Firma s názvem Fixie, kterou založili bývalí šéfové inženýrských oddělení ve společnostech Apple a Google, si klade za cíl propojit modely generování textu podobné ChatGPT společnosti OpenAI s podnikovými daty, systémy a pracovními postupy. Spoluzakladatel a generální ředitel Matt Welsh ji popisuje jako první platformu jako službu zaměřenou na podniky, která umožňuje vytvářet zkušenosti s velkými jazykovými modely (LLM).
„Fixie je v podstatě nekonečně rozšiřitelný model, který mohou podniky integrovat do svých vlastních produktů a nástrojů,“ uvedl spoluzakladatel a provozní ředitel Zach Koch v e-mailovém rozhovoru pro TechCrunch. „Jádrem Fixie jsou její agenti na bázi LLM, které může vytvořit kdokoli a provozovat je kdekoli.“
Zda je Fixie první svého druhu, je trochu sporné, ale rodokmen zakladatelského týmu nikoli.
Zdroj: Unsplash
Před příchodem do Fixie působil Welsh téměř deset let jako vedoucí inženýr v týmu Chrome ve společnosti Google. Koch byl produktovým ředitelem ve společnosti Shopify a vedoucím týmu pro Chrome a Android. Technický ředitel Justin Uberti byl jedním z původních architektů služby AOL Instant Messenger. Hessam Bagherinezhad, vedoucí pracovník pro umělou inteligenci ve společnosti Fixie, pracoval ve společnosti Apple na strojovém učení produktů včetně iPhonu a hodinek Apple Watch.
Tady je pohled na plošinu Fixie z deseti tisíc metrů: Agenti s podporou LLM, kteří se propojují s externími systémy. Agenti Fixie mohou komunikovat s databázemi, rozhraními API (např. GitHubu), nástroji pro zvýšení produktivity (např. kalendářem Google) a veřejnými zdroji dat (např. webovými vyhledávači a sociálními médii) a generovat a zpracovávat libovolné věci, jako jsou obrázky a texty, a pak s nimi různými způsoby manipulovat.
Pomocí Fixie může společnost například začlenit funkce jazykového modelu do pracovních postupů zákaznické podpory tak, že vytvoří agenty, kteří přijmou jako vstupní údaje zákaznický lístek, automaticky vyhledají nákupy zákazníka, v případě potřeby vrátí peníze a vygenerují návrh odpovědi na lístek.
Agenti Fixie mohou být implementováni v libovolném programovacím jazyce a hostováni v libovolné infrastruktuře a každý agent může používat vlastní přizpůsobený LLM. Fixie podporuje populární modely, jako je GPT-4 od OpenAI, ale zákazníci mohou poskytnout své vlastní modely nebo využít jiné komerční a otevřené modely, pokud se tak rozhodnou.
Zdroj: Unsplash
„V konečném důsledku věříme, že LLM nahradí mnoho běžného softwaru, protože tyto modely mohou fungovat jako ‚motor pro řešení problémů‘ poháněný přirozeným jazykem,“ řekl Welsh. „Namísto psaní hromady drsného kódu pro propojení dvou systémů je s Fixie jednoduchou záležitostí obalit každý systém rozhraním agenta přirozeného jazyka a přimět tyto systémy, aby spolu komunikovaly v angličtině. Samotný jazyk LLM funguje jako neuvěřitelně výkonný symbolický manipulátor, který nevyžaduje žádné programování pro analýzu, manipulaci a syntézu dat. Přirozený jazyk může fungovat jako lingua franca pro různé počítačové systémy, aby spolu mohly komunikovat.“
Je to jistě přesvědčivá vize – a společnost OpenAI se jí nedávno chopila spuštěním zásuvných modulů pro ChatGPT. Mediální analytik Ben Thompson tento týden ve svém článku napsal, že díky zásuvným modulům se ChatGPT stává spíše agregátorem nebo platformou než pouhým chatovacím rozhraním – podobně jako Welsh popisuje Fixie a její rodinu agentů.
Zásuvné moduly ChatGPT by ve skutečnosti mohly pro Fixie představovat určitou existenční hrozbu. Welsh však tvrdí, že platforma Fixie nabízí mnohem větší možnosti přizpůsobení – a svobodu – než OpenAI, alespoň v současné době.
„Nové pluginy ChatGPT představují skvělý způsob, jak propojit LLM OpenAI s externími API. Ale naše zaměření s Fixie je jiné,“ řekl. „Protože Fixie je modelově a poskytovatelsky nezávislý, mohou podniky využívat LLM jakéhokoli druhu a hostovat agenty na své vlastní infrastruktuře… Fixie se stará o základní interakce LLM i o detaily, jako je identita uživatele, ověřování, správa relací, ukládání a konfigurace.“
Zdroj: Unsplash
Dalšího konkurenta vidí Welsh ve funkci Natural Language Actions od Zapieru, která umožňuje vývojářům používat přirozený jazyk k přesouvání informací mezi aplikacemi, produkty a službami. Nepovažuje ji však za přímou konkurenci a poznamenává, že Fixie netrénuje své vlastní LLM od nuly, ale spíše umožňuje zákazníkům vyladit stávající LLM pro jejich agenty, a to buď na základě vlastních dat, nebo historických dat procházejících daným agentem.
Welsh skutečně tvrdí, že Fixie jde o několik kroků dál než to, co je k dispozici, a řeší některé z hlavních překážek při zavádění generativní umělé inteligence, konkrétně vysoké náklady na trénink LLM a rizika spojená i s těmi nejlepšími modely, které jsou dnes k dispozici. Fixie podle něj umožňuje firmám, aby modely samy dolaďovaly, nikoli trénovaly, čímž eliminuje nákladné výdaje, a omezuje činnost modelů, aby zajistil, že budou spolehlivěji plnit úkoly a odpovídat na otázky.
