Hudebníci v Německu a Francii mohou v příštích letech utrpět miliardové ekonomické škody v důsledku nástupu modelů umělé inteligence (AI) do svého odvětví. Podle agentury DPA to vyplývá ze závěrů studie, kterou si nechala zpracovat sdružení na ochranu práv k hudebním dílům v obou zemích.
Studie odhaduje, že je ohroženo 27 procent příjmů autorů v hudební branži, přičemž do roku 2028 by ztráty měly činit více než 2,7 miliardy eur (66,3 miliardy korun). Například odvětví filmové hudby již nyní čelí značným problémům kvůli nástrojům, které automaticky vytvářejí nelicencovanou podkresovou hudbu.
Sdružení na ochranu práv autorů v Německu a Francii, Gema a Sacem, argumentují, že mnoho nástrojů umělé inteligence využívá jako základ pro trénování modelů existující autorská díla, což však není nijak zpoplatněno. Varují, že zaplavení streamovacích platforem hudbou generovanou umělou inteligencí může vést k propadu příjmů tvůrců hudebních děl.
Hudebníci v Německu a Francii mohou v příštích letech utrpět miliardové ekonomické škody v důsledku nástupu modelů umělé inteligence do svého odvětví. Podle agentury DPA to vyplývá ze závěrů studie, kterou si nechala zpracovat sdružení na ochranu práv k hudebním dílům v obou zemích.
Studie odhaduje, že je ohroženo 27 procent příjmů autorů v hudební branži, přičemž do roku 2028 by ztráty měly činit více než 2,7 miliardy eur . Například odvětví filmové hudby již nyní čelí značným problémům kvůli nástrojům, které automaticky vytvářejí nelicencovanou podkresovou hudbu.
Sdružení na ochranu práv autorů v Německu a Francii, Gema a Sacem, argumentují, že mnoho nástrojů umělé inteligence využívá jako základ pro trénování modelů existující autorská díla, což však není nijak zpoplatněno. Varují, že zaplavení streamovacích platforem hudbou generovanou umělou inteligencí může vést k propadu příjmů tvůrců hudebních děl.