Společnost Zalando, největší evropský internetový prodejce módy, zaznamenala ve třetím čtvrtletí nižší tržby, než se očekávalo, což přispělo k problémům, kterým čelí odvětví internetového maloobchodu. Společnost, která se zabývá prodejem oblečení, obuvi a doplňků, byla zasažena poklesem online nákupů po počátečním nárůstu během pandemie COVID 19. Zalando nyní předpovídá pokles tržeb na rok 2023, přičemž očekávaný pokles se pohybuje mezi 0,5 % a 3 %. Tržby společnosti ve třetím čtvrtletí ve výši 2,275 miliardy eur (2,41 miliardy USD) se oproti stejnému období loňského roku snížily o 3,2 %. Analytici se obávají o vývoj společnosti Zalando pro rok 2024, pokud se tržby v následujících měsících nezlepší. K poklesu tržeb přispělo i teplé zářijové počasí, které ovlivnilo prodej podzimního a zimního oblečení. Navzdory tomu Zalando zachovalo výhled provozního zisku pro letošní rok, ačkoli hrubá marže za 3. čtvrtletí klesla na 36,7 % v důsledku zvýšených slev. Kromě toho v regionu Německa, Rakouska a Švýcarska, který tvoří téměř polovinu tržeb společnosti Zalando, došlo ve čtvrtletí k poklesu tržeb o 5,6 %. V reakci na zvýšenou konkurenci se Zalando zaměřuje na rozšiřování nabídky luxusních značek a zavedlo prostor pro značkové zboží ve stylu “butiků”. Akcie společnosti letos klesly o třetinu, protože spotřebitelé se vrátili do kamenných obchodů a omezili nákupy oblečení přes internet.
Společnost Zalando, největší evropský internetový prodejce módy, zaznamenala ve třetím čtvrtletí nižší tržby, než se očekávalo, což přispělo k problémům, kterým čelí odvětví internetového maloobchodu. Společnost, která se zabývá prodejem oblečení, obuvi a doplňků, byla zasažena poklesem online nákupů po počátečním nárůstu během pandemie COVID 19. Zalando nyní předpovídá pokles tržeb na rok 2023, přičemž očekávaný pokles se pohybuje mezi 0,5 % a 3 %. Tržby společnosti ve třetím čtvrtletí ve výši 2,275 miliardy eur se oproti stejnému období loňského roku snížily o 3,2 %. Analytici se obávají o vývoj společnosti Zalando pro rok 2024, pokud se tržby v následujících měsících nezlepší. K poklesu tržeb přispělo i teplé zářijové počasí, které ovlivnilo prodej podzimního a zimního oblečení. Navzdory tomu Zalando zachovalo výhled provozního zisku pro letošní rok, ačkoli hrubá marže za 3. čtvrtletí klesla na 36,7 % v důsledku zvýšených slev. Kromě toho v regionu Německa, Rakouska a Švýcarska, který tvoří téměř polovinu tržeb společnosti Zalando, došlo ve čtvrtletí k poklesu tržeb o 5,6 %. V reakci na zvýšenou konkurenci se Zalando zaměřuje na rozšiřování nabídky luxusních značek a zavedlo prostor pro značkové zboží ve stylu “butiků”. Akcie společnosti letos klesly o třetinu, protože spotřebitelé se vrátili do kamenných obchodů a omezili nákupy oblečení přes internet.