Klíčové body
- Akcie společnosti PepsiCo jsou podhodnocené a mohou vzrůst o více než 12 %.
- Očekává se, že společnost PepsiCo se zotaví na konci roku 2023 poté, co hodnota akcií klesla o 7 % během náročného roku.
- Obavy týkající se léků na hubnutí nejspíše nepředstavují dlouhodobé riziko pro společnosti jako PepsiCo, která reaguje na změny ve spotřebitelských preferencích zdravějšího jídla.
- PepsiCo provádí strategické změny, včetně rozšíření nabídky zdravějších výrobků a plánu na zpětný odkup akcií, což zvyšuje její atraktivitu pro investory.
Současné posuny ve výnosech dluhopisů, oživení obav z hospodářského růstu a pokles paniky kolem léků na hubnutí by mohly z tohoto giganta v oblasti spotřebního zboží opět učinit atraktivní perspektivu.
Zkouška ohněm, kterou společnost PepsiCo prošla kvůli popularitě přípravku Ovepimic společnosti Novo Nordisk a dalších GLP-1 léků na hubnutí, prověřila odolnost jejího podnikání. V roce 2023 tyto přípravky na hubnutí nejenže pomohly uživatelům shodit váhu, ale také snížily chuť k jídlu, což podnítilo obavy investorů o společnosti, jako je PepsiCo, která vlastní Frito-Lay.
Navzdory těmto problémům označil analytik společnosti Jefferies Kaumil Gajrawala Pepsi za “nejodolnější podnik v našem pokrytí”. Gajrawala předpokládá příznivý dlouhodobý vliv složených zisků a očekává, že akcie Pepsi budou mít lepší výkonnost v prostředí, kde se riziko nerado riskuje.
Podobné pocity sdílí i analytik společnosti Stifel Mark Astrachan, který se domnívá, že obavy z těchto léků na hubnutí mohou být přehnané. Astrachan se opírá o komentáře výrobce občerstvení Mondelez International, který předpovídá mírné zpomalení svého podnikání o 0,5 % až 1 % v příštím desetiletí v důsledku rozšíření produktů na hubnutí, a naznačuje, že odvětví balených potravin vnímá tento problém jako přehnaný.
V rámci příprav na tyto změny v celém odvětví začala společnost PepsiCo rozšiřovat nabídku zdravějších výrobků, včetně zmenšení velikosti balení a zavedení variant Pepsi a Gatorade s nulovým obsahem cukru. Nákupy společnosti Rockstar Energy Beverages

Podle Razmiga Pounardjiana, portfolio manažera ve společnosti Carnegie Investment Counsel, tyto kroky znázorňují proaktivní postoj společnosti PepsiCo “odklonit se od oblastí ovlivněných společností Ozempic”. I když tyto nové akvizice nemusí mít okamžitý vliv na hospodářský výsledek, využití mezinárodní distribuční sítě společnosti PepsiCo může upevnit přítomnost těchto výrobků v celosvětovém měřítku.
Přestože v letošním roce došlo k mírnému poklesu objemu výrobků v souladu s ostatními firmami vyrábějícími spotřební zboží, společnost PepsiCo iniciovala zvýšení cen o vysoké jednociferné číslo. Toto opatření přispělo k téměř 9% nárůstu tržeb za první tři čtvrtletí letošního roku. Prognóza tržeb pro rok 2024 předpokládá růst o 4,6 % a zvýšení na 96,2 miliardy USD.
Finanční výhled společnosti PepsiCo na rok 2024 je navíc slibný. Obrovské investice společnosti ve výši 60 miliard USD, které společnost pod vedením generálního ředitele Ramona Laguarty realizuje od roku 2018, by měly přinést výsledky, protože začne méně utrácet. Pro příští rok se předpokládá 4% nárůst nákladů na prodané zboží, na rozdíl od 5% nárůstu, který byl zaznamenán v letošním roce. Tento pokles, způsobený zpomalením růstu mezd, napomůže zvýšení provozní marže společnosti PepsiCo z necelých 15 % v roce 2023 na hodnotu těsně nad touto hranicí v příštím roce.
Kromě toho společnost posílí svůj zisk na akcii o 8 % na 8,15 USD v příštím roce díky programu zpětného odkupu akcií v hodnotě 1 miliardy USD, který potenciálně umístí akcie na 20,5násobek 12měsíčního forwardového zisku.
Dalším magnetem pro investory je navíc pověst PepsiCo jako dividendového aristokrata s rekordní 51letou historií postupného zvyšování výplat. Současná roční dividenda ve výši 5,06 USD s výnosem 3 % je v prostředí klesajících výnosů z dluhopisů skvělou vyhlídkou.
A konečně, pokud se akciový trh setká s fází averze k riziku, spolehlivé obchodní výsledky Pepsi a rostoucí dividenda vystupují do popředí, což z ní podle Nancy Tenglerové, generální ředitelky společnosti Laffer Tengler Investments, činí stabilní investici. “Je to jedna z těch, které chceme vlastnit,” komentovala.
Vše nasvědčuje tomu, že akcie PepsiCo by mohly mít hodnotu pro každého, koho láká stabilita i růst. Vzhledem k tomu, že se společnost pohybuje v nových normách ovlivněných měnícími se spotřebitelskými návyky a ekonomickou krajinou, je připravena naplnit slavnou reklamní kampaň Pepsi, která tento nápoj nazývá “volbou nové generace”. Díky svým rozumným strategiím by však o Pepsi neměla uvažovat jen nová generace, ale každý, kdo má zájem o udržitelný růst a stabilitu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky