října do 11. listopadu, kdy se v Číně konal nákupní festival Singles Day, vzrostl prodej jejích produktů na ohromující rekordní částku přes 22,4 miliardy jüanů, což je v přepočtu asi 3,11 miliardy dolarů. Výrobky společnosti, včetně vlajkového smartphonu Xiaomi 14, se prodávaly prostřednictvím různých platforem elektronického obchodu, jako jsou mimo jiné Tmall a Taobao společnosti Alibaba, JD.com, Pinduoduo a Douyin.
Býčí prodeje během nákupního festivalu krátce zvýšily akcie společnosti Xiaomi na hongkongské burze v pondělí pozdě ráno o více než 2 %. Ačkoli lokálně obchodované akcie společností Alibaba a JD.com nedokázaly udržet dřívější zisky, oba giganti elektronického obchodování zažili během festivalu nárazovou sklizeň.
Již druhým rokem po sobě Alibaba ani JD.com nezveřejnily podrobné údaje o nákupním festivalu Singles Day. Společnost JD.com však prohlásila, že objem transakcí i objednávek dosáhl rekordních hodnot. Společnost Alibaba oznámila meziroční nárůst hrubé hodnoty zboží, počtu objednávek a počtu zúčastněných obchodníků, což jsou faktory, které svědčí o dlouhodobém růstu GMV.

Společnost JD.com oznámila působivý objem transakcí s produkty Apple přesahující 10 miliard jüanů, což odpovídá 1,39 miliardy dolarů, a zopakovala tak své výsledky ze Dne nezadaných z roku 2021. Srovnatelné údaje za rok 2022 platforma elektronického obchodování neposkytla. Společnost Lululemon, relativní nováček na čínském trhu, zaznamenala na JD.com v porovnání s předchozím rokem obrovský nárůst objemu transakcí o 260 %, což značí vysoké přijetí ze strany spotřebitelů, kterého značka v Číně dosáhla.
Mezitím byl smartphone Xiaomi 14, který byl uveden na trh v blízkosti festivalu, nejprodávanějším produktem na Tmall společnosti Alibaba od 4. do 11. listopadu. Společnost se rovněž dostala na první místo v kategorii prodejů chytrých telefonů na ostatních online nákupních platformách v Číně.
Analytici HSBC v reakci na tyto působivé statistiky ve zprávě z 6. listopadu poznamenali, že prodeje modelu Xiaomi 14 překonaly očekávané výsledky. Ve zprávě se uvádí: “Mnohem lepší než očekávané prodeje modelu Mi14 vytvářejí přírůstek zisku a potenciální přehodnocení před sebou.” Podle analytiků by pozitivní výsledky měly vyvolat revizi prognóz dodávek chytrých telefonů Xiaomi na roky 2023 a 2024 o 7 % na přibližně 150 milionů kusů, resp. o 6 % na 160 milionů kusů.
Den nezadaných, kulturní i obchodní událost, kterou původně sledovali mladí svobodní Číňané, se během uplynulého desetiletí proměnil v několikatýdenní nákupní festival. Tato událost se rozrostla o četné nákupní akce na různých online platformách v celé Číně. Navzdory narušení způsobenému pandemií COVID-19 v roce 2022 společnost Alibaba oznámila, že její prodeje v rámci Dne nezadaných zůstaly “v souladu” s prodeji v předchozím roce.

Významný vliv na maloobchodní prodeje v Číně v posledních letech měly obavy o budoucí příjmy. Průzkum, který před letošním nákupním svátkem provedla společnost Bain and Company, ukázal, že 77 % spotřebitelů v Číně nepředpokládá zvýšení svých výdajů.
Navzdory probíhající pandemii zůstala obliba živého vysílání prodejů a krátkých videí rostoucím kanálem nákupního festivalu v roce 2022. Podle odhadů vedoucího akciového analytika společností Syntun a Morningstar Chelseyho Tama vzrostla GMV pocházející z livestreamingu o podstatných 19 %.
V rámci nákupního festivalu Singles Day se na tržbách “komplexních platforem elektronického obchodování” podle kategorizace společnosti Syntun podílel ze 60 % také Tmall, následovaný JD.com s 28 % a Pinduoduo se 7% podílem. Kromě toho Kuaishou, populární aplikace pro video a livestreaming, zaznamenala v tomto období téměř 50% nárůst objednávek.
Očekává se, že další informace o výsledcích prodeje v rámci Dne nezadaných a o nových spotřebitelských trendech v Číně budou diskutovány v rámci firemních hovorů k výsledkům hospodaření koncem tohoto týdne. Společnost JD.com oznámí své čtvrtletní výsledky ve středu večer, zatímco Alibaba zveřejní své příjmy ve čtvrtek večer pekingského času.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky