svých televizních aktiv.
Online platforma společnosti Disney přivítala oproti předchozímu čtvrtletí 7 milionů nových hlavních předplatitelů služby Disney+, čímž se její celkový počet zvýšil na úctyhodných 150,2 milionu uživatelů, včetně uživatelů služby Hotstar. Kromě toho se streamovacímu byznysu, který je stále ve fázi růstu, podařilo snížit ztráty oproti předchozímu roku.
Čtvrtletní výsledky společnosti Disney překonaly prognózu Wall Street, která předpokládala 148,15 milionu předplatitelů. Společnost vyzdvihla přírůstek populárních divadelních titulů, jako jsou “Elementál”, “Malá mořská víla” a “Strážci Galaxie”: Vol. 3″, stejně jako nový seriál Star Wars “Ahsoka”, jako hlavní prvky, které přispěly ke streamovanému obsahu v uplynulém čtvrtletí.
Společnost optimisticky odhaduje, že její kumulované streamovací aktivity dosáhnou zisku do konce čtvrtého fiskálního čtvrtletí roku 2024.
Iger nastínil čtyři rozhodující příležitosti, které budou nedílnou součástí jejich úspěchu: “dosažení významné a trvalé ziskovosti v našem streamovacím byznysu, vybudování ESPN jako přední digitální sportovní platformy, zlepšení produkce a ekonomiky našich filmových studií a nastartování růstu v našem byznysu s parky a zážitky.”
V číslech zprávy společnosti Disney si můžeme všimnout, že zisk na akcii činil 82 centů na akcii, což je s příjemným odstupem od očekávaných 70 centů na akcii podle společnosti LSEG, dříve známé jako Refinitiv. Tržby však zaostaly za prognózou společnosti LSEG ve výši 21,33 miliardy dolarů a spočinuly na 21,24 miliardy dolarů. Počet předplatitelů služby Disney+ byl vyšší, než se očekávalo, skutečných 150,2 milionu předplatitelů překonalo odhad společnosti Street Account, který činil 148,15 milionu.

Za čtvrté fiskální čtvrtletí končící 30. září společnost vykázala čistý zisk ve výši 264 milionů dolarů, tj. 14 centů na akcii, což je výrazný skok oproti čistému zisku 162 milionů dolarů, tj. 9 centů na akcii, ve stejném období předchozího roku.
Bez započtení znehodnocení vydělala společnost 82 centů na akcii, což je více než předpokládaných 70 centů na akcii. Nárůst tržeb o 5 % na 21,24 miliardy dolarů však jen těsně zaostal za odhadovanými tržbami ve výši 21,33 miliardy dolarů. Následně společnost Disney zaznamenala druhé nesplnění příjmů v řadě, první od začátku roku 2018.
Jedná se o první čtvrtletí, kdy společnost Disney použila novou strukturu finančního výkaznictví, která rozděluje společnost do tří divizí: zábavní, sportovní a zážitkové. Toto uspořádání zahrnuje veškeré streamovací a mediální aktivity společnosti Disney pod zábavu, ESPN pod sport a zábavní parky, hotely, výletní linky a merchandising společnosti pod zážitky.
Tržby divize zážitků společnosti Disney se během čtvrtletí katapultovaly o 13 % na 8,16 miliardy dolarů, a to díky zvýšené návštěvnosti a cenám vstupenek v jejich parcích v USA i v zahraničí. Ačkoli společnost zaznamenala nižší ceny hotelů ve svém floridském letovisku a zvýšení provozních nákladů, přibližně 66 % celkových příjmů této divize pocházelo z jejich parků.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky