Zisk JD.com ve 3. čtvrtletí vzrostl, problémy s dodávkami se zmírnily
Po prudkém nárůstu zisku za třetí čtvrtletí čínská e-commerce, těžká váha JD.com, sledovala, jak její akcie kótované na americkém trhu vzrostly o 5,6 % na přibližně 28 USD ve středečním předobchodním období.
Tento výrazný růst přichází v době, kdy se začínají rozptylovat problémy dodavatelského řetězce, které společnost postihují. I přes tyto pozitivní finanční výsledky však čtvrtletní tržby společnosti nedosáhly odhadů analytiků. Kromě toho, že je společnost JD.com kótována v USA, je kótována také v Hongkongu.
Společnost JD.com se nachází ve víru neustále se vyvíjejících trendů čínského elektronického obchodování a potýká se s novými trendy, jako je vzestup přehrávačů živého vysílání a poskytovatelů služeb krátkých videí na sociálních sítích. Mezi jejich zástupce patří Douyin, čínská odpověď na TikTok, a Xiaohongshu. Společnost JD.com má však pod svými křídly méně významných live-streamerů než její konkurenti, příkladem je Austin Li, který vysílá výhradně na platformě společnosti Alibaba Group.
Spotřebitelská nálada v Číně stojí na vratkých základech kvůli pomalé ekonomice v kombinaci s vysokou mírou nezaměstnanosti. Předpokládá se, že tyto faktory ovlivní činnost společnosti JD.com.
Společnost JD.com mezitím nedávno oznámila, že generální ředitel Xu Ran převezme funkci generálního ředitele společnosti JD Retail, která se zabývá maloobchodem. Nezávislý průmyslový analytik Liu Xingliang z Pekingu uznává, že hlavní strategií firmy je zaměření na trh nižší úrovně, obchodníky třetích stran a podnikání v oblasti okamžitého prodeje. “Její nové jmenování zajišťuje, že tyto strategie mohou být účinně realizovány,” uvedl Liu.
Xu v telefonátu s analytiky po zveřejnění výsledků poznamenal, že maloobchodní strategie společnosti zůstane zachována.
Podle údajů poskytnutých poskytovatelem dat třetích stran, společností Syntun, dosáhl kumulovaný hrubý objem zboží (GMV) na hlavních tradičních platformách elektronického obchodování – jako jsou Tmall společnosti Alibaba, JD.com a Pinduoduo společnosti PDD Holdings – během největšího čínského nákupního svátku Singles Day 923,5 miliardy jüanů (127,42 miliardy USD). Toto číslo bohužel znamenalo 1% propad oproti předchozímu roku.
Podle Xu začali spotřebitelé při rozhodování o nákupu zaujímat racionálnější přístup a více se zaměřují na cenu a kvalitu. Jeffrey Towson, partner poradenské společnosti TechMoat, poznamenal, že společnost JD.com má dobré výsledky ve vyhrávání cenových válek. Tvrdil, že současná nízkocenová strategie společnosti v podstatě zahrnuje návrat k základům, zahrnující nízké ceny, více produktů a vynikající služby.
Zdroj: Getty Images
“Největší neznámou pro společnost JD je dopad sociálních médií a videa, které se přesouvají do elektronického obchodu. Přemýšlejte o Douyin,” komentoval Towson na adresu známého poskytovatele sociálních sítí pro krátká videa.
Akcie společnosti JD.com začaly silně, na začátku roku se obchodovaly za zhruba 60 dolarů, ale do úterý se propadly na 26,71 dolaru. V říjnu řada bank a makléřů, včetně Citi, Daiwa a Jefferies, snížila své cílové ceny a prognózy růstu tržeb společnosti.
Výsledky společnosti JD.com, která za třetí čtvrtletí vykázala čisté tržby ve výši 247,7 miliardy jüanů (34,19 miliardy USD), zaostaly za průměrným odhadem analytiků, kteří na základě údajů Londýnské burzy cenných papírů (LSEG) odhadovali 249,26 miliardy jüanů. Společnost JD.com však vykázala čistý zisk připadající na akcionáře ve výši 7,94 miliardy jüanů, což představuje 33% nárůst oproti hodnotě 5,96 miliardy jüanů zaznamenané o rok dříve.