Firma s názvem Fixie, kterou založili bývalí šéfové inženýrských oddělení ve společnostech Apple a Google, si klade za cíl propojit modely generování textu podobné ChatGPT společnosti OpenAI s podnikovými daty, systémy a pracovními postupy. Spoluzakladatel a generální ředitel Matt Welsh ji popisuje jako první platformu jako službu zaměřenou na podniky, která umožňuje vytvářet zkušenosti s velkými jazykovými modely .„Fixie je v podstatě nekonečně rozšiřitelný model, který mohou podniky integrovat do svých vlastních produktů a nástrojů,“ uvedl spoluzakladatel a provozní ředitel Zach Koch v e-mailovém rozhovoru pro TechCrunch. „Jádrem Fixie jsou její agenti na bázi LLM, které může vytvořit kdokoli a provozovat je kdekoli.“Zda je Fixie první svého druhu, je trochu sporné, ale rodokmen zakladatelského týmu nikoli.Před příchodem do Fixie působil Welsh téměř deset let jako vedoucí inženýr v týmu Chrome ve společnosti Google. Koch byl produktovým ředitelem ve společnosti Shopify a vedoucím týmu pro Chrome a Android. Technický ředitel Justin Uberti byl jedním z původních architektů služby AOL Instant Messenger. Hessam Bagherinezhad, vedoucí pracovník pro umělou inteligenci ve společnosti Fixie, pracoval ve společnosti Apple na strojovém učení produktů včetně iPhonu a hodinek Apple Watch.Tady je pohled na plošinu Fixie z deseti tisíc metrů: Agenti s podporou LLM, kteří se propojují s externími systémy. Agenti Fixie mohou komunikovat s databázemi, rozhraními API , nástroji pro zvýšení produktivity a veřejnými zdroji dat a generovat a zpracovávat libovolné věci, jako jsou obrázky a texty, a pak s nimi různými způsoby manipulovat.Pomocí Fixie může společnost například začlenit funkce jazykového modelu do pracovních postupů zákaznické podpory tak, že vytvoří agenty, kteří přijmou jako vstupní údaje zákaznický lístek, automaticky vyhledají nákupy zákazníka, v případě potřeby vrátí peníze a vygenerují návrh odpovědi na lístek.Agenti Fixie mohou být implementováni v libovolném programovacím jazyce a hostováni v libovolné infrastruktuře a každý agent může používat vlastní přizpůsobený LLM. Fixie podporuje populární modely, jako je GPT-4 od OpenAI, ale zákazníci mohou poskytnout své vlastní modely nebo využít jiné komerční a otevřené modely, pokud se tak rozhodnou.„V konečném důsledku věříme, že LLM nahradí mnoho běžného softwaru, protože tyto modely mohou fungovat jako ‚motor pro řešení problémů‘ poháněný přirozeným jazykem,“ řekl Welsh. „Namísto psaní hromady drsného kódu pro propojení dvou systémů je s Fixie jednoduchou záležitostí obalit každý systém rozhraním agenta přirozeného jazyka a přimět tyto systémy, aby spolu komunikovaly v angličtině. Samotný jazyk LLM funguje jako neuvěřitelně výkonný symbolický manipulátor, který nevyžaduje žádné programování pro analýzu, manipulaci a syntézu dat. Přirozený jazyk může fungovat jako lingua franca pro různé počítačové systémy, aby spolu mohly komunikovat.“Je to jistě přesvědčivá vize – a společnost OpenAI se jí nedávno chopila spuštěním zásuvných modulů pro ChatGPT. Mediální analytik Ben Thompson tento týden ve svém článku napsal, že díky zásuvným modulům se ChatGPT stává spíše agregátorem nebo platformou než pouhým chatovacím rozhraním – podobně jako Welsh popisuje Fixie a její rodinu agentů.Zásuvné moduly ChatGPT by ve skutečnosti mohly pro Fixie představovat určitou existenční hrozbu. Welsh však tvrdí, že platforma Fixie nabízí mnohem větší možnosti přizpůsobení – a svobodu – než OpenAI, alespoň v současné době.„Nové pluginy ChatGPT představují skvělý způsob, jak propojit LLM OpenAI s externími API. Ale naše zaměření s Fixie je jiné,“ řekl. „Protože Fixie je modelově a poskytovatelsky nezávislý, mohou podniky využívat LLM jakéhokoli druhu a hostovat agenty na své vlastní infrastruktuře… Fixie se stará o základní interakce LLM i o detaily, jako je identita uživatele, ověřování, správa relací, ukládání a konfigurace.“Dalšího konkurenta vidí Welsh ve funkci Natural Language Actions od Zapieru, která umožňuje vývojářům používat přirozený jazyk k přesouvání informací mezi aplikacemi, produkty a službami. Nepovažuje ji však za přímou konkurenci a poznamenává, že Fixie netrénuje své vlastní LLM od nuly, ale spíše umožňuje zákazníkům vyladit stávající LLM pro jejich agenty, a to buď na základě vlastních dat, nebo historických dat procházejících daným agentem.Welsh skutečně tvrdí, že Fixie jde o několik kroků dál než to, co je k dispozici, a řeší některé z hlavních překážek při zavádění generativní umělé inteligence, konkrétně vysoké náklady na trénink LLM a rizika spojená i s těmi nejlepšími modely, které jsou dnes k dispozici. Fixie podle něj umožňuje firmám, aby modely samy dolaďovaly, nikoli trénovaly, čímž eliminuje nákladné výdaje, a omezuje činnost modelů, aby zajistil, že budou spolehlivěji plnit úkoly a odpovídat na otázky.