Tento výrazný růst přichází v době, kdy se začínají rozptylovat problémy dodavatelského řetězce, které společnost postihují. I přes tyto pozitivní finanční výsledky však čtvrtletní tržby společnosti nedosáhly odhadů analytiků. Kromě toho, že je společnost JD.com kótována v USA, je kótována také v Hongkongu.Společnost JD.com se nachází ve víru neustále se vyvíjejících trendů čínského elektronického obchodování a potýká se s novými trendy, jako je vzestup přehrávačů živého vysílání a poskytovatelů služeb krátkých videí na sociálních sítích. Mezi jejich zástupce patří Douyin, čínská odpověď na TikTok, a Xiaohongshu. Společnost JD.com má však pod svými křídly méně významných live-streamerů než její konkurenti, příkladem je Austin Li, který vysílá výhradně na platformě společnosti Alibaba Group. Spotřebitelská nálada v Číně stojí na vratkých základech kvůli pomalé ekonomice v kombinaci s vysokou mírou nezaměstnanosti. Předpokládá se, že tyto faktory ovlivní činnost společnosti JD.com.Společnost JD.com mezitím nedávno oznámila, že generální ředitel Xu Ran převezme funkci generálního ředitele společnosti JD Retail, která se zabývá maloobchodem. Nezávislý průmyslový analytik Liu Xingliang z Pekingu uznává, že hlavní strategií firmy je zaměření na trh nižší úrovně, obchodníky třetích stran a podnikání v oblasti okamžitého prodeje. “Její nové jmenování zajišťuje, že tyto strategie mohou být účinně realizovány,” uvedl Liu.Xu v telefonátu s analytiky po zveřejnění výsledků poznamenal, že maloobchodní strategie společnosti zůstane zachována.Podle údajů poskytnutých poskytovatelem dat třetích stran, společností Syntun, dosáhl kumulovaný hrubý objem zboží na hlavních tradičních platformách elektronického obchodování – jako jsou Tmall společnosti Alibaba, JD.com a Pinduoduo společnosti PDD Holdings – během největšího čínského nákupního svátku Singles Day 923,5 miliardy jüanů . Toto číslo bohužel znamenalo 1% propad oproti předchozímu roku.Podle Xu začali spotřebitelé při rozhodování o nákupu zaujímat racionálnější přístup a více se zaměřují na cenu a kvalitu. Jeffrey Towson, partner poradenské společnosti TechMoat, poznamenal, že společnost JD.com má dobré výsledky ve vyhrávání cenových válek. Tvrdil, že současná nízkocenová strategie společnosti v podstatě zahrnuje návrat k základům, zahrnující nízké ceny, více produktů a vynikající služby.“Největší neznámou pro společnost JD je dopad sociálních médií a videa, které se přesouvají do elektronického obchodu. Přemýšlejte o Douyin,” komentoval Towson na adresu známého poskytovatele sociálních sítí pro krátká videa.Akcie společnosti JD.com začaly silně, na začátku roku se obchodovaly za zhruba 60 dolarů, ale do úterý se propadly na 26,71 dolaru. V říjnu řada bank a makléřů, včetně Citi, Daiwa a Jefferies, snížila své cílové ceny a prognózy růstu tržeb společnosti.Výsledky společnosti JD.com, která za třetí čtvrtletí vykázala čisté tržby ve výši 247,7 miliardy jüanů , zaostaly za průměrným odhadem analytiků, kteří na základě údajů Londýnské burzy cenných papírů odhadovali 249,26 miliardy jüanů. Společnost JD.com však vykázala čistý zisk připadající na akcionáře ve výši 7,94 miliardy jüanů, což představuje 33% nárůst oproti hodnotě 5,96 miliardy jüanů zaznamenané o rok dříve.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...